batmanbebis

Direktlänk till inlägg 1 september 2016

Barnmorskan idag!

Av batmanbebis - 1 september 2016 20:09

Jobbet kändes bra idag.

Vi har en ny liten elev som sätter oss alla på prov dock, hon gör verkligen som hon vill och går sin egna väg.

Jag har ju alltid gillat såna barn, dragits till dom liksom, men känner att tålamodet är liite kortare nu.

Och så känner jag ju inte henne,  hon har ju bara gått hos oss några veckor.


Sen var det dags att gå till barnmorskan.

Min syster fyller strax år och jag hade lite tid innan besöket för att kolla efter något till henne.

Hon är en av de människorna som betyder mest i mitt liv så att ge henne födelsedagspresent har alltid varit viktigt, och otroligt svårt!

Men jag klämde ur henne lite önskemål igår på facebook:)
Så idag köpte jag en vit stickad kofta till henne och en rosa gosig sjal/halsduk.

Känner mig nöjd och kan nu andas ut att jag hittat något.


Syster är utomlands med familj och det är otroligt vad jag saknar henne.

Rätt lustigt egentligen.

Vi ses ju inte när hon är hemma, rätt sällan faktiskt, men vi pratar flera gånger i veckan.

Så nu har vi inte pratat i telefon sen i fredags, känns jobbigt men också viktigt med dessa uppehåll så man lär sig att uppskatta det mera sen när dom kommer hem.


Hos barnmorskan så var det dags att mäta magen, det kallas SF mått och görs inte på ett lätt sätt när man har extra hull på kroppen..Så måtten är ju inte exakt och säger väl egentligen inte så mycket.

För två veckor sedan låg måttet på 31 och nu låg det på 35, det var över min kurva.

Barnmorskan var inte orolig "stora mått oroar oss inte, det är de mindre måtten man kan bli orolig för"

Javisst, men tanken på en STOR BEBIS, känns inte...jehu.

Är absolut inte orolig eftersom jag vet att måttet är svårt att ta, och imorgon ska vi ju på TUL vilket innebär att man då tar ultraljud och måter bebisen på en skärm...inte bara mäta utanpå magen.


Nu är vi inne i september och jag känner mig rätt pepp på hur allt ska utvecklas och hoppas verkligen jag kan få fortsätta att vara sjukskriven 25%, jag mår så himla bra av det!

Jag kan inte ens föreställa mig att jobba till 4, 5 igen.

När jag kommer hem nu så behöver jag lägga mig i soffan, och ibland sova middag.

Och det står ju överrallt också att nu ska man passa på att vila när kroppen säger till.


Annars mår jag bra!
Och det är viktigt för mig att skriva det, säga det, för faktum är att det är ingen som frågar.

Ingen frågar hur jag mår på jobbet.

Säkert har dom massor att tänka på, jobbet är stressigt, och jag är full med hormoner:)
Men det vore trevligt om nån frågade hur jag mår, det är ju trots allt 7 veckor kvar, om man ska gå efter BF


E frågar såklart varje dag hur jag mår, men saknar det från kollegor och andra.

Men det är ju så, graviditeten är störst för en själv, det är jag som bär barnet, vet hur det känns att vara livrädd och förväntansfull.


Nu närmar sig klockan redan halv nio och jag brukar försöka runda av vid nio för att jag älskar att få massa sömn:)

Längtar otroligt till imorgon att få se bebis igen på ultraljud, hoppas den inte är gigatisk:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards