batmanbebis

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2018

Ibland kommer jag att tänka på

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej

Jag har börjat plugga.

Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv.

Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska.

Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker.

Men det är rätt häftigt att JAG börjat att plugga.


F mår bra, det var en lååååångtid med antibiotika och sjukhusbesök, undersökningar och hon blev sövd.

Så maktlös man känner sig när ens barn blir sövd.

Verkligen all styrka till er med sjuka barn...fyfan.


E har inte träffat sin dotter sen april

Idag så är det tråkigt men gör mig inte nämnvärt mycket.

Men om några år så kommer det göra ont.

När jag kommer att få trösta min dotter, när jag kommer få försöka svara på hennes frågor.

Jag vill inte ljuga för min dotter, men sanningen är för komplicerad.

Pappa mår inte bra just nu...för så är det ju.


E förlorade sitt jobb.

Jag mår inte så bra, skrev han i ett sms.

Well...ok..men ditt barn...ditt barn som legat på sjukhus, som inte kunde gå...hon då?

Snart blir hon 2 år.

2 fantastiska år och faktiskt, jätte läskigt..Har snart gått.


Och jag tänker tillbaka hur det var när vi bodde ihop

vi 3.


Igår kom jag o tänka på i början av Fs liv.

Hon och jag sov på soffan.

Minns att jag bad E komma och sova med oss i dubbelsängen, jag vågar inte sa han, tänk om jag rullar över henne

Han ville inte ens försöka vara nära sin dotter

Ett nytt liv, ens BARN..första natten sov han på soffan och jag själv kunde knappt sluta titta på henne.


Hur kan man bli så olika som föräldrar?


i 3 månader sov jag på soffan med min dotter.

Han sov i dubbelsängen .

När jag sov i dubbelsängen så sov han på en stor madrass i vardagsrummet.

Jag minns att när jag sov på soffan så ville jag att han skulle sova på madrassen.

Jag var orolig som nybliven förälder och det skulle vara så skönt med stöd, och kanske avlastning på natten.

Han jobbade ju inte ens!

Men nej, njaa tänk om jag stör er, jag hostar ju, minns jag att han sa.

Så det blev inget.


Det gör mig så jävla ledsen.

Mer ledsen nu än då.

Hur fan kan man ens säga sådär?

I 10 månader bodde vi tillsammans.

Jag tror han bytte blöja kanske 10 gg.

Han var hemma med henne själv 2 gångdf, när jag åkte o köpte barnvagn, och när jag var på loppis.

Han har varit ute med henne i vagnen 2 gg.

TVÅ GÅNGER på 10 månader.


Redan där så måste det ha hänt nåt. 
Såhär i efterhand, kan han ha fått nån form av förlossningsdepp? Fast som pappa?


Jag är så jävla ledsen på hur tiden efter förlossningen blev

Här hade vi världens finaste unge, men jag var så orolig o rädd och osäker, och fick NOLL stöd.



Men nu är hon snart 2 år och JAG kommer iaf göra allt i min makt för att bli den bästa människan i hennes liv

Han h

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Av batmanbebis - 1 maj 2018 20:19

Idag var vi iväg och jagade cykelstol igen, det är säsong så det finns fan ingentans. Och ekonomin tillåter inte en ny för 700 kr, efterom jag betalade 800 nyss för att laga min cykel. Skulle spara endel tid med hämtning/lämning om jag hade en så...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards