batmanbebis

Alla inlägg under februari 2017

Av batmanbebis - 24 februari 2017 17:35

Det känns lite bättre nu.
Min älskling har hunnit bli 4 månader och är fantastisk.
Jag drömmer faktiskt om en till redan,men tror inte det blir så...

Vi promenerar mycket och det gör gott för själen och psyket.
Det som är jobbigt är ekonomin.
E fick typ sin första lön och den var värdelös för att han jobbade så få pass.
Helt otroligt var blind man blir när man har pengar.. Jag har alltid varit sparsam med pengar dock.
Men det slog mig idag när jag handlade. Och valde bort att köpa ägg för jag tyckte det var dyrt. Innan jag var föräldraledig så köpte jag ju det jag ville ha i affären.
Men jag peppar mig själv med att detta är ju tillfälligt. Snart jobbar jag igen och får då mer pengar...
Och än sålänge kostar inte bebis så mycket .
Nu ligger hon och sover i vagnen efter vår promenad.. svart vaknar hon då ska vi amma och sen bada.
Min älskling!!

Av batmanbebis - 17 februari 2017 22:45

Plötsligt skrev jag det i ett sms.
Jag är inte kär i dig längre ..
Med en massa andra saker. Hur trött jag är,missnöjd arg...

Jag känner mig inte kär.
Å andra sidan är känslor inte min grej.

När jag födde min dotter för snart 4 månader sedan kände jag enorm kärlek.
Det är en häftig känsla att älska någon så mycket.

Men hur blir det nu?
Är det slut mellan oss?
E säger inte så mycket..man gör ju aldrig det.
Och det är nog det som gör det hela så sorgligt...Han har ingen kämpaglöd.


Av batmanbebis - 5 februari 2017 22:14

Ammar min älskling och tårarna rinner.
Är så arg på familjecentralen. Bad sköterskan på bvc kontakta dom för att jag boll ha samtal om mitt mående. Det gjorde hon..det är 2 veckor sen nu..suck

Jag vetinte riktigt vad det är.
Tror jag tänker för mycket.. Jag mår inte bra av att gå hemma. Jag tappar bort mig själv.

Och jag börjar inse att herregud så olika jag och E är.
Jag drömmer om att prata om vardagliga saker med någon. Med E börjar vi i princip alltid att tjafsa.
Sen gör det mig galen att han verkar vara nöjd med detta.
Nöjd att jag jämt är sur..Aldrig vill kramas eller pussas.
Det är inte kul..brukar han säga.
Nä..det är inte roligt för mig heller att må skit.
Hans liv rullar på som vanligt. Sena nätter framför datorn.
Jobbet han hade bestämde sig plötsligt för att han skulle gå ner och bli timmis. Kändes som hela min världs rasade ihop då..
Nu ska han alltså få arslet ur och söka ett nytt...lycka till.

Varje dag vill jag bara fly.
Svårt att fly..vart ska vi?
Så jag åker till centrum..promenerar..biblioteket. allt för att typ slippa vara hemma och känna efter hur jag mår.

Men min dotter är fantastisk och varje stund med henne känns det som att luften jag andas blir lättare.

Min högsta dröm ligger här bredvid mig. Som jag längtade.. Men mycket börjar nog komma ikapp nu.
Kände mig rätt ensam i graviditeten.
E var rädd och orolig så kändes inte som vi delade den.
Tänk om vi båda hade varit sådär spända och förväntansfulla. Va häftigt det hade varit.


Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards