batmanbebis

Alla inlägg under juli 2014

Av batmanbebis - 31 juli 2014 21:05

Vi tog promenad till centrum och köpte och fixade det som behövdes, skönt väder idag, blåsigt men varmt.

Jag bestämde mig för att bjuda E på mat, jag var as hungrig och vi skulle även promenera hem..

Jag beställde en fetaost pasta...

Åt nästan upp allt.

Och ja, så mycket ska jag ju inte kunna få i mig.

Jag påpekade det och E sa"ja du äter ju mer nu än när vi träffades".


Shit, dessa ord träffade som en sten i skallen.

Jag vet att jag har börjat äta mer, men att han påpekade det gjorde mig ledsen på något vis.


Jag måste skärpa mig.

Jag har inte gått upp i vikt sen operationen, och efter två år är ju chansen större att man går upp i vikt igen.


Men ja måste skärpa mig.


#vikt #gbp #öka #kärlek #mat

Av batmanbebis - 31 juli 2014 14:16

Har såna enorma menssmärtor nu så jag tog en varm dusch och funderade.


Vad kan jag göra för att närma mig E?

Det handlar inte om vad alla andra kan göra jämt, utan vad kan man själv göra.


Ställde mig i hallen och sa att jag behövde ha en kram.

E låg i sängen och sträckte på sig och sa"men kom hit"

Nej, jag behöver att du kommer till hallen, svarar jag.

E reser sig upp och kommer in i hallen och håller om mig.

Jag kramar om hårt.


Just den stunden så kändes allt så jävla bra.


Nu ska vi ut och promenera för att försöka få bort mitt onda.

Har tagit värktabletter men dom verkar inte bita ordentligt.

Så nu promenera till centrum

Växla in pengar till resan.

Köpa deo och rakgel.

Lämna tillbaka en kjol på H&M.

Fixa mina glasögon som behöver skruvas åt.

Köpa ägg!

Jag är fett sugen på stekt ägg.


#tillsammans #starkare #förlåt #försöker #promenad #resa #förberedelser #vi #älskad #kram #batmanbebis

Av batmanbebis - 31 juli 2014 13:01

Nu vill jag inte vara en bitch längre.

Jag vill inte längre vara elak mot min pojkvän, ge hintar och ha kort stubin.

Jag vill kramas och skratta.

Vad har hänt med oss?


Käkade ju antidepp piller några månader efter att jag och E träffades.

Käkade dom i ett år men sen ville jag sluta då vi skulle försöka bli med barn.

Jag har nu inte ätit dom sen mars tror jag.


Jag minns när jag började äta dessa hur jag pratade med min syster och sa"det är såhär det ska kännas"

Att man vill krypa upp intill sin pojkvän.

Inte bli arg på småsaker.


Och det gick bra att vara pillerfri men nu är det sådär igen.


Och jag är verkligen inte rolig att leva med.


När han kommer nära känns det som att jag har tusen spindlar under huden.

När han kryper nära mig i sängen när jag sover knuffar jag bort honom och skriker VARMT!


Det måste ju vara fruktansvärt att bli nekad hela tiden, avvisad.

Jag vill inte tro mig, men att ignorera känslan av tusen spindlar under huden gör mig galen!!


Jag ser att han ger mig space, utrymme och ensamhet.

Men även när han gör det så är jag ju elak.


Om jag ser mönster från tidigare relationer så brukar det börja såhär när jag tappar respekten.

Jag behöver se den manliga E, den jag blev kär i.

Nu ser jag bara en skäggig förkyld kille, utan jobb som sover aldelles för länge.


Ge mig passion!!!!!!!!!!


Om två dagar åker vi till Turkiet, sol bad, lättklätt och värme, det borde väl fan kicka igång något?


Men sen tänker jag.........vi har haft sol här och fan 30 grader!?



Nu sitter jag här och håller på o göra en spotifylista till vår resa, och han sover.

Sover sover sover.

Nu är det upp till mig och väcka honom, för man har tydligen inget eget ansvar om att ställa nån klocka och komma upp själv.


Så ibland låter jag honom sova...tills han vaknar och bara"oj varför väckte du mig inte"


-För att jag inte är din morsa



Varför kan jag bara inte vara normal?


#spotify #batmanbebis #vakna #medberoende #less #kall #nofeelings #värme #närhet #avstånd #kärlek #test

Av batmanbebis - 30 juli 2014 23:46

Kan jag som anhörig dricka när jag lever med en alkoholist?
Är det rättvist?
Är det okej?
Det är ju inte jag som har alkoholproblem.


Jag funderar och tänker att jag kan jämföra det med exempelvis godis.

Om jag vill sluta äta godis.

Skulle det vara trevligt om min pojkvän fortfarande åt godis?


Men om han åt godis utan att jag visste, eller ute med sina vänner,är det mer okej då?


Självklart vill jag inte komma hem och kyssa min pojkvän och smaka och lukta alkohol.

Men ska jag ge upp alkohol då och då för att Han har problem?

Nu är detta absolut inget stort behov för mig.

Jag dricker sällan.

Men om jag skulle vilja?


#alkoholist #medberoende #vilja #okej #starkare #dricka #alkohol #missbruk #anhörig

Av batmanbebis - 30 juli 2014 23:37

Tydligen så är det jävligt svårt att få tag i en fläkt just nu i butik.

Jag vetinte alls om det stämmer men så många människor kan inte ha fel.


Men jag undrar varför man inte beställer in fler , som med andra varor?

Fläktarna är iallafall slut i närområdet där jag bor.

Och det har folk fått nys om på exempelvis facebook.

Så köp och sälj grupperna har blivit helt galna.

Folk säljer sina bordsfläktar för 500 kronor.

En kille skrev"jag vet att folk lider i värmen, då kan jag sälja min till de som lider"


Smart?
Eller rätt jävla elakt, utjyttja någon som lider i värmen för att få pengar.

Rätt hemskt egentligen.


Hoppas ingen dryg jävel får sin fläkt såld.

Fast handen på hjärtat......


Hade jag haft flera fläktar och jag visste behovet så hade jag nog gillat att tjäna en trehundra på en fläkt, pengar är ju alltid...skoj?



Men nu har jag en, och den älskar jag.


....i nöd och lust.

 

#fläkt #varmt #värme #batmanbebis #dryg #fan #helvetet #desperat #försäljning

Av batmanbebis - 30 juli 2014 22:11

Nu har jag sett klart serien Breaking Bad och jag e rätt sur.

Serien var inte direkt spännande, jag behöver spänning.

Men ändå så pass värd så att jag såg så pass många avsnitt.

Nu är den slut, slutet sög



Nedan följer en spoiler, så ni som inte sett breaking bad sluta läs nu"



Nu


Sluta läs


Jag kommer säga vad som händer


Sluta.



Okej..


WALT är en jävla idiot.

Jag var så sur på huvudkaraktären Walt och hans jävla ego att jag skrek rakt ut flera gg.

Slutet var vardelös.

Och varför skulle alla bra människor dö?

Jag ville att Hank skulle leva, jag skulle vilja se Skyler med familj bara fly till ett varmt land och hon typ får ett samtal från Walter när hon ligger i en solstol på playan..Eller nåt slut som man bara WOW


Okej nu var det lite coolt det han gjorde men jag är inte nöjd

Vad hände med alla pengar?
Vad hände med Jessie?


Sen säger nån att det ska komma fler avsnitt???



#breakingbad #serie

Film · Tips
Av batmanbebis - 30 juli 2014 22:01

När jag kom i kontakt med detta ord så trodde jag att det var något man sa när man inte visste könet på någon.

Exempelvis "hen hade mörka kläder och luva men vi är osäkra på könet".

Sen märkte jag att människor kallade sig själva för hen?

Varför?
Jag är inte tjej eller kille säger dom..

Nähä..

Är det fult att vara tjej, kille?

Jag förstår till fullo folk med penis som kallar sig för tjejer, det handlar ju om vad man känner sig som. Känner man sig som en tjej så är man en tjej, struntsamma om man har en snopp.


Men hur känner man sig som en hen?

Man är varken tjej eller kille?
Eller, vill man bara inte vara ett kön.
Vad e det för fel på kön?


Jag tänker längre och tänker om en hen börjar i klassen där jag jobbar.

Vi ska ha gymnastik, vi brukar ropa " gör ett tjej och kill-led" detta är ett sätt att sortera barnen, vi kunde lika gärna sagt "alla med skosnören försig och ni med kardborreband för sig".

Nu får vi säga något annat, annars blir ju hen utanför.

Vi får också ordna ett eget omklädningsrum för hen, ett aldelles eget, vi får kanske bygga om för hens skull.

Men rätt ska va rätt, annars är det ju diskriminering?


Sen blir Hen äldre och ska fylla i blanketter, göra pass, ID kort?
Vi måste ändra alla papper, jag har sett att ibland när jag fyllt i div formulär så har man kunnat välja kön "annat".

Kommer Hen att kunna kryssa i den rutan?


Jag blir bara så förvirrad av allt.


Det är A och O vad DU känner dig som, inte vad som står på ditt födelsebevis eller vad du har mellan benen.


Men..


Det är tillräckligt jobbigt att vara människa, kan man inte bara få ha ett kön, en tillhöriget?


Kanske gör vi även fel när vi ställer upp barnen i tjej och kill-led.

Men det är ju bara ett sätt att gå, förflytta sig.

Det betyder inte att vi säger att man är på ett speciellt sätt för att man går i ett led.

Eller att jag förväntar mig något för att du går i det ledet.

Att du inte får ha rosa, eller gråta när du är ledsen.


Nu är Hen i ordlistan,så nu är det inte bara något folk säger..


#hen #wtf #batmanbebis #vafan #nytt #2014 #kön

Av batmanbebis - 30 juli 2014 12:24

Insåg att det borde finnas åldersgräns som man kan införa på sin blogg.

Tänk om nån liten oskyldig flcka på 12 läser min blogg, hon kommer ju att få en chock.


Men ja, om man skulle sätta åldersgräns skulle bloggen nog locka mer, för det som är förbjudet är ju spännande.


Just nu tvättar jag, helt barnvänligt;)
Sen tänkte jag ta en promenad men nu ösregnar det ju. Men jag klagar absolut inte regn och åska behövs varit sjukt varmt nu.


#18+ #batmanbebis #regn #promenad

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards