batmanbebis

Alla inlägg under september 2015

Av batmanbebis - 30 september 2015 20:14

En gammal bekant delade idag ett inlägg om att man ska ge fan i att fråga folK"när ska ni ha barn då"

Jag har länge misstänkt att dom har haft det svårt, men det var en rätt skön "ahh" känsla att nån man faktiskt kännerockså har samma problem som mig

Nu vet jag ju inte alls om hon har några medicinska problem, eller om dom har gjort utredning, men det spelar egentligen ingen roll.

Innan så har jag pratat med folk som är i samma situation som mig, men det är ju för mig okända människor.

Sen har vi hon som födde för några månader sen, efter att haft sex med en kille på krogen.

Wow liksom.


Kikade lite på resor igår, påsken ligger rätt bra till men AHH känns långt dit, känns som jag verkligen skulle behöva en break från mitt liv nu.

Skulle så gärna vilja ha en vän som jag kan åka med.


Har en bekant som nu håller på att bosätta sig på kreta, så det vore kanske något att kolla upp iof.


Imorgon är det redan torsdag känns kanon.

E ska på begravningen på fredag, frågade om han ville att jag skulle följa med som stöd, men det var okej.

Jag träffade ju aldrig henne, men vi hade mailkontakt.

Sen ska det bli lite mysigt att E kommer hit igen.

Det är över två veckor sedan vi sågs....

Och jag hoppas att det blir bra när han är här...En känslostorm får jag nog räkna med(sån är jag) men hoppas den lägger sig fort.


Jag tror det skulle göra nytta om jag hade sex iaf, haha

Jag tror humöret blir jätte påverkat om man inte har sex på länge, det släpps ju lös en massa endorfiner när man har sex , man blir glad och pigg.


Igår fick jag ett psykbryt på min kropp, kände mig som en valross med nikeskor.

Kom hem, vägde mig tre gånger på två timmar.

Kände starka vibbar av mitt gamla liv och fick tillslut slå mig själv på fingrarna.


Fick svar av tillverkaren angående progesteronkräm.

Hon tyckte jag skulle börja smörja dag 16-28.

Så ...wtf jag testar...eller?



Av batmanbebis - 30 september 2015 19:59

Jag beställde ett storpack av Re-charge för ett tag sedan.

Det är en liten påse med pulver som du har i ett glas vatten, ska väl motsvara två koppar kaffe i koffeinmängd.

Tänkte att det var ett bra alternativ när man är trött ibland. Och verkligen billigare än drickan Celcius.

Vi får väl se!


Idag har jag haft huvudvärk, likaså igår.

Det är något skumt med mina ögon, och det oroar mig lite.

Känner mig extremt trött i ögonen och överansträngd. Måste nog ringa optikern.

Och minsta lilla smuts på glasögonen så blir  mina ögon jätte irriterande.

Är också rädd att detta ska påverka min uppmärksamhet nu när jag ska övningsköra.


Körde med pappa idag.

Vi körde på en stor grusparkring, övade på dragläge, sväng med blinkers.

Körde några varv och det gick jätte bra, men det där dragläget blir jag fan inte klok på.

Så jag ska nog boka en tid på körskolan för att höra lite hur dom lär ut.

Min pappa är fantastisk och har massor av tålamod men han är inte så bra på att lära ut, han säger att jag ska "känna" hur jag ska klara av ett dragläge.

Är inte så lätt att känna, när jag inte vet hur det ska kännas:)


Känner mig också besviken på att det verkar som att pappa inte kan övningsköra med mig så ofta.

Jag hade nog räknat med 3gg i veckan iallafall...Det verkar svårt för honom.

Vi diskuterade idag alternativet med att ta för enbart automat.

Jag googlar och läser både för och nackdelar.

Min spontana tanke är..JEHU JAG SLIPPER DRAGLÄGET, kopplingshelvetet gör mig galen.

Automat skulle innebär att jag "Bara" behöver lära mig trafikregler och uppmärksamheten i speglar osv.


Jag läser en del här att folk skriver att dom har en frågestund, att man ska skriva frågor till de som bloggar, att dom "svarar på allt".

Jag går in och ser folk skriver massor av frågor, jag är förvånad faktiskt...För jag scrollar ner och människan verkar inte få så mycket kommentarer annars, men när det gäller frågor så fick dom massor...

Så, om jag har frågestund...typ nu?


KLARA FÄRDIGA GÅ

Ego
Av batmanbebis - 28 september 2015 21:13

Alla dessa försök och prövningar har nu gjort att jag börjat googlat efter nya grejer.

Har nu kommit till Natural Cycles.

Min tanke förr är ÅÅÅÅ va jobbigt att hålla på och tempa varje morgon, kolla temp och vad som är vad.

Men sen googlade jag massor och inser att det är ju appen som räknar ut allt.

Jag behöver bara tempa mig och föra in det i appen.

Så kanske ska man testa?

Vet att en temp från dom är "bäst", men läser att en helt vanlig termometer också funkar.

Måste forska lite till innan jag börjar med detta.


Har ju velat testa progesteron denna månad men vågar fan inte då jag inte vet när jag har ägglossning.

Vill inte förstöra genom att kanske börja smörja på fel dag.


Att börja tempa gör att appen kan säga åt mig när jag har ägglossning, för det vet den genom att jag för in min temp.


Aja..fortsättning följer.

Va trött som ett as idag när klockan ringde, tror det börjar bli mörkare nu.

Och mensen är konstig som fan denna månad. Så var den förr förra mensen också.

Började småblöda i fredags.

Lördagen, mensvärk och "riktig mens".

Söndag hade jag binda för att tydligare se hur mycket mens som kom...hade samma binda typ hela dagen.

Idag måndag, knappt något alls..

Brukar ju ABSOLUT blöda i två hela dagar iallafall..


Suck

Av batmanbebis - 28 september 2015 21:04

Nu har min släkting gått ut på facebook att dom är gravida.

Jag är avundsjuk, det kan jag säga direkt så man behöver inte "anta det".

Men såhär skriver hon


"Åkte in på sjukhuset pga magsmärtor och detta konstaterades...*Ul bild*

Folk skriver grattis och nån skriver "Oj var det inte planerat"


För så tolkar man det, så tolkar jag det..."hoppsan jag hade lite ont i magen..hoppsan jag var gravid"

Då skriver PAPPAN"nej detta var mycket planerat alltså"


Vaddå mycket planerat?

OM MAN LIGGER MED VARANDRA UTAN SKYDD SÅ KAN MAN BLI GRAVID, SÅ DÅ ÄR DET VÄL PLANERAT?


1.5 månad efter förlossningen ska dom gifta sig, planerat sen länge.

Så jag undrar..........är nån av dom döende?

Eftersom dom har så bråttom med allt?
Dom ska gifta sig med en bebis som inte ens är två månader..

Om det nu var extremt planerat med graviditeten, varför inte bli gravida efter bröllopet?

Nu gör dom ju självklart som dom vill, men all denna stress gör att jag blir fundersam.


Dom har alltså på ett år flyttat ihop, sålt hennes lägenhet, blivit gravida och ska gifta sig.


Ahh fuck it!


Av batmanbebis - 27 september 2015 19:38

En dag full med känslor!

Vaknade utvilad trots att min madrass är katastrof.

Stekte ägg och softade i soffan och kollade på tv.

Solen skiner och jag bestämde mig för att åka in till stan, behöver nytt smink.


Min kusin ska bli pappa.

Jag är inte förvånad, jag har vetat hela tiden att dom skulle bli gravida fort, men klart jag blev ledsen.

Dom har varit tillsammans i lite mer än ett år.

Och nu ska dom ha barn.

Tydligen ska det avslöjas idag på ett kalas hos en släkting, TUR att jag inte hade planer att åka dit(långt bort).

Jag vetinte hur jag hade hanterat att någon klingar i glaset och berättar något sådant.

Direkt tänkte jag på julen.

Varje jul så är barnlängtan jobbigast.

Man sitter och tänker att, tänk om jag nästa jul har min aldelles egna familj.

Nu vet jag att jag inte kommer ha det i jul.

Jag vet att HON kommer ha stor mage på julafton.

Så när jag idag fick veta bestämde jag mig för att jag inte skulle fira jul som jag brukar, kommer bli för jobbigt att se henne.

Så känner jag nu, men det är ju ett tag kvar........Känns bara sjukt jobbigt..just på julen.


Så jävla skönt att jag har min syster

Hon är den enda som vet om min kamp.. Hon stöttar mig jämt!


Fast jag har börjat fatta något mer o mer, eller egentligen fattat länge.

Men jag vill så gärna åstadkomma något, berätta något stort för min familj, så dom typ ska bli stolta.



Nu med körkortet exempelvis.

Att få körkort kommer ju innebära massor för mig, jag tror mer än för många andra.

Det handlar inte om att det "Är bra att ha", eller "åh va skönt att slippa me om skjuts"

Det handlar om att JAG har klarat av något stort, åstadkommit något.

Lilla jag, som har kämpat mig bort från misär och missbruk.


Jag vill så gärna berätta att jag är gravid.

Att JAG ska få min aldelles egna familj. Och va som alla andra, ha barn och planera saker.

Jag känner mig aldrig vuxen.

Jag är hon som är 30 år och bor i en hyresrätt.

Att alltid få be om hjälp om jag ska köpa något större eller om jag ska åka med på semester, gör att jag känner mig som en snorunge.

Jag ber iof i princip aldrig om hjälp eller om saker.


Var iaf skönt att strosa runt i stan idag och låta tankarna flöda.



Ego
Av batmanbebis - 26 september 2015 22:13

Kompisarna hade andra planer och bästisen drog på dejt.

Så blev hemmakväll för mig.

Var plötsligt väldigt mycket att se på tv, det var en spännande överraskning.

Uppdrag missbruk och nu nått medium som hjälper singlar att hitta rätt partner. Perfekt att slökolla och blogga till.

Tänker ibland, när jag har en sånhär hemmakväll hur mycket mer alternativ jag hade haft om jag var lite mer social.

Är man mer social så känner man fler folk och får gå på fler tillställningar och göra saker.

Fast sen, äh........jag är den jag är?


Jag har en bekant, hon gör saker varje helg.

Det gör ju jag med, i princip, men jag menar att hon går på tillställningar.

Förra helgen var det tvp kalas och denna helg kräftskiva och födelsedagsfest.


Många av mina vänner kallar jag just bekanta eftersom att dom är det.

Mina nära vänner existerar typ inte.

Det är min kompis C som jag känt länge, men vi umgås knappt.

Sen är det min bästis.

Resten har jag känt i max ett år.


Jag är så rädd att jag ska sitta om tio år och bara, vafan gör jag?


Ska mitt liv handla om att jobba, äta, shoppa  och sjunga på helgerna?

Känns som att jag ser på samma film hela tiden.

Men sen så kanske det är så med människor, att man liksom lever lite samma, och är i sin trygghetszon.


En stor del är ju att jag har en arbetslös pank pojkvän.

Vilket gör att jag inte kan drömma mig iväg om att vi ska resa bort.

Köpa hus.

Flytta.

Bilda familj.

Hitta på saker..


Att hitta på saker som inte kostar eller är billiga i vardagen har vi blivit smått experter på, men man tröttnar.

Mitt liv känns lite på paus och jag vetinte, kanske måste jag engagera mig i något för att känna mig viktig.


Jag har ett viktigt jobb.

Men kanske behöver jag något jag kan enagera mig i, som jag även kan hålla på med på kvällarna så att tillvaron känns mer meningsfull?



Vad engagerar ni er i?
Vad har ni för strössel i er tillvaro?

Av batmanbebis - 26 september 2015 21:59

Under min tid som singel så träffade man ju på en heldel unika figurer.

Ibland hade man sex en gång med en kille, och ibland flera.

Det jag förundrades över var när jag tog fram en kondom och killen sa att han kunde inte ha sex med kondom.

Att det var osexigt eller "tog bort känslan".

Det är rätt jävla osexigt med könssjukdomar och oönskad graviditet också, brukade jag säga.

Och visst är det så.

Men jag är häpen på hur man som man VÅGAR knulla utan kondom.

Är det verkligen värt att du om nio månader kanske har barn med en tjej som du "bara ville ligga med".

För det är så man gör barn liksom, man har sex.


Killar förutsätter väldigt ofta att man går på p piller.

Självklart så fanns det också killar som tog fram kondomer, all cred till er.


Du kan inte lita på någon, och när känner man egentligen en människa?


Sen känner jag mig idag så less på män.

Jag har svårt att småprata med främlingar, blir osäker och kan verka dryg...när jag egentligen är osäker.

Med min sång så får jag många som kommer fram till mig, då är det lättare eftersom jag vet va syftet är, min sång.


Igår när jag beställde en öl så stod en gubbe och sa wow typ fem gånger.

Det finns inget sexigt, charmig eller uppskattande i att stirra på mina bröst och säga wow.

Ska jag bli tacksam?
Har han ingen impulskontroll?
AHH sånt där gör mig så jävla galen!


Jag vill bara vara människa.
Som "tur" är så är jag ju inte typtjejen som killar kollar på.

Jag är tjock, högljudd och har skinn på näsan.

Men fatta ni som är typtjejen, fyfan HUR ORKAR NI?


Nä, jag vill inte på något sätt nedvärdera att jag är tjock.

Att det skulle vara mindre attraktivt eller så.

Men faktum är att man som tjock inte ligger lika högt i skalan, alltså...offentligt.

Finns ju massor av killar som gärna har en tjock tjej men är för rädda för vad "alla andra ska tycka".


Eftersom samhället ser ut som det gör, där man inte släpper in tjocka människor i ett positivt syfte, så anses tjock vara udda och något som är lite läskigt.



Av batmanbebis - 26 september 2015 14:57

Vilket otroligt fint väder det är idag...konstaterar jag...och sitter i soffan..inne.


Igår var det dags för utgång och WOW vilken otroligt rolig kväll jag hade, min röst var i gott skick och jag sjöng och tog verkligen i:)

Somnade vid tre och vaknade nio, som alltid:P

Vid halv tio kom den extrema mensvärken, visste att pappa skulle komma vid 1045 så hade lite tid på mig att kurera värken.

Pappa ringde 10.30 och sa att han var rastlös och undrade om han kunde komma nu, hahah typiskt pappa.

Vi hittade en as bra parkering, så idag har jag kört min 2a gång!

Jag körde, svängde, backade, bromsade,och fickparkerade....försökte.

Känner mig otroligt stolt och nöjd över lektionen.

Men va svårt det är det här med koppling och gas när man ska starta...såkallad dragläge?

Nu planerade vi att köra på onsdag igen så det känns också bra att inte behöva vänta så länge.


Idag får vi se va dagen har att erbjuda.

Har precis sett Debatt där det pratades om övervikt och #uppmuntrafetma

Följt av Malou efter tio som nu hade My Svensk med för att prata om sin kropp och bemötande av vården.

Mumsat riskakor med ostsmak med gouda ost på...mums

Tog ett glas Sprite och det var fan som det dansade i munnen, hahaha


Nu ska jag surfa och kolla läget efter en present till min systerson

Vill verligen hitta något fint och bra då han fyller 14....wow min lilla prins.



Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards