batmanbebis

Alla inlägg under november 2014

Av batmanbebis - 30 november 2014 10:35

Jag verkligen älskar denhär låten just nu.

Molly är ju verkligen inte den typen av smaken jag har i vanliga fall vill jag tillägga;)


Videon känns som helt jävla misslyckad till att försöka återspegla mobbing men jag fattar inte varför Molly befinner sig i skogen som nån jävla mystisk sak och sen börjar hon klä av sig..Nä


But I love the song.

Och den här ska jag ha som mission att så småningom sjunga på karaoken, spännande!




#freak #mission #sjunga #våga #försöka #yolo #testa #molly #karaoke #konstig #video

Ego · Tips
Av batmanbebis - 30 november 2014 10:29

       

Vissa av bilderna får ni lägga huvudet på sné för, haha, bra med lite gymnastik:)

Mässan var helt okej men jag trodde den skulle vara större faktiskt.

Köpte inget men min vän köpte en tshirt

Och det var väl just det man ville köpa, för det fanns verkligen många unika att välja på.

Mycket av grejerna har jag sett på ebay och mycket var så galet dyrt.

Det var riktigt kul och se alla människor som klädde ut sig!


På kvällen var det dags för utgång och jag drack mer än vad jag gjort på ett år tror jag.

Men det var så jävla kul och jag var så glad, så det var det värt!
Bjöd tillomed på shot:)

En riktigt bra kväll som gick aldelles för fort, var hemma klockan fem efter lite häng hos en kompis efter krogen..

Vaknade TIO, hahaha blir fan alltid så när jag lägger mig på morgonen att sömnen känns kort men intensiv.


#happy #krogen #mässa #scifi #lego #starwars #scifi #lycklig #förenkväll #söndag #yolo

Av batmanbebis - 28 november 2014 21:29

Åhhh fyfan va det var dags för helg nu!

Vilken otroligt intensiv vecka.

Flera på jobbet blev plötsligt sjuka och vikarier var det svårt att få tag i.

Så jag har fan jobbat mer än dubbelt, pust!

Sen när jag ju så som person att jag försöker ligga steget före och försöker se hela barngruppen.

Men denna veckan så har kollegor fortfarande kunnat gå iväg från mellanmålet och tagit kaffe i personalrummet, medans jag springer runt mellan borden som en höna och håller koll.

Tänk om bara alla kunde ha samma  tankesätt, kaffe får man dricka sen!



Jag var så himla trött när jag vaknade torsdag morgon.

Går och lägger mig i tid men det räcker inte, antar att många är trötta nu.

Det var min tidiga dag, jag har en tidig dag var 4e vecka......men tjii fick jag , satt i utvecklingssamtal till fem!!


Ikväll så ska jag iallafall få sova!!!!

Jag verkligen längtar efter att få sova redan vid sex tiden när jag kommer hem, härligt!

Men jag känner inte att jag sover lika djupt natten till lördagar som jag känner i veckorna, men men


Imorgon är det dags för sci fi mässan, första gången för mig!
Går med bästisen och det ska bli himla skoj!
Kommer vara as häftigt att få se alla utklädda människor framförallt.


Nästa helg är det final i karaoketävlingen.

Läste om den idag.

Vi ska vara där redan 20.30 och välja ut två låtar som vi vill köra.

Dom bedömer sång, känsla och kläder

Vafan...kläder!?
Hur fan bedömer man kläder, bara det gör mig jävligt irriterad, vad jag har på mig har väl inget med min sång att göra?
Suck


Jag tar en lugn låt och en med mer "go" i, så gör jag alltid.

Längesen jag var med i en final i en tävling, hållt mig lite borta från det för jag tar så jävla mycket åt mig när jag inte går vidare.

Låter kanke löjligt, men alla människor tävlar ju för att vinna?

Och sång är skitsvårt att tävla i, juryn kan bestå av bröstkåta män som kollar om jag har urringat, eller så kan man ha en personlig erfarenhet till låtar och döma efter det...Svårt.


Men innan dess ska jag SOVA!


#karaoke #sova #härligt #fredagsmys #scifi #mässa #älvsjö #bröstkåt #tävling #final #mörker #november

Av batmanbebis - 27 november 2014 17:42

Jag dog lite där ett tag

Det var riktigt jobbigt och...jag ska inte gå in mer på det.


Fortfarande jobbigt, men nu ser jag på allt på mer avstånd.


Annars?
Facebook bestämde sig, efter fem år, att jag inte får använda ett påhittat efternamn.

Jag blev självklart förbannad, inte direkt för att jag måste använda mitt riktiga namn utan hela sättet.


För att jag ska kunna komma in på min facebook igen måste jag alltså visa dom en ID handling, för att bevisa att jag är jag....Är det inte helt sjukt?!


Detta kommer man alltså på efter fem år.

Jag har ingen möjlighet att avsluta kontot, om jag vill avsluta det igenom kundtjänst så har jag ingen möjlighet att informera mina vänner om det spara alla hundratals bilder osv.

En dag var det bara sådär.

Så jag har bråkat med facebooks kundtjänst villket har varit till NOLL nytta.

Facebooks kundtjänst funkar som en bot fast det är en verklig människa som svarar.

Susanna, som hon heter som svarar på mina mail, svarar bara "jag måste ha ditt fullständiga namn"

Jag sa att jag har inget ID inget pass osv, men nä"måste ha ditt fullständiga namn"


Oh well nu ska jag alltså, efter fem år, ha mitt riktiga namn på facebook.

Kommer inte att ge upp facebook eftersom det är där jag kommunicerar och håller koll på folk.

Men så ni vet, för alla vi har ju MINST en person i vår vännerlista som inte använder hela sitt fullständiga namn

Men nu e det slut på det!!


Det var väl i princip det jag ville dela med mig av....just nu


#facebook #säpo #id #jagad #idiot #kundtjänst #störd #spara #förberedd

Ego
Av batmanbebis - 23 november 2014 17:18

Jag tror något föll ned i mitt huvud.

Vad håller jag på med?


Har betalat flera hundra för en utredning.

Har längtat, gråtit och mått otroligt dåligt av att inte veta varför jag inte har lyckats.

Men..

Kanske är det inte meningen?
Kanske ska jag inte ha barn nu.



Jag vetinte vem jag säger förlåt till men jag känner att jag måste göra det, förlåt.

Förlåt för att jag har varit så otroligt egoistisk.

Förlåt för att jag bara ville känna att jag har skapat något bra.

Jag ville bara känna att jag skulle klara av detta, jag vetinte för vem jag vill bevisa detta för, kanske mig själv?

Tjejen som för några år sen satt på golvet och grät och hade inget att leva för.

Jag som trodde att jag aldrig skulle få jobb bostad eller en partner.

Jag som var helt säker på att jag var fast i det där livet, livet i misär och mörker.


Jag är så jävla trasig!


Med all jävla skit jag varit med om, hur kan jag nånsin bli ..normal?


Jag återkommer till detta jämt i mitt liv.


Jag avbryter nog allt nu.

Det var inte meningen.

Jag ville så hemskt gärna lyckas, jag ville det så gärna att jag nog inte fattade va fan jag höll på med.


Det är så jävla skönt att gråta men samtidigt växer den där klumpen i halsen sig större.


Jag behöver nog sova.

Gråta

Andas

Ha kul

Gå vidare

Glömma bort


Jag vetinte?!


Jag behöver en paus från mitt liv.

Jag behöver vara helt fri från känslor ett tag.

Hur kan man glömma bort något som har funnits i ens tankar varje dag i flera år nu?

Hur kan jag bara släppa detta.


Men jag tror att det är det jag får göra.

Det är inte min tur.

Jag är redo, men inte vi..



 


Här vet ingen vem jag är.

Här kan ingen säga att jag är löjlig.

Min blogg är min fristad.

Så därför kan jag öppet säga att det är jävligt, jävligt jobbigt nu.


#slut

Av batmanbebis - 23 november 2014 11:55

Behöver peppa mig själv, så då gör jag det genom att se framåt:


helgen som kommer........SCI FI MÄSSAN:
Första gången jag har möjlighet att delta. Kommer nog bli skitkul och hoppas på att kunna shoppa några Batmansaker:)


5e december:

 

Julbord med jobbet. Var himla mysigt förra året och i år ska vi till samma ställe, jehu!



6e december:

 
Karaoketävling, gick ju vidare på min födelsedag tydligen, utan att jag visste att det var en tävling. Så nu väntar jag på mer info kommande vecka om hur det ska se...Men kommer bli as kul!


 


Och kanske viktigast av allt...att lappa ihop allt med E.

Att mitt humör stabiliseras, för det tar enormt mycket på krafterna att brusa upp sig helatiden, hemma och på arbetet.


Och med allt detta.



BEBIS


Men det var för jobbigt att söka upp en bild på.


#2014 #2015 #seframåt #försöka #hoppas #våga #scifi #julbord #karaoke #relation #ryggsäck #humör #motettplus #tårar




Av batmanbebis - 23 november 2014 11:44

Det har varit en känslomässig helg för mig och min pojkvän.

Och nu när jag vaknade så var det ljust ute och jag kände direkt att det hjälpte mitt humör.

E och jag behöver kommunicera, jag behöver bara hjälp med hur.

När E drack och gjorde bort sig i perioder så satt vi tillsammans och skrev ned saker, vad som krävdes av honom.

Att sitta tillsammans och skriva gjorde att vi kunde prata med varandra.

E var helt låst och hade ingenaning om vad han skulle skriva, han är så jävla låst ibland så jag bara vill slå honom hårt i huvudet.

Han skulle nog också många gånger bara behöva sätta sig ned och gråta, för han har varit med om MASSOR av skit på kort tid.

Men han tar aldrig tag i det, han bara borstar av sig det och går vidare.


Jag behöver ställa krav.

Jag behöver säga, detta behöver jag för att må bra.

Detta behöver VÅR relation.


Ska jag bara säga så?
Kanske ge honom ett datum?
Jag kräver att du har en sysselsättning innan jul?


Annars får han flytta till sin mamma?


Men tänk om jag gör allt värre om han flyttar dit?
Hem till sin sjuka mor, fast nej...nu i skrivande stund så måste jag ju prova iallafall..



Hans mamma har en ögonsjukdom, som gör att hon kommer att bli blind.

För nån dag sen så sa E att han misstänker att han kanske också håller på att få den, han har börjat se sämre på kort tid och det var så det började för hans mamma.

Alltså.........en till grej för E som slår honom i huvudet och drabbar honom.

Men självklart gör han inget, utan borstar av sig det..sker det så sker det


Åhh jag vill ju bara fixa detta

Men han MÅSTE tro på sig själv, tro att HAN KAN, och att NEJ du gör inte tillräckligt du kan göra mer!


Han måste hitta sitt driv!


#pojkvän #svårt #ljus #relation #problem #flickvän #driv #arbetslös #lösning #starkare #samtal

Ego
Av batmanbebis - 22 november 2014 11:39

Har iallfall fixat lite snyggt lack på mina naglar:)  


#naglar #fixa #tips

Ego

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards