batmanbebis

Direktlänk till inlägg 10 april 2018

Större kaos än hos mig

Av batmanbebis - 10 april 2018 11:55

Bestämde mig för att åka hem till barndomsstaden, kompisen erbjöd mig och F sovplats och det ska bli skönt att komma bort.

Blev väl inte riktigt som jag hade trott.

Solen lyste härligt när vi begav oss till tåget på tisdagen. Jag lyckades få upp vagnen själv på den branta trappen in till tåget.

En timme SJ tåg, sen en timme SL tåg.

F var jätte duktig med massa tålamod och det kändes bra, är ju en rätt lång resa.

Men med saker att äta och lek så funkade det bra.

Kompisens hem var NOLL barnanpassat.

Inga direkta farliga saker så men det låg högar med saker, överrallt.
Och jag kunde inte direkt ta bort sakerna, för vart skulle jag lägga dom? fanns saker överrallt.


Exempelvis på vardagsrumsbordet.

Massor av räkningar, och 7 st läppstift.

Det var verkligen saker överrallt och jag blev rätt chockad, och utmattad.

Självklart tog F tag i saker, var nyfiken och undersökte. Och jag gick efter och la tillbaka.

Jag försöker att inte säga NEJ helatiden, och där gick det inte för då skulle jag säga NEJ femtioelva gg

Så att ha ett barn i ett hem som inte är anpassat funkade inte, så jag försökte hitta på saker när vi vaknade.

Vilket är jobbigt, jag ville ju slippa den där stressen.

Och så regnade det onsdagen, torsdagen och fredagen var kall och blåsig. Så det var mindre kul.


Sovrummet var fullt med leksaker till min kompis barnbarn så det var ju kul för F

Men i princip alla saker var täckta av damm, på soffan var ett tjockt lager av damm och första natten hade jag svårt att andas och jag har varit jätte snorig:(


Kände mig så lessen och nere, vi hade ju ingenannanstans att sova.

Skrev på facebook om någon ville ses, en kompis hörde av sig.

Klart att det är lite ledssamt, jag bodde i Stockholm i många år...sen när man är tillbaka så vill ingen ses, eller säger inget.

Träffade iaf min pappa och det är så himla kul o se hur mycket han tycker om F, trots att dom bara setts kanske 3 gg.

Han ringde tillomed dagen efter och sa hur fin och häftig hon är, sånt betyder massor!


Sen blev det lite kalas och vi fick skjuts hem, det var riktigt skönt att slippa timmarna på tåg.

Men OJ va otroligt trött jag var. Att inte kunna vila på dessa dagar var ju extremt.

F var också slut för dagen efter vilade hon 3 timmar, det har typ inte hänt sen hon var spädis.


När jag gick på toa kunde jag inte lämna henne utanför. Och tog jag med henne in så fanns där typ 50 nagellack, likamånga grejer för håret, hårborstar, klämmor, parfymer, och allt i hennes höjd...GAAH!


Men nu är F tillbaka på förskolan och jag sitter och söker jobb, och bloggar.

Och det är sol!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards