batmanbebis

Direktlänk till inlägg 19 april 2018

Barn är "livet"

Av batmanbebis - 19 april 2018 20:31

Jag har sökt högskola att läsa psykologi, följt av sociologi och pedagogik..målet är att bli beteendevetare.

Jag kände att jag var trött på att jobba med barn

Och nu, efter att ha varit borta från jobbet 1.5 år, är jag ännu mer säker.


Jag vill ha ett jobb där jag inte behöver bli testad av barn.

Där jag inte behöver svara på, varför jag är tjock.

Där ingen frågar om jag har en bebis i magen.

Att umgås med människor som säger bajs bajs hela dagarna.

Såna saker är jag så less på


Stället jag nu vikarierar på är jävligt bra.

Jag trodde inte det fanns så bra förskolor, och undrade varför jag inte satte min egna dotter på en privat förskola.

18 barn på en avdelning...18 st!

Men många är borta så nu är vi 12.

Vi delade upp barnen, och gick ut, 2 pedagoger på 11 barn..

Jag har i flera år gått iväg 2 pedagoger på 25-28 barn

På eftermiddagarna har vi , på mitt förra jobb, varit 75 barn.

Här på eftermiddagen klockan 15.00 var det 14 barn.

Så det är mer än jävligt bra

Dom var nöjda med mig och frågade om jag kunde jobba kommande 3 veckor, kul:)


Tiderna nästa vecka har jag fått och dom ser lite olika ut.

Dock tänker jag att jag nog inte kan jobba längre än 15.30...Jobbar jag till 16 som nu så hämtar jag dottern kring 5, och jag märker att det blir aldelles för sent.


Men kul och ovant att börja jobba faktiskt:)

 
 
Ingen bild

M

19 april 2018 20:54

Gud vad kul att det kändes bra!! :D

batmanbebis

21 april 2018 22:18

jaa ,tack!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards