batmanbebis

Alla inlägg under juni 2016

Av batmanbebis - 19 juni 2016 10:37

Sockerproven ser bra ut och på torsdag är det återbesök hos barnmorskan igen.

Vägde mig i morse och det var ju...mindre kul.

Är inte direkt förvånad, äter inte enligt LCHF längre och det passade mig nog rätt bra.

Tycker det är otroligt svårt att äta enligt LCHF nu, är otroligt sugen på frukt och potatis äter vi flera gånger i veckan.

Ris och pasta har jag dock inte ätit.

Men nu visade vågen 5 kg upp...

Och jag ser inte alls fram emot att gå till barnmorskan på torsdag för att hon, som alltid, ska fråga vad jag väger.

Och sen komma med "bra tips" om den där jävla tallriksmodellen och fråga om jag promenerar.

Ja, hon vill väl..men jag har liksom hört dom där goda råden i hela mitt liv.

Dom gör mig inte speciellt gott, jag går inte ifrån besöket och tänker NU KÖR VI.

Utan snarare, jag är värdelös.




Av batmanbebis - 18 juni 2016 15:51

Så var det dags för besöket hos barnmorskan.

Jag stressade dit, åt en fralla med ost och köttbullar på, samtidigt som jag promenerade till besöket.

Mötte min kollega i väntummet, hon jobbar i en annan vinge, men ska föda ca två veckor efter mig.

Hon sa att hon kunde skjutsa mig tillbaka till jobbet efteråt, smidigt!


Hos barnmorskan pratade jag om mitt mående och hon skickade remiss till psykriatrin, dit jag tidigare gått.

Kan vara bra att gå och prata.

Bara inte detta sätter käppar i hjulet för mig sen, att dom typ ska"hålla extra koll" på mig.

Så tog hon sockerprov och blodtryck.

Jag har jobbat med barn som  har diabetes så det där med stick i fingret har jag någorlunda koll på.

Så jag ifrågasatte om man skulle ta provet NU, eftersom jag precis ätit..alltså precis som 5 min innan.

Så hon tog provet som visade 11.3, alltså högt.

Och inte så konstigt enligt mig eftersom jag nyss ätit.


Så hon insisterade på att jag skulle ta med mig en sånhär hem:


 

Så jag ska ta mitt sockervärde typ 4gg om dagen nu 4 dagar sen återbesök på torsdag.

Så dagen efter tog jag prover igen under en hel dag, och låg jätte bra till, så det handlade förmodligen om att jag tog provet 5 min efter måltid. Nu tar jag enligt beskrivningen, allltså 60-90 min efter måltid.

Så det känns iaf skönt.

Men sen får jag ett paket hem fullt med provstickor och nålar..

Men jag tror jag kommer att få testa sockret senare i graviditeten, jag har hört att det ofta är en rutin beroende på vilket län du bor.

Eftersom vi magsäcksopererade inte bör göra glukosbelastining.


Annars?
Trött, jätte trött faktiskt.

Gick in i v22 igår och apparna säger att man nu kan känna sig piggare, inte jag, jag är nog tröttare än innan faktiskt.

Sommarfritids är rätt chill men det är väldigt drygt och klockan går väldigt sakta, men vi har lyckats korta ned våra scheman och det är ju guld värt.


Humöret känns fortfarande ostabilt.

Idag är vädret grått och trisst så det blir nog en hemmakväll. Var ute igår med gott sällskap men SÅÅÅ tråkigt ute..blä.

Ibland ångrar man verkligen att man ens sminkat sig.


Midsommar närmar sig med stormsteg och det blir firande hos min moster, som det blivit de senaste åren.


Fy va trött jag är, kanske ska jag ta en tupplur?
Igår var jag hemma klockan tre och kunde inte hålla ögonen öppna, så jag la mig...i två timmar..så himla härligt.


Sen har jag kissat ÅTTA gånger idag sen klockan nio, är fan mer än vad jag gör normalt på en hel dag.



Av batmanbebis - 13 juni 2016 18:06

Dags för jobb igen.

Igår spenderade jag några timmar ensam i stan.

Köpte shorts, en tröja, linne och gravidleggings.

Jag gillar verkligen dom fån H&M, härlig känsla att dom går upp högt över magen.

Och shorts...jag har aldrig ägt ett par, och är lite tveksam fortfarande...Men jisses...det känns knappt att man har på sig dom, så skönt material.

Avslutade shoppingen med att äta.

Stod och velade mellan pizza och thaimat.

Blev thai, dåligt val, smakade inte speciellt gott, och efter en stund blev jag tvungen att gå, för att gå på toa.

Lite nackdelen med att äta själv, man måste verkligen GÅ...ingen kan passa platsen och maten man har kvar på tallriken.


Sen idag var det tillbaka till jobbet, har varit en tuff och känslomässig helg.

Jobbade och kom hem till E.

Vi började tjafsa, och jag började att gråta....igen.

Han håller om mig och säger att allt kommer att bli bra, som han alltid gör.


Men jag har tänkt på att jag är så jävla rädd och orolig.

Och visst är jag orolig för att han inte har ett jobb, hur vi kommer att klara sig...Men jag är nog ännu mer rädd för något annat.

Att förlora honom.

När jag känner mig såhär tom så känns det som att vi glider ifrån varandra...Kärleken och passionen liksom dör.

Och jag vill inte det!!
Men det känns som att jag är oförmögen att förhindra det.

Han gör mig så irriterad.

Så jag gråter, för jag vill ju att vårat barn ska få ha två kärleksfulla trygga föräldrar.



Jag vetinte riktigt hur jag ska ta mig upp ur det här.

Av batmanbebis - 11 juni 2016 14:43

Morgonen började med att jag har gråtit... I två timmar.
Helt tom.
Nu är jag helt slut och ögonen känns ömma..

Men.


Inatt så kände jag bebis.
Ett knäpp långt ned i magen.
Tårarna kom och jag kände en sån jävla lycka..

Av batmanbebis - 11 juni 2016 00:27

Vaknar på dåligt humör.

Åker iväg till tandhygenisten halvt taggad att bli plågad men ändå skönt att få det gjort.

När jag kommer dit berättar hon att hon bokat in en kort tid , "för att kolla läget"

Eh okej!?
Vaddå för jävla läge liksom?
Så hon börjar...det är obehagligt, hon tar lite sen är hon klar.

"Ja, vi bokar en tid längre fram så tar vi resten, men du är svår så vi får se hur det går"
Svår?
Ja...alltså det är inte så jävla mysigt att ta tandsten, men innebär det att man när svår?
Hur är  man lätt då?


Vad ska jag liksom göra med den informationen?
Att jag är svår?

Hon säger till mig"jag hade en tjej här..gravid i åttonde månaden med massa tandsten hon klarade det bra"

Jag fattar inte ens varför man blandar in andra patienter med varandra?
Det är totalt ointressant för mig om Nisse och Kajsa är duktiga eller inte!!



Hon frågade mig"går det bra" ja svarar jag...man härdar ut liksom.

Vi verkade dock ha svårt att kommunicera tror jag, så hon kanske inte menade svår...jag hoppas inte det!

Så vi bokade in en tid...på 50 min.



Som tur är så försvann det dåliga humöret på jobbet.

Jag tror jag var en bra pedagog och tiden gick relativt fort..

Tänker dock på hur jävla många dumma människor man mött.

Människor som borde vara proffs, och faktist kunna ta olika typer av människor.



Jag minns gynekologen som jag gick till.

Jag hade bokat in en tid, jag hade aldrig varit hos gyn, så jag bokade in extra tid för att kunna prata innan.

Jag pratar om min oro, jag bemöts av en nonchalant attityd, och hon typ "ska du sätta dig i stolen eller"
När jag sa att jag nog inte är redo då kontrar hon med"femtonåringa flickor har satt sig i stolen utan problem"
Jaha?!

Och VAD har det med MIG att göra?!

Jag gick och kom aldrig mer tillbaka.


Och nu märker jag att min sommarångest kryper sig på.

Varje jävla år kommer den, och nu är den här igen och snällt knackar på



Fan, jag vill inte öppna.


Ibland tänker jag bara att det är fanimej jag och bebis mot världen

Vi kommer klara allt och genom bebis styrka och kärlek så kommer jag klara ALLT





Av batmanbebis - 10 juni 2016 08:52

Känns som livet är piss.
Är så jävla trött på att E inte har ett jobb.
Att vi lever olika liv..typ som vid sidan av varandra.. Jag trött och tom på det sociala. Han hungrig efter närhet.
Så less!!

Nu ska jag plågas hos tandläkaren.. Woho

Av batmanbebis - 5 juni 2016 18:53

Känner att jag är inne i nån ätahelatiden period, självklart inte bra

Måste nog äta mer fettrikt, eller typ mer ägg så jag står mig på det länge.


Idag åkte vi till en loppis, som verkligen var värdelös.

Det var verkligen BARA skit, gamla slitna skor och prydnadssaker..Men men vi kom iaf utanför dörren och gjorde något:)
Köpte en 5kg säck med grillkol på Ö&B, är så trött på att grillkolen typ alltid tar slut när man vill grilla, så nu har vi så det räcker.:)

Grillade flintastek och hade koktpotatis till

Jag trodde maten skulle ta tid så jag åt två knäckemackor innan, totalt onödigt:(


Nu har jag precis ätit jordgubbar med kvarg.


Börjar känna mig sjuk så jag har inte sovit gott på TVÅ nätter.

Natten till lördagen sov jag illa, så jag la mig för att sova middag vid 14 snåret, hur skönt och behövligt som hellst.

Skulle gå och sova middag idag, men så klev E upp och undrade om vi skulle till loppis, och det ville jag ju.


Så nu är jag totalt sänkt, näsan rinner och jag är så trött i ögonen.

Vilken tur att jag är ledig imorgon!!

Skulle övningsköra med pappa, men känner inte att jag vill vara degig i skallen så jag får se om jag ställer in.


Skolavslutning på onsdag, vilket innebär att det är endel att pyssla med på tisdagen.

Ännu ett år med en klass är avslutad, och man ska nu säga hejdå.

Är lite sorgligt ibland att bara ha eleverna i ett år.


Fredag är det personalfest och på morgonen ska jag till tandläkaren.

Så det blir en händelserik vecka....igen.


I gruppen jag är med i på facebook skriver tjejerna om att dom känner sparkar.

Är rätt jobbigt att läsa faktiskt, och jag vet ju att det är hur normalt som hellst att INTE känna sparkar såhär tidigt men det är jobbigt när andra gör det...jag vill ju också!


Och det där fladdret och buffar folk pratar om....nä..inget

En vecka sen jag såg vår bebis, så den finns ju där....Men svårt att tro på något man inte ser eller känner.


Av batmanbebis - 3 juni 2016 17:59

Idag är det v20 i graviditeten...dvs halvtid!

Fortfarande noll symptom och mår rätt bra, lite jobbigt med värmen iof men det var det ju innan graviditeten också.


Men förra veckan såg vi bebis så man får väl tänka att nu är det bra, tro på detta att det ska gå bra.


Idag var det riktigt varmt!
Skönt att jobba på en gård med så pass mycket skugga iaf.

Nu ska jag ta en skön duch och fixa mig och åka iväg och träffa kompisar, sen kanske lite karaoke..

Sitter jag här hemma så degar jag ihop i värmen känner jag.


Har dock kli i halsen, känns som allergi, vilket jag aldrig haft förr...skumt



ha en skön helg!

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards