batmanbebis

Alla inlägg under augusti 2014

Av batmanbebis - 31 augusti 2014 20:15

Sitter i soffan och blev tvungen att leta fram en filt, fy va kallt!
Mina naglar är aldelles för långa nu, måste beställa tid och förstärka dom, lacken jag har nu ser inge vidare ut.


Imorgon är det dags för jobb igen, känns bra!

Jag ska nog bädda ner mig själv tiidigt i min nya fantastiska säng!

Av batmanbebis - 31 augusti 2014 15:19

Nej, tydligen går skaparen ut och säger"nej hon är en kvinna".

"Hon påminne om en katt, men det finns inga karaktärsdrag som påminner om en katt"


Haha, va galet egentligen.


Hello Kitty ska även ha en tvillingsyster, oj oj detta kan bli en bra nyhet att ta upp på samlingen imorgon, haha!


Hello Kitty är ofta på tal som en snäll och vänlig individ bland många människor.

Men i andra kretsar så har man sagt att det är rätt kvinnoförnedrande.

Hello Kitty har ju ingen mun.

Så indirekt kan det ju betyda att hon bara ska finnas, vara fin men inte prata


Lustigt.


#hellokitty

Av batmanbebis - 31 augusti 2014 15:11

Vilket fantastisk väder det har varit idag.

Har spenderat dagen i lekparken.

Ätit kokosboll och spagetti och köttfärsås.

Har nämligen spenderat dagen med en treåring:)

Gick sen in på Cubus, dom har ju ta tre betala för två där..Så jag shoppade lite till henne:)
Passade såklart på att köpa en batman tröja till henne.

Fanns en batman tjocktröja, en body, vantar och leggings...drömde mig bort en stund.


E och jag hamnade i ett samtal om barn...igen.

Han blev arg och avbröt mig...Påpekade att han inte var redo och att han inte tyckte att jag frågar honom.


Nähä...men då gör jag allt själv då.

Vi pratade inte med varandra på hela bussresan.


Hemma så höll han om mig hårt och sa att jag inte skulle vara ledsen, att det var dumt sagt av honom.


Varför gör han sådär? Av och på?
Han är nog bara jävligt rädd....


Om han inte vill ha barn så kan han ju ge fan i att komma i mig.

Men näääääää.

Så hur fan ska han ha det?


Ja du


En helt okej dag, kul o leka lite..gungade i en sån stor gunga...riktigt högt...härligt!



#fri #barn #utredning #pojkvän #tips #barnvakt #lekpark #cubus #batman

Av batmanbebis - 30 augusti 2014 23:25

Roar mig med att googla sångteknik.

När jag sjunger så sjunger jag för högt upp, i halsen, och då blir man lätt hes tyvärr.


Vore kul o komma i kontakt med någon som skriver låtar.

En dröm nu är ju att få trubadura.

Fan, drömt om det i massa år, men det är himla svårt.

Försöker hitta någon som spelar gitarr som man kan slå sig ihop med.


Åhhh vilken dröm!!!!!!


Pratade  med en tjej som sa att hon kunde fixa spelningar om jag fixade gitarrist.


Men jag får fortsätta att roa mig med karaoken.


Hur blir folk något?
Jo, hittade en blogg med det me.

Folk som blir något känner folk som är något.

Jävligt kort, men sant.

Nån som känner nån som känner nån.


Fick en förfrågan om en kompis att sjunga på hennes pappas födelsedag, det var ju himla kul!!

Jag blev lyrisk o började kolla youtube, men hon svarade inte direkt.

Och då blev jag osäker och tappade självförtroendet.


Få se vad hon säger sen, jag sa ialllafall ja, och detta skulle ske efter nyår...så.


Sen fick jag ju i present att jag ska spela in två låtar.

Känner mig bara så jävla osäker på VILKA!


En lugn och en lite tuffare är iallafall tanken


#drömmar #lyckas #trubadur #glädje #drömma #våga #spelain #artist #sjunga #högatoner

Av batmanbebis - 30 augusti 2014 19:12

OMG, jag har sett en bra film!

Wooohoo, efter alla dessa kryptiska slut och handlingar som inte är som jag vill!


Headhunterne är en dansk film från 2011.

Handlar om Roger en kort slibbig typ med mycket pengar. Men han stjäl även konst..Antingen kommer man undan, eller så åker man fast.

Han är gift med Diana som äger ett konstgalleri, vackra Diana som han inte tycker att han förtjänar....egentligen

En bra film med fart och oväntade händelser.

Det händer fan något helatiden.

Finns en scen som innefattar bajs som fick mig att kolla mellan fingrarna..hahah


8/10


JEHU


#film #tips #filmtips #bajs #drama #action #händelserik #lördag


Av batmanbebis - 30 augusti 2014 19:02

Igår var jag verkligen helt slut efter jobbet, ringde E och kollade vad han gjorde.

Han var påväg till affären för att handla, han skulle laga mat till oss.

Mysigt!
Fast jag som hade tänkt göra lasagne, var så sugen!


Hemma så fixade han o donade i köket och sa att det skulle bli en överraskning.

Han kommer in med en liten köttbit och ber mig smaka.

Här!

Var den god?


Den var inte speciellt god..men jag sa förståss inte det.

Mmm den var god!


Kan du gissa vad det är för kött?

Jag stelnade till....va...vaddå...vaddå vad för kött?

Vi äter i princip bara fläskfilé eller ytterfilé, så när  han sa sådär blev jag misstänksam.

Minns att E sa för nån dag sen att han skulle vilja ha lever.

Aldrig i livet!!


Så nu blev jag livrädd, åt jag nyss lever?


E log och fortsatte i köket.


Middagen var klar, kött pepparsås och potatis i ugn.

Tog en tugga av köttet och det var inte gott, inte direkt mört heller.

Och jag som ville lyxa till det med oxfilé, svarade E.


Har du köpt oxfilé?! Haha ofan!


Så jag åt några potatisar och rev av en bit av baguetten.

E tog inte illa upp, mer kött till honom!


Tur:)


#kött #middag #gissaköttet #överraskning #pojkvän #oxfilé

Av batmanbebis - 30 augusti 2014 16:08

Började se filmen utan nån som helst aning om vad den handlade om.

Sett denna på posters runt hela stan och jag har tyckt den ser cool ut.


Maleficent är en god fe som fick en idyllisk uppväxt. Men en armé invarderar hennes skogsrike en dag och hon är med om ett svek som gör att hon blir elak.

Detta är en film som är en fröjd för ögat, många bra scener som är snyggt gjorda.

Inte spännande, sorglig utan mest...ja jag vetinte:)

Fin för ögat!


Jag blev sur av en händelse i filmen som jag inte tyckte var bra, kag ville att en annan sak skulle hända, och det kunde jag inte släppa:)


Är lite "snott" av törnrosa som jag tycker ska nämnas.


Gillar ni Angelina Jolie, lite lustiga figurer och fantasy , så ska ni se denna!


Angelina gör en fantastisk roll!


6/10


#maleficent #film #tips #fantasy

Av batmanbebis - 30 augusti 2014 16:02

Denna film visar två unga killar som inte har det lätt.

I skolan är dom taskiga och dom har tuffa hemförhållanden.

Dom blir avstängda från skolan och bestämmer sig för att försöka tjäna pengar.

Domm börjar samla skrot av värde som dom lämnar in och får pengar för.


Bra skådespel även i denna film, men ingen wow känsla.

Gillade filmen och handlingen men jag saknade något.

Slutet är ett "poetiskt slut", dvs inget, dom levde lyckliga i alla sina dar, eller ja...inget tydligt slut


5/10


#drama #avstängning #film #tips

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards