batmanbebis

Alla inlägg den 10 augusti 2014

Av batmanbebis - 10 augusti 2014 20:27

Her:
Kan man bli kär i en röst via datorn?
Theodore lever i en modern tid uppbyggt mycket av datorer.

Han skaffar ett program som heter IOS och blir förälskad i en röst.


En ovanlig film med ovanlig handling.

Den var fin med många fina scener, djup och absolut lite sci fi och drama.


Kan nog få rätt personer att tänka till lite, om ens eget liv och valen man gör.


SE DEN!



#her #filmtips #drama #scifi #2014 #semester

Av batmanbebis - 10 augusti 2014 15:10

Jag läste en artikel om att det var en Viktor Nyberg som startade branden som sedan spred sig...Artikeln visade sig vara fake..Men vem är då Viktor Nyberg?



#idiot #branden #sala #salabrinner #slakt #fängelse #psyk #störd #ensam #orättvist #sverige

Av batmanbebis - 10 augusti 2014 15:02

Medan jag inväntar att tvätten ska bli klar så kollade jag lite slött på svt.

Tv blev tråkigt och jag började googla efter bloggar om ofrivillig barnlöshet.

Det var rätt svårt att hitta aktiva bloggar med nya inlägg.

Jag hittade flera inlägg som handlade om barnlöshet men där inläggen var gamla.

Man läser om den enorma längtan, alla försök, alla pengar, bråk tjafs och oro.

Sen klickar man på bloggen och kollar om det finns nya inlägg och ser bilder på en bebis

Dom lyckades.


Fanns två andra bloggar som jag följde här som plötsligt slutade för att tjejerna fick plus på stickan.


Man blir bara så ledsen...


Nu i veckan ska jag försöka ringa och be om utredning.

Det känns läskigt men ett måste.

Och inte så lätt med E..Som beter sig som att han vill ha barn ena veckan och andra inte.


#längtan #barnlös #batmanbebis #vilja #tårar #saknad #utredning #graviditet #barn

Av batmanbebis - 10 augusti 2014 12:32

Det kom fram att den dagen E hade att göra med polisen så hade han natogas på sig.

Ja, så vuxen är min pojkvän.

Han tror han lever i ett ansnitt av sons of anarcy.

Och nej sånt får man ju inte ha på sig, så han fick böter.

Han har alltså NOLL i inkomst i princip, så detta var ju jävligt vettigt och smart gjort.


Jag vaknade idag och kände mig kär.

Mitt humör har ju varit så jävla skevt nu ett bra dag så den känslan var underbar!
Sen kom detta som en jävla käftsmäll och jag ville inte vara honom nära.


Packade ihop tvätten samtidigt som han fixade sig för att åka iväg för att hjälpa en bekant med sin dator.

Jag gav honom en kall kram och en puss


Han gick.


Nu känns det som en klump i magen.

Jag ville ge honom en kram till, hålla om honom länge.

Kvar i lägenheten är doften kvar efter hans parfym.


Och imorgon har jag ägglossning. Så var det med den bebisverkstan.


#längtan #helvete #medberoende #förlåt #saknar #tårar #batmanbebis #pojkvän #kram #humör #jävlaflickvän

Censur · Ego
Av batmanbebis - 10 augusti 2014 12:28

Imorgon börjar jag att jobba igen.

Men vilken sommar, jag har umgåtts med familjen och vilke fantastiskt väder vi har haft!
Men det känns alltid lite sorgligt när semestern är över.

Jag mår väldigt bra av rutiner, så det är inte bra för mig att vara ledig för länge

Jag kommer ha ett pissschema och det känns såklart helt åt helvete.


Så idag väntas tvätt och handling.

I bakgrunden spelas Orup, regn hos mig, inte speciellt glad låt, så jag ska nog byta nu innan jag deppar ihop.


#regnhosmig #batmanbebis #bye #semester #sistadagen #helvete #depp #ångest #nystart

Av batmanbebis - 10 augusti 2014 00:48

Jag var från och till rätt elak i turkiet och kom och tänka på hur jävla lik jag är min mamma.

Min mamma som alltid är ensam.

Min mamma som äntligen träffade en Kock som hon levde med i fem år, men som var alkoholist.


Jag var hos min mamma, som då inte bodde i Sverige, och hälsade på en månad för några år sedan.


Jag såg inte dom, under en månad, kramas, pussas, hålla om varandra, beröra varandra..

Jag såg inte heller dessa småsaker, typ kanske hämta kaffe till den andre.

Dom levde verkligen för sig.

Jag tror på riktigt att min mamma inte vet hur man älskar?
Min mamma kan inte leva med en man som kanske vill se sport på tv.


Och ibland tänker jag att alla fel val som min mamma gjort med män, är nog för att hon inte respekterar sig själv.


Och det tänkte jag på i Turkiet.

När jag satt vid poolen i badkläder och kände mig till o från rätt obekväm då var jag lättirriterad och rätt elak mot E.

När jag sedan på kvällen fixat mig och gjort mig fin så var jag mer gullig


Detta är ju galet.


Så när jag då varit dum vid poolen en halv dag så är det ju rätt förstårligt att E blir förvånad när jag vill hålla om honom på kvällen.


E är otroligt sexuell, och det var ju jag med engång i tiden..

Och jag märker att när jag inte ger honom berörning utan avvisar honom så blir han riktigt sårad, och även han kan slänga ur sig dumma saker då

"du vill ju aldrig ligga!"


Fast på ett sätt förstår jag honom Hur kul är det att bli avvisad jämt?
Jag tror det faktiskt påverkar hans manlighet.

Han blir ledsen och osäker när jag avvisar honom.


Vid ett tillfälle sa jag att jag aldrig borde ha åkt med honom, att han är tråkig.

Varför säger jag så?


E har gått upp i vikt sen vi träffades och jag har inte trott att han direkt berörs av det.

Men i Turkiet märkte jag att han gärna inte satt utan tröja.

Och det borde jag ju egentligen stötta honom i?
Han stöttar mig jämt i hur fin och vacker jag är


Så när man gått upp i vikt och känner sig obekväm och har en tjej som avvisar en så måste man ju gå sönder!?


Jag vill VERKLIGEN inte såra honomm.

Men ibland trycker jag på alla möjliga knappar, det går för långt och jag är elak och går till personangrepp, varför?


Är det för att jag vill se om han stannar om jag är elak?
Men den testperioden borde vi vara förbi nu.


När vi har ett samliv och när jag är trevlig så har vi det bättre och kommunicerar bättre.

När jag avvisar honom det är då han måste dra och fiska och träffa idioten Rasmus..


Jag tror mycket sitter i hur man såg sina föräldrar...Ens föräldrar borde vara de människor som lär en att älska.

Eller iallafall två vuxna individer.

Men min mamma älskar inte, och inte min pappa heller.

Min mamma lockar män med sin kropp, sen hjälper dom henne att skjutsa henne till div ställen, betalar resor, fixar på hennes hus.

Men jag tror inte hon är kär.


#trasig #alkohol #förändras #mamma #batmanbebis #pojkvän #förlåt #kärlek #ont #avvisar #yolo

Ego
Av batmanbebis - 10 augusti 2014 00:41

Jag gick ut iallafall.

Var himla värt!
Krogen var fullsatt och det var massa fantastiskt duktiga människor som sjöng.


Min kompis hade ju varit i en park på div spelningar innan, jag mötte upp honom på bussen.

Vår andra kompis hade blivit för full.

När man hör det där"för full" så tänker man bara, äh, speciellt när det är människor som hr en tendens att bli för fulla.

Vi gick av bussen, så satt han där...vår fulla vän.


Han satt halvsovande på en bänk med nedspydda byxor.

Och så vaknar mamman i mig.

Jag blir direkt pedagogisk och ska lösa hans problem.

Han satt och väntade på nattbussen, men klockan var ju bara nio.

Jag blev klar och tydlig och berättade att klockan var lite och att han inte kan ta sig hem i det där skicket.

Fixade så att han ringde sin far och kunde ta sig dit och sova..

Kollade bussar, pratade med honom och såg till att han förstod var han skulle och när han skulle gå av.

Men samtidigt blev jag äcklad.

Hur kan man göra såhär mot sig själv.

En vuxen man sitter där, aspackad på absinth nio på kvällen, med nedspydda byxor och skor.


Alkoholen fångar så jävla många människor så att det blir skrämmande.

Och det där var inte "en full kille", ja såg.

Det var en kille som helt hade tappat kontrollen för flera timmar sen.


Hur tänker du ens när du går och halsar en absinth??


Vad hade hänt om vi inte hade sett honom?
Halvsovandes och nedspydd.


#alkoholism #fest #överdrivet #vän #äcklad #hjälpa #anhörig

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards