batmanbebis

Direktlänk till inlägg 10 april 2018

Längtan efter att få vara vuxen

Av batmanbebis - 10 april 2018 19:47

Min dotter sover bredvid mig och jag älskar att titta på henne en stund när hon sover.

Hon ser så trygg och fridfull ut.

Tänker ofta på hur mycket jag kämpade för att få henne.

Alla läkarbesök, sprutor i magen, prover, inseminering, gynstol.

Längtan var så enorm.

Jag visste att F saknades i mitt liv, jag visste att jag bara MÅSTE få bli mamma.


Sen tänker jag på hur det blev.

Att jag nog faktiskt helt säkert visste att hennes pappa inte skulle vara med speciellt länge.

Att vi skulle gå isär.


Och tänk hur livet hade sett ut om F hade en ansvarsfull pappa.

Tänk om han kunde komma hit en fredag och jag få gå ut och ta en öl eller drink medans han passar F som sover, och faktiskt kanske tillomed lägger henne!


Jag är inte redo tankemässigt på att vara ifrån henne varannan vecka, men tänk att ha det så.

Det kommer inte bli så för oss, och det gör inget..Vi bor inte i samma stad så det är omöjligt typ.

Men tänk..i framtiden..en HELG!

En helg där man får vara vuxen, ut, träffa folk,se på film..vara vaken sent, sova länge på morgonen.

Jag skulle så gärna vilja ha EN sån dag i månaden.

En dag när jag kan göra vad jag vill och sen vakna dagen efter utan att bli väckt.

EN dag.


Det är däremot möjligt, så jag hoppas och längtar att den dagen kommer.

Dagen kan ju komma då min syster eller mamma tar F givetvis, men tänk att ha det på rutin.


Men min älskade F, du är så jävla älskad och efterlängtad och jag kommer se till att du vet det hela mitt liv.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards