batmanbebis

Alla inlägg den 2 november 2014

Av batmanbebis - 2 november 2014 18:01

Som jag skrev tidigare så ringde ju E helt lyrisk över att han hade hittat den perfekta presenten.


Han kom hem och var på jätte bra humör, glad och sa att tyvärr kunde han inte slåin presenten, han gav mig den i en påse och satte sig och log brett.


Jag tog in handen i påsen och drar ut ett par..


 


Åh...tack.

Jag gillar dom inte alls.

Jag tycker dom är enormt fula och jag använder inte ens tofflor.

Jag har ett par leopardtofflor som jag använder om det krisar.

Annars har jag ett par thermo sockor som jag använder, tycker tofflor blir för varmt oftast och jag får panik.

Så..

Min kille har alltså sprungit runt i affärer för att försöka hitta något som jag gillar och behöver.


Jag sa inte att jag inte gillade dom, ville inte såra honom,

Men sen förstod jag hur dyra dom var, och han har ju dåligt med pengar så jag började prata om det

"men vi ska ju inte köpa så dyra saker, lämna tillbaka dom och köpt något mindre"

Nej, han var bestämd.

Du behöver dom, det är bra kvalité


Han såg på mig att jag inte gillade dom.

Jag kan inte fejka sånt.

Absolut om jag får av någon i släkten så kan jag ju det, då e det bara o lägga saken åt sidan när man kommer hem.

Men med någon som är med mig varje dag...hmm


Han blev väldigt sårad och då ångrade jag ju mig.


Han propsade på att jag skulle ha dom på mig och gå runt lite.

Jag ville inte, VILL JU INTE HA DOM!


Men det är väl så med presenter, det är bara o gilla läget.

Men det handlar ju om så mycket pengar!!


Han sa"jag har ätit upp kvittot så dom går inte att byta"


haha fan stackarn


#present #födelsedag #fail #tofflor #fårskinn

Ego
Av batmanbebis - 2 november 2014 12:54

Jaha ,så firar vi lite till:)


Det är så jävla stört hur världen ser ut egentligen.

52 personer har grattat mig idag på facebook.

två har smsat

en har ringt.


Och det passar mig perfekt!!

Att ta emot samtal gör det hela så påfrestande och kravfullt kan jag tycka.

Så att få en rad på facebook är bäst, eller sms!


Tog ett ÄL test igår som visade positivt ju.

Man ska ju vara noga med att ta ÄL testen vid samma tid, och det är ju inte jag så bra på..alls.

Kissade på en sticka nyss fast jag inte gjorde det igår vid denhär tiden.

Nu visade stickan ingen ÄL.

Och jag blev fan depp...är det för att det är fel tid, eller är det så att nu är ÄL över.

Missade jag detta tilfälle nu?!


SKIT!


E ringde och är påväg hemåt iaf, han frågade vad jag ville äta och jag har faktiskt ingenaning


Funderade på att gå ut och äta, vore skönt att fixa till sig lite och åka iväg faktiskt.

Kanske thaihaken här i närheten..?
Men ja, är ju himla mysigt att vara hemma.........

E sa att han skulle laga mat och diska, hmmm dilemma..haha


E har tydligen köpt en present och såhär lät det:


E: Gissa vem som köpt preseeent?
Jag: haha jaså va spännande

E: Du kommer bli så glad

Jag: Åh jasså, spännande
E: ja du kommer bara ÅÅÅÅ
Jag: Hahah men vafan avslöja inte mer nu

E: Neeeeeeeej men du kommer bli så glad, du kommer typ döpa dom..alltå det är inget levande men aa
Jag: E, tyst nu, haha fan av du håller på!
E: jaaa okejdååå, ses snart!


hahaha vafan lixom



Min TV är väldigt konstig idag, alla kanaler är....radio!?
Har dragit ut detdär kanalkortet, tryckt på alla möjliga inställningar och knappar men nope

Så nu har jag å P3 och lyssnar på nyheterna just nu.

E får kika på det där när han kommer hem, jag fattar ingenting.



Idag är det ju uttagningen av KWC(karaoke world champion) och jag har väl varit lite pepp på att åka dit och sjunga och se om man går vidare.

Men när jag vaknade idag och insåg att jag hållt igång hela helgen så orkar jag inte.

Hade varit kul och häftigt att gå vidare men det känns också för stort för lilla mig.



#födelsedag #ägglossning #borta #fira #pojkvän #tv #middag #thai #äta #spännande #kwc #karaoke #30

Ego
Av batmanbebis - 2 november 2014 02:45

Så här många dagar har jag nog aldrig firat min födelsedag.


Firade i maj, hade trippel kalas då vi var tre i familjen som fyllde jämt så slog vi ihop allt.

Fantastisk kväll med pool sång och massa mat!


I fredags sminkade jag mig galet och gick ut på krogen med mina vänner och sjöng och hade det mys..

Lördagen gick jag ut igen med andra vänner, fick sitta på en stol och hela krogen sjöng ja må hon leva!

Söndag är min "riktiga" födelsedag, äta gott och se film lockar mest

Måndag, tillbaka på jobbet och kollegorna kommer att fira och jag ska bjuda på något ätbart!


#birthday #mine #fira #dagarna #hysteriskt #kul #vilja #måbra #hoppas #gammal #30

Ego
Av batmanbebis - 2 november 2014 01:50

Just nu florerar det mycket på facebook "hur du lär dig att förstå och älska en person med ADHD/ADD.

Läkarna var inte överens om vilken diagnos jag hade, sen tröttnade jag på att gå på utredningar och ta ledigt från jobbet så blev diagnoslös.

Inte viktigt egentligen att ha en diagnos, men kan vara skönt att ha ett namn på varför man känner sig annorlunda.


Hur du lär dig att förstå och älska någon som Jag


1.  Jag behöver min ensamtid, det är inget personligt men jag behöver vara ensam och ifred.

2   Jag har svårt att vara fysisk med människor, kramas kan vara jätte jobbigt med människor jag inte känner väl.

3.  Jag har väldigt svårt om du ställer in planer i sista sekund.

4.  Jag kan ibland ha svårt att läsa av sociala koder och ironi, speciellt i skriftform.

5.  Jag har svårt att ha saker i ordning.

6.  Jag blir väldigt ivrig om det är något jag brinner för, går in i det och googlar och läser på.

7.  Jag har väldigt svårt att visa någon att jag tycker om denne.

8.  Jag har ibland svårt att vara i sociala samanhang, många kan uppfatta mig som sur och otrevlig,

9.  Jag blir väldigt involverad om någon jag bryr mig om inte mår bra.

10. Jag hatar och mår väldigt dåligt av att bli ignorerad.

11. Jag har väldigt svårt med folk som inte är raka med mig, utan "talar i tystnad" och tror jag ska förstå.

12. Jag har svårt att ta många instruktioner.

13. Jag har svårt att se ett färdigt resultat om jag exempelvis köper en IKEA möbel som ska byggas ihop.

14. Jag har väldigt kort tålamod när det gäller saker.

15. Jag har ett behov av att åka och "kolla in" en plats i förväg om det är så att jag ska vara där nån vecka senare.

16. Jag har jätte svårt att spela spelet att vara trevlig om jag ogillar någon.

17. De jag har som vänner vårdar jag ömt.

18. Jag har svårt att prata i telefon med människor jag inte känner väl.

19. Har svårt för det sociala "småprat", men blir nervös av tystnad.

20. Jag använder ofta humor för att komma undan vissa situationer eller då jag inte vet hur jag ska agera.



Grattis till Mig på 30 årsdagen.


#nyttigt #me #loveme #våga #starkare

Ego

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards