batmanbebis

Alla inlägg under september 2016

Av batmanbebis - 20 september 2016 20:53

Vi köpte en rosa spjälsäng begagnat.

La upp det på facebook så skriver två personer"men du kunde fått en av mig gratis"
Det svider liiite faktiskt, kunde sparat in pengarna, haha men men..denna är iaf rosa;)
E skulle iaf sätta ihop den igår och då ser vi att det saknas skruvar.

Blir rätt jävla upprörd och kontatar säljaren som är otrevlig för att jag stör henne och blabla.

Jag ser dock att det går att skicka efter gratis från IKEA, och säljaren ursäktade sig för att hon var otrevlig, hon hade en dålig dag.

Så om 3-4 dagar kan vi sätta ihop sängen:)


Det går lite segt med att fixa här hemma måste jag säga, fast det rör mig inte så mycket faktiskt..konstigt nog.

Är en helt annan harmoni nu i kroppen när man har flyttat faktist.

Bara att gå in i köket och se en ordentlig diskbänk, gör mig jätte glad:)

I helgen så satt jag på en stol och packade upp kläder och la in i byrån.

Trots att jag satt ned så fick jag väldigt ont efteråt och hade ont, men jag får väl vara nöjd med att jag nu har två st byrås med kläder iaf.:)


Låg sen raklång på divanen och klappade magen och E servade mig med saft och digistive:)

Är ju inte stressigt med barngrejerna heller, men kul att få iordning och liksom få till barnsakerna så att det känns mer verkligt.

Vill pumpa däcken på vagnen som stått här och sett ledsen ut sen v9.

Vill få upp spjälsängen och bädda den.

Vika in bebiskläderna i en byrå och välja ut det jag ska packa i BB väskan.


Är iaf underbart med diskmaskin och tvättmaskin!

Och nu rusar klockan iväg och jag tänkte ta en dusch:)



Av batmanbebis - 9 september 2016 20:52

I onsdags flyttade vi.

Nu sitter jag här i en nyrenoverad lägenhet, en aningens kaosig, med balkongörren på vid gavel och bara njuter.

Kaosen av kartongerna stör mig inte speciellt mycket, det fixar vi lite i taget.

Packade upp endel kläder och la i byrån, kände att många av kläderna luktade instängt, och då är det ändå kläder jag använder ofta och tvättar...Så jag är rätt säker på att det var något med luften i gamla lyan.

Vi gick ner och kollade hur lägenheten hade blivit städad och man såg vissa märken kvar på väggen i badrummet.

Om smuts inte går bort när det är städfolk som utför det så tycker jag att något är galet.

Så det är sååå himla skönt att lämna den där lägenheten och nu sitta i denna härliga!


Igår tvättade jag tre maskiner i vår egna tvättmaskin:)

Köpte nya fina gardiner som vi ska sätta upp när vi köpt en längre gardinstång.


Veckorna rullar på och jag har börjat blivit svullen om båda benen.

Ena foten var riktigt tjock igår och det är svårt att hitta skor.


Funderar på när jag ska gå från jobbet, och var inne på att försöka gå 10 oktober.

Syster påminde mig att det är i v38 och att det kan kanske vara bra att gå lite tidigare, Sova och ta det lungt.

Och hon har ju rätt26, varför ska jag jobba så länge om jag kanske inte behöver?
Ska prata med läkaren om hur det kan se ut med sjukskrivning tidigare.

Bebis kan ju faktiskt komma i v 38!


MEN!!
Imorgon ska vi till syrran, hon fyller år!

Och dessutom ska dom ju ha en babyshower för mig, som min släkting råkade avslöja för några veckor sen.

Jag har försökt att inte tänka så mycket på det, eftersom jag inte vill måla upp nån bild om hur det ska vara.

Och jag vill bli överraskad:)


Skulle egentligen packa och fixa syrrans paket ikvällmen är totalt slut verkligen.

Brukar må bättre på mornarna i kroppen så det blir till att fixa allt imorgon.

Hoppas bara förkylningen håller sig borta, känner mig matt och lite kli i halsen...blä!


Så jag går nog och lägger mig strax för att kunna sova länge länge imorgon innan vi åker:)



Av batmanbebis - 2 september 2016 20:03

La mig på britsen och det gör så himla ont nu att ligga hårt på rygg, ryggen/svanken låser sig liksom.

Och där kom bebis upp på skärmen.

Läkaren mätte huvud, lårben, och mage.

Sen tog hon extra tid för att försöka få till bra bilder till oss.

Och det fick vi!

En fantastisk bild där man ser profilen och den lilla näsan, och bebis har handen vid munnen.

Jag blir helt gråtfärdig bara jag tänker på det, nu såg det så verkligt ut...en bebis!


Fick lägga mig på sidan så läkaren skulle komma åt med maskinen och få ett bättre foto på profilen.

Jag har fortfarande svårt att ta in att bebis är stor nu, det är ingen liten böna längre.

Det är så himla svårt att ta in att det är en bebis där inne, en som kommer att le åt mig, skrika och skratta.


Jag är så tacksam för detta.

Men jag tror att det är för mycket att ta in, jag bär på ett helt liv!

Av batmanbebis - 1 september 2016 20:09

Jobbet kändes bra idag.

Vi har en ny liten elev som sätter oss alla på prov dock, hon gör verkligen som hon vill och går sin egna väg.

Jag har ju alltid gillat såna barn, dragits till dom liksom, men känner att tålamodet är liite kortare nu.

Och så känner jag ju inte henne,  hon har ju bara gått hos oss några veckor.


Sen var det dags att gå till barnmorskan.

Min syster fyller strax år och jag hade lite tid innan besöket för att kolla efter något till henne.

Hon är en av de människorna som betyder mest i mitt liv så att ge henne födelsedagspresent har alltid varit viktigt, och otroligt svårt!

Men jag klämde ur henne lite önskemål igår på facebook:)
Så idag köpte jag en vit stickad kofta till henne och en rosa gosig sjal/halsduk.

Känner mig nöjd och kan nu andas ut att jag hittat något.


Syster är utomlands med familj och det är otroligt vad jag saknar henne.

Rätt lustigt egentligen.

Vi ses ju inte när hon är hemma, rätt sällan faktiskt, men vi pratar flera gånger i veckan.

Så nu har vi inte pratat i telefon sen i fredags, känns jobbigt men också viktigt med dessa uppehåll så man lär sig att uppskatta det mera sen när dom kommer hem.


Hos barnmorskan så var det dags att mäta magen, det kallas SF mått och görs inte på ett lätt sätt när man har extra hull på kroppen..Så måtten är ju inte exakt och säger väl egentligen inte så mycket.

För två veckor sedan låg måttet på 31 och nu låg det på 35, det var över min kurva.

Barnmorskan var inte orolig "stora mått oroar oss inte, det är de mindre måtten man kan bli orolig för"

Javisst, men tanken på en STOR BEBIS, känns inte...jehu.

Är absolut inte orolig eftersom jag vet att måttet är svårt att ta, och imorgon ska vi ju på TUL vilket innebär att man då tar ultraljud och måter bebisen på en skärm...inte bara mäta utanpå magen.


Nu är vi inne i september och jag känner mig rätt pepp på hur allt ska utvecklas och hoppas verkligen jag kan få fortsätta att vara sjukskriven 25%, jag mår så himla bra av det!

Jag kan inte ens föreställa mig att jobba till 4, 5 igen.

När jag kommer hem nu så behöver jag lägga mig i soffan, och ibland sova middag.

Och det står ju överrallt också att nu ska man passa på att vila när kroppen säger till.


Annars mår jag bra!
Och det är viktigt för mig att skriva det, säga det, för faktum är att det är ingen som frågar.

Ingen frågar hur jag mår på jobbet.

Säkert har dom massor att tänka på, jobbet är stressigt, och jag är full med hormoner:)
Men det vore trevligt om nån frågade hur jag mår, det är ju trots allt 7 veckor kvar, om man ska gå efter BF


E frågar såklart varje dag hur jag mår, men saknar det från kollegor och andra.

Men det är ju så, graviditeten är störst för en själv, det är jag som bär barnet, vet hur det känns att vara livrädd och förväntansfull.


Nu närmar sig klockan redan halv nio och jag brukar försöka runda av vid nio för att jag älskar att få massa sömn:)

Längtar otroligt till imorgon att få se bebis igen på ultraljud, hoppas den inte är gigatisk:)

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards