batmanbebis

Alla inlägg under juli 2016

Av batmanbebis - 30 juli 2016 11:21

Tiden går både fort och långsamt på något konstigt sätt.

Känns som det var längesen jag jobbade, men vissa saker känns som igår, som midsommar.

v28 nu.

Igår var jag ute till det lite roligare utestället, som jag velat gå till länge, men dom jag brukar gå ut med gillar det inte, men igår drog jag dit med två kompisar.

Det var trångt och jag kände mig rädd för att någon skulle komma åt min mage på något vis.

Finns en toalett och det tar alltid sån jävla tid för folk där, ofta för att tjejer ska gå in flera samtidigt.

Tog av mig foglossingsbältet när vi kom dit, jobbigt att sitta med det på och att gå på toaletten.

Tänkte sätta på det innan jag drog igen hemåt, men kön till toan var för lång och jag hade inte lust att stå och dra upp klänningen mitt bland alla:)


Och det fick jag ju lida för..eller jag tror det var därför.

Hade väldigt ont när jag gick hemåt, och det har gjort ont när jag försökt vända mig på natten.

Om jag är det minsta kissnödig, så gör det ondare har jag märkt.


Så jag har sovit lite halvkasst kan man säga, huu bävar mig lite för att börja jobba sen faktiskt, är ju en heldel stående och gående, men jag får ta det som de kommer.


Om två månader, plus minus..Är jag mamma, det är en fantastisk känsla!!

Av batmanbebis - 25 juli 2016 16:54

Och ingen direkt panik över det...

Varit till centrum och handlat och sitter nu bredvid nya fläkten och njuuuter

Växlade in lite pengar, imorgon ska vi ju på kryssning till tallinn!
Hoppas att kroppen håller,  blygdbenet och jag är inte kompisar men tur jag har foglossningsbältet.

Ska bli så himla skoj att komma iväg faktiskt, hoppas på att få sitta på däck och bara njuta av solen, måste packa solfaktor!
Brände mig ju i torsdags, klant.


Nu sitter jag och lyssnar på en låt jag ofta haft i skallen.

Hade den länge medans vi försökte bli gravida.

Och att dra på den nu gjorde att jag började gråta, ögonen fylldes med tårar och det var en rätt skön känsla.

Vi ska bli föräldrar!!







Nu ska jag se filmen: Batman the killing Joke

E åkte iväg till en bekant för att umgås.

Det är egentligen en bekant till mig som jag försöker få till att bli hans bekant, för jag tror dom skulle funka bra ihop.Så det är himla skoj att han ska åka dit nu, alltid bra med mer socialt i sitt liv!




Av batmanbebis - 23 juli 2016 21:00

Är på semester hos syster. Vilken otrolig värme vi har,som utomlands.
Vi har strosat runt i Västerås, varit och badat i utomhuspool och på stranden.
I torsdags kände jag bebis väldigt lite.. Fredagen kom och det var samma. Duschade kallt, drack kallt,gick,åt sött..men inget.
Ringde förlossningen som sa att jag skulle komma in.
Fick band på magen ctg och mätte hjärtljud.
Allt såg bra ut och bebis sparkade för fullt

Dom var väldigt noggranna och jag fick också göra ultraljud och kolla flödet i navelsträngen. Såå fint att få se bebis igen och att allt var bra!!

Av batmanbebis - 18 juli 2016 20:04

Alltså det är rätt komiskt.

Satt utanför bibblan idag och så kom två olika gäng under 20 min som letade pokémons.

Man ser det för att dom håller i mobilen och typ höjer och sänker den, förmodligen för att mottagningen glappar..Sen står dom stilla så ett tag, och går vidare.

Jag visste inte att det var SÅ uppenbart vilka som kör.

E såg några i femtioårs åldern vid tåget som stod och körde.

Det verkar vara ett roligt och socialt spel, jag är inte så rörlig nu iom foglossningen annars hade jag säkert testat:)


Idag var det dags för aromamassage!
Jag kan inte ligga på mage men det gick helt okej att ligga på sidan, var smidig som en valross dock när jag skulle vända mig till andra sidan.

Men hon som masserar är lugn och proffsig och jag kände mig trygg, bokade en till tid på 50 min i slutet på augusti:)


Sen var det dags för tandläkaren, har verkligen kämpat med tandtråd och skött mig så FAN om det inte skulle göra nån skillnad.

Men det såg bättre ut och besöket gick fort...Vi ses om ett år sa hon!
Shit ett år, då är jag mamma!!


Sen begav mig hemåt, kollade om hyresvärden mailat...nope.

Undrar om dom läst mina mail, och juristen?
Jag ger dom några dagar till sen måste jag väl ringa...igen.

Imorgon är det dags för en tripp till syrran tillsammans med E. SKa tydligen bli kalasväder och jag hoppas på att få BADA!

E hoppas på att få paddla kanot, och på fredag fyller han 30 år:)


Bebisen sparkade massor igår och det var verkligen en härlig och trygg känsla, härligt när det går framåt nu, v 26 redan!



Av batmanbebis - 16 juli 2016 11:56

I 26 veckor har jag haft turen att vara gravid

Äntligen blev det vår tur.

Tittade under #barnlös , som kom upp på startsidan och såg massor av mina äldre inlägg.

Kämpandet, tårarna, hopplösheten, oron.

Nu lyckades vi, vi ska bli föräldrar!!


Morgonen spenderades med att ligga och känna massa buffar, E fick känna nu för första gången..flera stycken på rad!

Nu har min semester börjat och vi har endel planerat och det känns super nice

Ilskan över att vi inte få flytta på tisdag har lagt sig lite.

Juristen har mailat hyresbolaget och nu väntar vi på svar...

Och hoppas vi inte behöver dra detta vidare till rätten!


På måndag är det dags att övningsköra, massage och tandläkare.

Jag har kontaktat en heldel körskolor angående intensivkurs men fan va svårt det blev.

Tidigaste tiden är i början av oktober.

Funderar på om jag ska försöka se om dom har något i december...Åka och bo hos syrran en vecka så får E ta hand om bebis.

Känns som bästa alternativet faktiskt, i början av oktober i all ära, men jag vetinte hur stor jag är då samt att jag inte får ta ledigt från jobbet, så då blir det till att sjukskriva sig=förlorad inkomst.

Jag vill verkligen bli klar med körkortet och det gör mig galen att jag drar ut på det!


Nej nu blir det dusch och sen iväg och handla, blir nog lax ikväll!

Av batmanbebis - 12 juli 2016 18:04

Igår var det 8 dagar kvar tills vi ska flytta

I lägenheten står det flyttkartonger och längtan är enorm.

Jag ringer mitt hyresbolag för att se när vi ska lämna nycklarna och när städkollen skall göras.

Jag får då höra att renoveringen av nya lägenheten  är försenad..jaha hoppsan tänker jag.

Försenad i 7 veckor.

Vad i helvete.

Dom har inte ens bemödat sig att ringa mig och informera om detta!?
Nu blir det inflytt KANSKE vecka 36

Det är i september, då kommer jag vara höggravid.

Sen får jag inte ta ut semester i september månad, så hur fan ska det gå till?

Hyresvärden sa väl i princip...shit happens och jag la på luren och började googla.

Så igår och idag har jag suttit i telefon och googlat gärnet.


Så idag har jag varit i kontakt med en jurist som säger det jag misstänker.

Detta är ett kontraktsbrott, och visst kan saker bli försenade MEN då ska jag bli ersatt.


En skälig ersättning som jag kommer på är att dom flyttar åt mig samt genomför flyttstäd.

Så jag kontaktade hyresbolaget och berättade detta, samt informerade om att jag kontaktat jurist.


Jurist kostar ju pengar och jag tycker det är helt galet att jag ska få lägga ner hundralappar för att någon ska hjälpa mig...kan man få tillbaka dessa pengar på något vis??


Så fortsättning följer.....


Idag var det dags för BM.

Mätte magen för första gången, måttet var bra, hjärtat tickade på fint.

Har haft på mig gravidbältet idag, mitt blygdben gör verkligen ont

Så det var något härligt iaf med besök hos barnmorskan i all denna röra..



Av batmanbebis - 10 juli 2016 20:39

Jag och E promenerade hem till några kompisar och grillade i det härliga vädret.

Promenaden tog 45 min och jag var inte kaxig när vi kom fram, mitt bäcken gjorde verkligen ont.

Jag märker hur mycket vi behöver sånt här, umgås med andra..Vi gör det väldigt sällan ihop.

Har haft svårt för närhet dessa dagar, och E har stora behov av kramar och kel.

Men påväg hem från grillningen kände jag att jag ville hålla handen, så vi behöver sånt här, komma utanför hemmet och umgås!!
Men han är ju så jävla svår ibland och vill inte umgås.


Nu sitter jag här iaf och har inte ont så länge jag sitter stilla.

Skulle lägga upp fötterna på bordet, det gick inte


Idag har jag haft en ätdag sådär galen, så jag får lite ångest.

Jag åkte till centrum för att handla några djupa skålar från In och finn.

Skulle handla ett sexpack nuggets, shit har ju inte ätit det på läääänge....Då säger hon att 8st är billigare...så det blev 8 st
Och en påse chips som jag tryckte i mig innan jag kom hem till E, ville inte att han skulle veta.

Att smygäta är såklart ett big nono och något jag måste se upp med så jag inte åker dit på missbruket igen.


Köpte tre st amningsbhar idag.
Det var verkligen dags, har två st bhar som jag använder idag, men som lämnar stora djupa spår i mina bröst..Det är inte bra alls så jag köpte en amningsbh när jag ändå kommer att behöva ha det sen.

Köpte två st utan byglar, supersköna verkligen men jisses så små brösten blir..:S


Nej nu blir det soft och dusch och sen jobb igen imorgon!

Av batmanbebis - 5 juli 2016 18:49

Igår gjorde jag en koll på försäkringskassan för att få ett hum om hur mycket jag får ut när jag tar föräldrapenning.

Det var ju inte upplyftande alls och jag trodde inte det var SÅ lite

Känns otroligt stressande och jobbigt att nu också ska flytta till en lägenhet, där hyran är det dubbla av vad jag har nu.

Fick oro igår och hade skit svårt att somna. Försökte peppa mig själv att jag KAN INTE påverka detta nu, så låt det vara.


Jag får funderingar på om det är rätt att vi flyttar till dyrare.

Men jag vill inte bo här, det är fan mögel i badrummet som hyresvärden vägrar erkänna, men vi ser ju. Plus att handdukarna får en konstig unken lukt.

Det går inte att få korsdrag här, så lägenheten är hela sommaren 25 grader, minst.

Golven är i plast och alltid skitiga, dom går inte att få rena och har aldrig gjort.


Jag vill bara ha det fint för oss, och för bebis.

Nya lägenheten är allt top renoverat, och balkong!


Läser att man kan få typ 10% av lönen av arbetsgivaren så det där ska jag kolla upp mer noga

Det här med pengar är verkligen något som hängt över oss i hela vår relation.

Känns verkligen som att E aldrig någonsin kommer att få ett jobb.

Jag har inga mer verktyg längre, han ringer, han skriverm han besöker...INGET


Sen har jag inte känt av bebis idag och det gör mig ledsen och låg..

Jag vet att bebis ofta gör sig påmind sen när jag lägger mig i sängen, så jag är inte direkt orolig.


Nu ska jag hälla i mig vatten, druckit aldelles för lite idag.

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards