batmanbebis

Alla inlägg under oktober 2014

Av batmanbebis - 5 oktober 2014 10:49

Igår tror jag att jag kände av min ägglossning!

Jag har läst om symptom men jag har nog egentligen aldrig tänkt  på att jag känt av dom.

När man försöker skaffa barn så känner man iof efter extra noga.

Så nu är det gröna dagar, fertila dagar.

Enligt min mensapp(som inte är helt tillförlitlig, såklart) så ska jag ha ägglossning på Måndag.

Så massa sex innan dess alltså.

Eller jag vetinte om man ska ha massa sex per dag egentligen, har läst mycket om att rekomendationerna är att ha sex varannan dag inom den fertila perioden.


Jag har bloggat tidigare om olika perioder och man kan verkligen inte skriva nog om detta.

Det blir så jävla påtagligt.

Det är nu man hoppas, försöker, räknar och känner efter.

Nästa vecka väntar man, känner efter och försöker att tänka på annat.


Jag har ändå fått för mig att jag ska veta om när det blir något.

Jag vetinte varför, man oftast tänker jag "nej, det funkade inte denhär gången".

Som att jag ska känna när jag blivit befruktad?


Det är en himla jobbig känsla också att inte ens kunna föreställa sig att det ska funka.

En himla jobbig  känsla att KONSTANT tänka, men jisses............tänk om det aldrig går?


Det är ju inte såhär i andra fall.

Säg att du har en kamp om att försöka gå ned i vikt, oftast ser du ju NÅGOT resultat, några kilon, blir då motiverad och tänker HEY, detta funkar.


Men i en barnverkstad så får man fan inga ljusglimtar alls.

Antingen så går det, eller inte.

Det kan inte gå bra, lite


Sen vet jag inte varför men just julen är as AS AS jobbig dag när man inte har barn

Vi samlas hela släkten, och ingen har nu småbarn men jag har alltid fantiserat om känslan att berätta för släkten på julafton.

Samla alla och berätta, ni lyckades!


Jag har känt så nu iallafall på en julafton och jag minns att jag plötsligt kände mig låg.

Tankarna snurrar iväg.

Tänk om vi är dom enda som inte har barn i min släkt?

Men nu är det ju i princip försent iallafall hinner inte bli gravid till jul.


Åhh dessa jävla tankar!


#lycka #längtan #hysterisk #intesomandra #vill #fanfanfan #låg #samlas #berätta #avslöja #sex #fertil

Av batmanbebis - 5 oktober 2014 10:26

Jag gick ut igår på krogen ensam.

Eller ja, inte totalt ensam egentligen, pratade lite med en bekant via facebook som skulle dit, vi skulle ses där.

När man planerar att man ska ses där, så känns saker bättre,haha


När jag kom dit var hon och hennes kompisar redan där, jätte fulla.

Fanns ingen plats till mig så jag stod vid bordet och kände mig malplacerad och ivägen, enn såndär jobbig känsla som I hate.

Sen ställde jag mig vid baren, extremt litet ställe och TRÅNGT.


Lyckades efter en stund få en sittplats, och då är läget rätt okej. Man känner sig inte så utittad.


Men jag är fortfarande så jävla dålig på att börja prata med folk, saker blir ju mycke trevligare då.

Bara småprata lite liksom.


Men nej jag satt där vid bordet, tillsammans med fyra andra lite äldre kvinnor och sa inte ett ljud.


Sen skrev en tjej till mig på facebook, bakrundshistorian med henne ser ut så här.


Jag såg i en community att hon bodde nära mig och började småprata med henne.

Bjöd spontant med henne ut idag men hon hade andra planer.


Men sen hörde hon av sig, hon ville komma och ta en öl.

Så det var ju skitkul, jag behöver verkligen fler NYA vänner!


Hon kom dit, och hon var lätt och prata med, social och avslappnad.

Plötsligt fick man lättare kontakt med människor, är alltid lite lättare när man är två!


Och det var fan skillnad att vara ute med en tjej!

Det var iof ingen nyhet men iallafall.

Jag går ju oftast ut med min kompis, som är kille.

Och han har en tendens att , visst småprata med folk men då helst bara tjejer.

Så igår så snackade vi med massa folk, mycket nytt folk kom fram och pratade och det var as kul!


Folk var glada och sociala och hon verkade trevlig och okej.

Plötsligt var det min tur att sjunga, hon vet inte om att jag brukar sjunga så hon började klappa och typ "haha ska du sjunga fan va modigt, ojoj"

Typ som att jag skulle gå upp sådär på fyllan ni vet och yla fram några ord.


Men sång är ju min passion!


Så det var så jävla kul och greppa micken och se hennes ansiktsuttryck.

Hon såg ut som en fågelholk.


När jag sjungit klart så skrek hon rakt ut FÖR I HELVETE TJEJEN du är ju as grym, varför har du inte sagt det på facebook?!


Det var kul, jag älskar uppmärksamheten man får när man sjunger, komplimangerna är fantastiska.


Jag är en tjej som syns, har haft väldigt starka färger på håret och väljer oftast lite udda kläder.

Men jag är rätt blyg, och det är det INGEN som tror, därför tror många jag är dryg, tyvärr.

Men när man sjunger, så släpper jag verkligen lös och skäms inte.


Kvällen avslutades sent, brukar aldrig vara kvar tills dom stänger.

Stod utanför och minglade utanför krogen med min nyfunna vän som också hade haft en bra kväll.


Tjejen verkade rätt okej men som vanligt(tyvärr) så hittar jag alltid saker jag stör mig på hos människor.

Varför är det så?


Hon var snäll också, men det märks lite att hon var ung.

Hon skulle visa sin tatuering för alla sen skulle hon viffta med sin piercade tunga helatiden.

Blev som överdrivet vissa stunder.

Satt med henne och väntade på bussen ett tag och så kom det två tjejer och satte sig.

Hon började prata med dom och dom kom in på sex och hon bara "på två minuter har jag kommmit as många gånger"

ÄHHHH jag vetinte hur jag ska förklara men hon var så högljudd och liksom KOLLA PÅ MIG, KOLLA MIN TUNGA OCH MINA TATUERINGAR.

Folk bara jaaaaaaaaaajaaaaaaaaa okej.


Men det är ju lite så, man är rätt osäker när man är 22, många iallafall.

Men såklart ska jag ge henne fler chanser, blir bara så trött på mig själv att jag alltid letar fel.


#ny #vän #sång #karaoke #sing #helvete #bussen #komplimanger #ute #tunga #kollakolla #ung #batmanbebis


Av batmanbebis - 4 oktober 2014 16:27

Herregud vilket socialt liv jag hade för några år sedan.

Minns när jag var i 20års åldern och skulle gå och fika, ringde nått samtal och vi blev åtta personer som fikade!


Nu sitter jag här och vill hemskt gärna gå ut, men har ingen att gå med.

Hade bestämt igår med en bekant, men idag är hon magsjuk.

Min bästa vän ska in till stan och träffa nån tjej.


Känner mig så jävla ensam och ledsen när sånnahär dagar kommer!


Mitt ställe jag brukar gå till har en fest ikväll där dom bjudit in folk som brukar komma dit ofta, så det var rätt skoj förra året.

Men jag kan ju fan inte gå dit ensam.


Man blir mer trygg när man är äldre, och jag har nog gått ut ensam förr, men man måste verkligen vara på rätt humör.

Oftast så hamnar man ju vid andras bord och "är med dom"

Men jag är ganska reserverad som person så jag känner mig alltid ivägen.

Så även om man sätter sig vid ett bord med folk man träffat på krogen 100 gg så känns det fel, känns som man bjuder in sig själv.

När jag och min bästis är ute så finns det alltid en kille som kommer dit, ensam, men det har liksom blivit hans grej på nå vis. Han vet ju att det finns folk där som han känner.

Försökte få med mig min pojkvän, men eftersom han inte ska dricka och känner absolut ingen så tycker han inte det är så kul.



Så jag fick ett aktu depp påslag nyss.

Bara skrek rakt ut att mitt liv är så tråkigt.

Man behöver ju göra roliga saker på helgerna för att sedan orka med veckorna

Och förra helgen blev det soffa och mat.

Vill inte ha en sån helg igen!!


GÅ UT SJÄLV

Kommer säkert folk att säga, vad är det värsta som kan hända?
Jag vetinte!
Inget kan väl hända, men det är den där olustiga känslan, av utanförskap.


#fan #vänskap #krogen #ensam #alone #hopplöst #hysterisk #Längtan

Av batmanbebis - 4 oktober 2014 13:10

Halloween närmar sig med stormsteg och att klä ut sig är ju alltid skoj.

Nu är det massor med år sedan jag verkligen gick all in, många gånger för att jag blir så hysterisk.


Jag  vetinte vad jag vill vara, sen kommer jag på något och då hittar jag inga kläder.

Något jag tänkt på är att Halloween har blivit väldigt sexigt, när man googlar runt så är det mycket kort kort och bröst.

Om man, som jag , är en kurivg tjej och googlar på "plus size" så blir det ännu mer sexiga kläder.


Så nu är jag där i år igen, där jag inte har någon aning.

Vore så jävla kul och gå all in och vara något riktigt utklätt!


Men i år tror jag att jag ska prova trixet med latex och dragkedja, så det ser ut som du har en dradkedja i ansiktet, någon fin peruk till kanske och sen bara vanlig svart outfit.


#halloween #outfit #plussize #maskerad #knubbig #blodigt

Sex

Av batmanbebis - 4 oktober 2014 13:05

I helgen står sex på schemat.

Vaknade idag klockan sju av nån gigantisk fluga som surrade...högt.

Gick på toa och sen var flugan tyst.

Lyckades efter en stund somna om iallafall, skönt.

Vaknade efter elva(!) men känner mig inte direkt utvilad iallafall, en hemsk huvudvärk.

Så detta är väl knappast en bra dag för att inleda en helg med sex.


Gröna dagar, fertila dagar=sex


#längtan #försöka #bebis

Av batmanbebis - 3 oktober 2014 19:05

Vad köper man till en kille som fyller 13?!


#födelsedag#hjälp

Av batmanbebis - 2 oktober 2014 17:18

Ska du vara borta en natt och har lämnat vatten och mat..?

Nope nope...det är en olaglig handling.


http://www.svt.se/nyheter/sverige/olagligt-att-lamna-katten-ensam



där kan ni läsa mer




Av batmanbebis - 2 oktober 2014 16:58

Min energi över mat är som bortblåst.

Jag älskar mat, äta och att laga men nu vetefan.

Gick runt flera varv i affären igår och var inte sugen på något..SLutade med kokt korv och pommes.


Idag blev det nån fryst pizzarulle, haha fyfan va äcklig.



Annara då?


Jobbet är rätt intensivt, det är bra i min klass men inte i pararellklassen.

Så då tog chefen ett beslut.

Jag ska byta.

Så, imorgon ska jag börja jobba i den klassen.

För jag e ju så duktig med dessa speciella barn.

Jehu.


Jag har alltid brunnit för barn i behov av särskilt stöd, jämt.

Men det är otroligt krävande.

Så krävande att jag i perioder har tappat matlusten, svårt att sova och börjat tappa hår.

För några barn på sex år.


Så nu är det dags igen, nu ska jag ta tag i nya uppdrag, för jag kan

Vi är flera i huset, flera som man kan flytta på, men tydligen kan ingen annan...


Känns surt när man jobbat upp ett förtroende i sin egen klass, fått en relation och ett avtryck.


Chefen och jag hade ett rätt hårt samtal.

Jag sa vad jag tyckte, att det är jobbigt , att detta är fjärde gången jag blir förflyttad och ska "laga situationen":

Chefen typ sa stopp och att hon inte ville diskutera detta mer.
Jag blev förvbannad, för jag hatar när man tystar mig

HÄR måste jag ju få säga att det suger, HÄR i ditt rum måste jag ju få säga att jag är besviken

Sen går jag ju upp och gör mitt jobb, men jag måste få säga till dig vad jag tycker.

Då tystnade hon.


Så imorgon ska hon och hennes chef komma till oss och berätta att såhär ska det vara.

Om hon börjar mala på igen om att min inställning är dålig ja då kommer jag säga vad jag tycker,IGEN.


Den dagen jag dör, kommer jag hålla käften...inte före


#tilljagdör #pedagog #skola #byte #helvete #tufft

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards