batmanbebis

Alla inlägg under januari 2016

Av batmanbebis - 24 januari 2016 17:15

Det är sällan jag lyckas lägga in bilder via mobilen här på bloggen.

Om jag däremot sparar en bild på datorn och sen lägger till den här är det inga problem.

Men det är väldigt omständigt, hela grejen är väl att fota och sen lägga in det direkt i bloggen.

Men det går sällan och det är väldigt tråkigt, och nån jävel som kan svara på varför finns det inte heller då deras typ kundtjänst verkar vara lika aktiv som spice girls.


Oh well.


Det jag ville ta kort på var:
I julklapp fick jag vidriga fläsksvålar, har inte velat slänga bra och ny mat(som jag aldrig vill) så nu tog jag några och krossade i en fryspåse. Kryddade salt, chiliflakes, curry, timjan..Knäckte två ägg i en bytta.

Doppade kycklingfilé i ägget, sen krossade svålarna, upprepade detta två gg.

In i ugnen!


Att panera kyckling ger en kanonsmak, och att panera i svålar är helt enligt LCHF.


Meeeen en bild säger mer än 1000 ord, men nu går det tydligen inte.


E är påväg hit men tågen är försenade så han får nog värma på maten iaf.

Jag har haft huvudvärk idag och osäker på vad det kan bero på.

Imorgon är det studiedag på jobbet, känns rätt skönt att bara sitta och lyssna hela dagen och umgås med vuxna.


Avsnitt 11 har kommit ut av Blacklist, verkligen en grym serie som ni MÅSTE SE!



Av batmanbebis - 24 januari 2016 02:07

Vi tar allt från början...

Jag lärde känna en tjej för inte så länge sen.

Hon är en väldigt bra människa och jag får verkligen bra vibbar från henne(det är väldigt ovanligt att jag får bara goda vibbar av folk).

Hennes man friade.

Hon frågade mig om jag ville bli toastmadam

Jag visste inte ens vad det var, och jag kände ju henne knappt?

Men jag tackade ja.


Detta är rätt länge sen och bröllopet är nu i augusti.

Tiden gick och hon sa att en till tjej skulle hjälpa mig, så vi var nu två toastmadam, as bra!

Men tjejen blev bjuden på ett till bröllop samma dag!! Så nu är vi tre st.


Jag är nöjd med det, eftersom jag inte ens varit på ett bröllop i vuxen ålder.

Klart om vi pratar om det innan så jag vet vad som ska förväntas av mig så går det ju.


Men eftersom jag knappt känner bruden, och jag även tydligen ska hålla i möhippan sååå...är det ju inte så jävla lätt liksom.


Idag satt vi och skulle prata lite smått om planeringen, förberedelser, vad min uppgift är osv.

Jag fick träffa den andra toastmadamen, som bruden känt i massa år.

Och hon var hemsk.

Alltså...hemsk är kanske ett starkt ord men hon var som en gaffeltruck.

Bara mejjade ner med ord och pratade konstant och betedde sig som nån jävla bröllopsexpert.

Jag fick direkt dåliga vibbar av henne.

Jamen ni vet en såndär tjej som inte direkt har några spärrar..Och bara HEEEEJ...typ

Hon ba"sen ska  jag hålla tal och blablabla"...Så hon har redan bestämt vad hon ska göra o grejer..

Och jag känner lite såhär, klart jag ska vara toastmadam..Men om HON ska göra allt och typ delegera till mig så är det inte så jävla kul..

Jag ska ge detta tid, och träffa henne flera gånger men som det e nu så har jag fan lite ångest.

Jag avskyr när folk är stressade och ska börja bossa.

Och hon och jag MÅSTE ju funka eftersom vi ska jobba ihop under ett bröllop.

VI ska fixa möhippan.

VI ska hålla ordning på vilka som kommer, vilka som håller tal osv.

Då måste ju liksom hon och jag funka.


Ah ja vetinte, känns bara drygt.


Annars var kvällen helt ok.

Ställde mig på hennes våg och vägde 4 kg mer än imorse.

Mådde piss direkt.

Och det är ju så jävla dumt!! Du ska aldrig väga dig på kvällen och verkigen inte när du har mens.

KLANT


Det här med vikthysterin försöker jag verkligen sluta med, för det ÄR ju såhär viktnedgång ser ut..
Upp och ned.


Men jag känner stressen för att jag måste gå ner för att få göra IVF

Och nu mitt i allt kommer mensen åt helvete fel också.



Av batmanbebis - 23 januari 2016 14:42

Gick och la mig tolv och kände, ahh va härligt att ställa klockan på 9.15

Många långa härliga timmar:)
Vaknar halvtrött 9.13 och tänker oj, så jag ställde om klockan till 20 min till..Fattar fortfarande inte hur jag kan vara så trött.

Men nu har jag ju tydligen mens...igen...typ en vecka för tidigt...hejja kroppen!

Upp och skrapa av bilen och iväg för att testa första gången på motorväg!!!!!!!


Började med att tanka, sen åker vi.

Jag har ju inte kommit upp i en hastighet mer än typ 70 innan så att köra snabbare nu var lite läskigt, men man blir verkligen snabbt van och fartblind.

Det som var jobbigt var att många körde om mig, och varjegång blev min ruta smutsig...Så ni kan ju tänka er hur många gånger jag fick spruta spolarvätska och använda torkarbladen..haha



Men det var en sån tvåfilig väg med typ ingen trafik, så det var ju kanon att testa på.

Behöver verkligen köra mer ute i trafik nu, massor av moment som jag är osäker på.

Så motorväg är ju inget svårt sådär, bara o köra.

Sen kom rondeller och den där jävla heldragna linjen som jag missade...två gg.

Åkte hem till farmor och farfar, umgicks och pratade.

Dom är verklige fantastiska människor men det gör ont i mig att se att dom börjar bli gamla.

Min fantastiska starka och fina farfar har parkinson, skakar i ena handen och man ser hur han besväras av det.

Jag är så glad över alla fina minnen jag har med dom!!




Men hörrni! Ni var väldigt dåliga på att gissa vad det föreställde i mitt föra blogginlägg, och visst är det en nässköljare som anna gissade, WOHO!


E är typ ofta förkyld så nu ska han testa en sånhär som ska ha hjälpt många.


Känner mig väldigt fin idag. Låg inne hela förra helgen så att få ta på sig en klänning och lite ögonskugga nu gjorde susen för självförtroendet


Nu har jag ju mens och brukar känna mig svullen och få sämre hy, men ser inget av det just nu iaf.


Så nu är jag pepp på att åka hem till min väninna och snacka bröllopsplaner!

När jag hade varit hemma ett tag och värmt upp mat från igår så skriver hon att hon bjuder på tacos, aj aj , hade jag vetat det hade jag ju inte värmt mat.

Jaja, kanske blir sugen när jag väl är där........förmodligen:)



Ego
Av batmanbebis - 22 januari 2016 20:24

Veckan blev kort eftersom jag låg hemma sjuk mån-ons.

Torsdag var det dags för öppet hus på jobbet och jag jobbade sent, kul att börja dagen så efter en kanonförkylning.

MEN sen blev det fredag.

Idag har jag äntligen kommit på ett användningsområde för mina fläsksvålar jag fick i julklapp.

Svålarna i sig är verkligen vidriga och jag har inte velat slänga påsen

Så idag så dubbelpanerade jag kycklingfilé och doppade det i krossad svål.

Kryddade och avslutade i ugnen.


Och det blev..........gott!

Den krispiga ytan smakade mina kryddor och det var otroligt mättande.

Åt det med stekta champinjoner och vitkål.


Mätt som en plätt!


Imorgon ska jag övningsköra till min farmor

Det blir min längsta tur bakom ratten:)

Med min panikartade pappa...haha


Så jag går inte ut ikväll, vill vara utvilad imorgon, pappa kommer redan halv elva....(ja det ÄR tidigt)

På kvällen imorgon så ska jag till en bekant och prata lite inför hennes bröllop .


Sen frågade E om han kunde få komma imorgon, jag kände spontant nej. Ja alltså imorgon är jag upptagen, sen finns det ju söndagen också iof..Ah ja vetinte, blir nog bra när han kommer:)



Fick ju en avi i brevlådan för någon dag sen, tänkte WOHO nu kommer mina kläder.

Så jag gick av i centrum och promenerade i kylan..

Hämtade ut paketet och det var en sånhär:


 


HAHAHA

Det var inte mycket till kläder.


Kan ni gissa vad det är?


Ego · Tips
Av batmanbebis - 22 januari 2016 19:28

Jaha, klockan ringde tidigare än vanligt eftersom det var min tur att öppna på jobbet idag.

Vaknar och har som nån mensvärk, går på toa och ser blod.

Har smörjt med progesteron kräm sen efter ägglossning men nu lägger jag fan av.

Jag tänker inte ha några jävla problem med kroppen bara för att jag smörjer med krämen.

Har sen blött hela dagen, då det var ingen liten blödning...Men inte mens heller direkt...så jag vetinte:S

Känns jävligt pissigt och frustrerande iallafall.

Nu blir det svårare att räkna ut kommande ägglossning, och ÄR detta mens? Ska jag räkna det som mens?

Får hoppas det inte ställer till med för mycket problem framöver.


Så jag sitter här med mensvärk när jag hade mens för bara 18 dagar sen.



Av batmanbebis - 20 januari 2016 20:57

OHH VA GOTT!
Idag testade jag att göra kesobröd i ugn.


Kesobröd innehåller, ägg, keso, fiberhusk, bakpulver,kokosmjöl.

Plattade ut den grötliknande sörjan på ett bakplåtspapper, strödde över chiafrön och lite salt.

In i ugnen i 15 min, och JISSES va gott.

Tog en bit med ost på som frukost, tillsammans med ett ägg..ÅÅ skulle kunna äta upp allt, men det var väldigt mättande.


Till middag blev det köttfärs i ugn, tillsammans med tomater och vitlök, till det gjorde jag broccolimos.


Kikade matsedeln på jobbet och imorgon ska det serveras soppa, vetinte om det kommer finnas rester så nu måste jag tänka på vad jag kan ha med mig till jobbet.

Ska ju dessutom vara där till 19.00

Blir nog kesobröd och ägg, kanske ska ta med mig majonästuben också?


Ja, det blir mycket fokus på mat:)


Beställde ju kläder för ett tag sen från en utländsk sida, blev osäker på vad jag beställde och skulle gå och kolla.

Men i bekräftelsen så stod bara summan, inte vad jag köpte, hahaha, så det kan bli spännande;)

Jag har ju såklart en hum, två batmantröjor :D


Juste!
Min kusins gravida flickvän som jag bloggat om tidigare...Som jag inte längre följde på facebook, gillar inte någon av hennes inlägg..
Jag har börjat följa henne igen, gillar lite inlägg och märkte att hon DIREKT gick in och började gilla mina inlägg.

Så...jag som trodde att jag inte märktes när jag ignorerade henne. Inser nu att det gör jag.

Det är knappast någon slump att när jag gillade hennes gravidmage så gillade hon ett av mina inlägg.

Jag får helt enkelt ta och skärpa mig, jag önskar bara att jag kunde berätta för alla varför jag tycker att graviditeter är jobbigt, men det kan jag inte.


Å andra sidan sa jag ju det till min vän, men hon fattade inte alls, så det spelar nog ingen roll om man berättar iaf.


BARA dom som kämpat/kämpar, kan förstå, och då menar jag i flera år.

För om man har försökt i 1.5 år tycker jag inte att man förstår..Eftersom ett år av försök är vanligt.

Men jag ska försöka, bebisen kommer nog om en månad, då blir det besök och man ska vara glad och ha med sig present.


Men men!!


Så imorgon är det dags för jobb igen!

Ego · Längtan · Tips
Av batmanbebis - 20 januari 2016 12:38

Ännu en dag i snorparadiset.


Bokade om tvättiden tills idag då jag kom på att vi har öppet hus imorgon på jobbet.

Bäddat om i sängen, och ska strax rengöra ugnen.

Har gjort klart min ingerfära/citron dryck och ska snart testa ett smakprov.

Ska ta och dammsuga och torka golvet i sovrummet så det är dammfritt tills ikväll när jag ska sova

(städa är verkligen ...verkligen inte min grej..tyvärr)

Inatt vaknade jag plötsligt igen och låg och korvade runt och hade en hosta.


Pappa och jag skulle köra idag också men vi ställde in igår och ska köra en längre sträcka på lördag.

Jag gillar inte att det går länge mellan körningarna, det är som att börja om när jag sätter mig vid ratten, och jag gillar inte att ta steg bakåt.


Börjar känna att suget kommer krypande på att äta något, varit vaken sen tio och försökt att inte tänka på mat, haha

Men har bestämt mig för att hålla fastan och får inte äta förrän 14.00


När jag tvättar ska jag fan lägga alla kläder i påslakanet eftersom maskinen förstörde två plagg för mig förra gången.

Är så jävla sur, älskade verkligen det ena plagget och måste ta mig in till nån H&M för att köpa ny. Det var ju tur i oturen iaf att plagget fortfarande går att köpa.

Känns som att jag alltid kommer att tvätta i ett påslakan för att jag inte kan lita på maskinerna i den allmänna tvättstugan..


Nej, på återseende!

Ego
Av batmanbebis - 19 januari 2016 22:40

Imorgon var planen att återgå till jobbet igen, men för engångs skull ska jag lyssna på min kropp.

Under alla mina år inom arbetslivet så är det få gånger jag har sjukskrivit mig på morgonen, oftast går jag hem under dagen för att jag inte orkar mer.

Och egentligen, så är det så galet på så många olika sätt.

Fast i försvar så har jag oftast mått OK på morgonen och sen fått feber på em.

Men denhär gg så sjukskrev jag mig redan på söndag kväll(iof ska jag kanske tillägga att jag sen TISDAG har haft ont när jag svalt).

Gick till affären och var död, sov som en gädda inatt, så då är det bara dumt att jobba imorgon.

Sen har jag vänt på dygnet snabbt, man vill liksom inte ställa en klocka när man är hemma och sjuk.


Har ingen ångest över att jag är borta, och jag tänker inte ens jobb, det känns skönt och viktigt att man kan slå bort jobbhjärnan.



Maten har också gått bra nu när jag varit hemma, blir lätt att man äter för att det är gott när man är hemma dock.

Men så länge det är inom LCHF så anser jag att det är okej att äta för att man är sugen.

Åt nyss det sista målet, så nu kommer jag kunna klara mina 15 timmars fasta som jag normalt gör när jag jobbar(och är frisk).

Äter ju inte sista målet såhär sent då iof.


Har kokat vatten och haft i ingefära som ska stå och svalna. Sen ska jag sila bort bitarna, ha i allt i en flaska, tillsätta saften av två citroner och in i kylen.

Detta är bra för imunförsvaret att dricka:)


Pratade med E som berättade att han inte har något att äta där han bor.

Han gnäller inte, det gör han sällan men när jag frågade vad han ätit så kom det upp.

Är ju jävligt lustigt att han går hungrig när han har sin mamma och syster ett stenkast ifrån

E vill sällan be dom om saker har jag märkt, men man kan ju tycka att dom borde veta.

Så igår hade han ätit ris med nån marinad....ehh

Det sårar mig så otroligt att han ska behöva gå hungrig..

Var är hans pengar kan man ju tycka? Ja, han har inte fått pengar sen slutet på november..Sen började handläggaren krångla. Och det verkar som att, eftersom han inte har någon lägenhet så har man inte så bråttom att ge honom pengar.


Han lever på så extremt lite pengar så det är fan sjukt

Därför är det ännu en anledning till att han måste ha ett arbete, såklart.

Men sen vill jag bara att han ska må bra, att han ska se hur fantastisk han är..För det ÄR han.

Han har så otroligt mycket tålamod och tar olika männikor på ett så bra sätt att han bara måste få användning av det.


Han skulle vara en så stor tillgång på ett arbete.

Och att få se honom blomma upp, känna sig viktig, ha något att gå upp till, tjäna pengar, vore så fint.



Ego

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards