batmanbebis

Alla inlägg under augusti 2015

Av batmanbebis - 31 augusti 2015 22:07

Den molande värken försvann efter att vi hade sex.
Försökte sexa igång mensen.. Denna väntan är ju bara jobbig. Kom eller låt det vara.
Sluta jävlas!

Av batmanbebis - 31 augusti 2015 19:58

Nu är sommaren officiellt slut då.

Jag har badat utomhus EN gång, haha vilken sommar.


Så var det dags för jobb, idag var barnen inte så himla bra på att lyssna,måndags humör kanske:)
Jag har insett att två av eleverna har väldigt svårt att koncentrera sig vid maten så jag ska försöka se om hörselskydd vore något för dom.

Mensen ska komma idag men den har inte kommit, det har blödigt typ lite? Men ingen mens.

Känner molvärk så den är såklart på G.

Fick en depp idag när jag såg att det var lite rött på pappret.

Mötte upp E efter jobbet och jag sa att jag kände mig nere...Han kramade om mig.

Jag frågade om han visste varför.

Såklart jag vet älskling, det är om barn ellerhur, jag vet och ser mer än du tror.

Kändes faktiskt bra att han visste, att han vet att det betyder mycket förmig.

Förut visste han nog inte, men nu har han nog mer insett hur ont det gör för mig.


Vi pratade lite om vi ska göra en ny iseminering.

Jag ringde ju gyn här i närheten. Men dom har väntetid på 3-4 veckor, så med dom kan jag inte tajma in efter mens.

Så jag får göra den långa resan som innan, det får det väl vara värt?


E sa iaf absolut, så jag mailade sophia hemmet och frågade om det var som förut, att jag bara behöver maila så får jag en tid.


Tänkte passa på nu i september och oktober, då jag dessutom har frikort!


För nu har jag ju köpt tre insemineringstillfällen, så då ska dom väl användas också?


I ett forum jag är med i så skrev en tjej att hon fått insemination gratis, varför ska det vara så olika tro?


Känner mig iaf sjukt ledsen, jag kämpar verkligen och försöker.


När är det vår tur?

Av batmanbebis - 30 augusti 2015 10:07

E kom igår och jag förvarnade honom att jag inte var på bra humör.

Jag kan känna direkt när det här dåliga humöret kommer krypande och jag börjar fundera om det är att det alltid är såhär precis före mens?


Han sa att han ville jätte gärna komma och att han saknade mig massor, är rätt jobbigt att inte kunna säga detsamma, precis nu.

Men efter tre år så känner jag iaf att vi har blivit bättre på att kommunicera och jag förklarade för honom att jag gillar honom massor för att han låter mig vara som jag är. Och idag är jag sur och lättirriterad.

Vi gick tillsammans till affären och handlade nånting vi kunde mumsa på till kvällen.

Jag fick verkligen hindra mig själv vid chipshyllan, hahaha. Har ju fått en idé igen nu om att jag ska försöka tänka på vad jag äter, få se hur länge det håller:)


Det blev min nya favorit som jag ätit flera gånger nu i veckan, nämligen vaniljsås, vindruvor, kokosolja och nu..melon!

MUMS!

Blev en hemmakväll då jag var riktigt trött..la mig i sängen klockan 23..jisses.

Och vaknade nu vid tio, så jag var nog rätt...trött.

Hade en jobbig dröm, brukar inte komma ihåg mina drömmar.

Drömde att jag gick in till en läkare, och att flera av mina anhöriga var kvar i väntrummet.

Minns att jag fick en lapp, som ett kvitto i handen och läkaren log emot mig och sa grattis, på lappen minns jag att det stod massa liten text men med fet skrift stod det POSITIVE.

Jag hade fått ett gravidbesked i min dröm och i drömmen så försöker jag hålla tårarna inne, tackar läkaren och går ut och faller ihop på golvet i väntrummet.


Min systers reaktion var oslagbar, minns hur det verkligen kändes hur hårt hon höll om mig.

Sen mamma.


Huu, va tom jag kände mig nu när jag vaknade, ledsen och sur.

Gick in på toa och kissade och kollade på pappret, ingen mens ännu.


Idag är tanken att vi ska tvätta nu klockan ett.

Sen tänkte vi grilla, har blivit aldelles för få tillfällen att grilla i sommar då vädret inte varit skoj.

Vi har köpt ost paprika och en massa olika chili. Och hamburgare:)



Av batmanbebis - 29 augusti 2015 15:19

Har länge använt kokosolja då det är så jävla bra, för många olika saker.

Köpt märket cocosa men faktiskt mest använt det utvärtes. Tycker att smaken har varit så oljig så jag har undvikigt det

Köpte ju kung markattas här i dagarna och nu tar jag en sked varje morgon, magen lever om lite nu i början men man vänjer sig

Ska nog köra igång oilpulling igen, körde ju förut med annan olja men ska fan börja nu igen, speciellt efter senaste tandläkarbesöket.


Fan jag tycker verkligen att min skelning blivit värre och det irriterar och oroar mig.

Har ju alltid skelat lite men nu känner jag mig ofta trött i det vänstra ögat, och nu när jag ska börja övningsköra så funderar jag ju självklart på om det kommer påverka min körning.

Om jag gör "övningar " med ögonen, kolla på fingret och ta det mot näsan osv så känns ögonen bättre.


Mens om tre dagar, känner att den är på gång. Har inte tänkt på mensen under hela sommaren, har lagt barnagörandet helt på hyllan.

Men nu funderar jag inte ens, tre dagar och jag känner att den är på G.


Nej om man ska ta och glo på film?
E kommer senare idag:)

Av batmanbebis - 29 augusti 2015 14:48

Igår blev det utgång och lite karaoke

Var väldigt segt men det var ändå lite skönt att komma ut på något vis, och härligt att få sjunga.


Tog två öl och min kompis beställde in pizza, hon orkade typ två bitar, hahaha så onödigt.
Så jag tog väl en tre bitar...och JÄVLAR va illa jag mådde.

Det var bara tio min kvar till tåget skulle gå och jag ville verkligen hinna eftersom jag skulle upp tidigt på lördagen.

Magen lät och jag blev kallsvettig och illamående.

Gick på toaletten och det hjälpte väl lite men ah tur att resan hem inte var lång.

Kom hem och borstade tänderna slarvigt och somnade direkt!
Måste ha fått en enorm dumpning av pizza och ölen.


Sen var det dags för handledarutbildningen med pappa.

Pappa var väldigt förkyld så han satt och hostade i princip hela utbildningen, stackarn är så jobbigt att ha hosta i så små utrymmen

Efter utbildningen var min enda känsla-jävlar va mycket regler man ska kunna!

Fanns massor av böcker man kunde köpa, köpte en av dom som typ var en kortare version av den "riktiga" körkortsboken, tror jag.

Fan det var så mycket information så jag känner mig helt slut.

Mådde dessutom illa och magen levde om idag igen...blä.

Men vad jag förstår ska man nu vänta på intyget sen kan man börja att köra.

Ska bli jävligt intressant att se hur min pappa är som handledare.

Dom pratade mycket på kursen att man skulle försöka tänka som trafikskolan, dvs säkerhetskolla bilen innan körning, kontrollera säte, bälte, hur man håller ratten osv.


Som sagt, en jävla massa att tänka på......pust!


Av batmanbebis - 28 augusti 2015 18:49

Äntligen fredag!

Var på jobber 07.05, bussarna tajmar inte när man börjar halv åtta...nästa buss kommer in så jag är framme 7.36

Men jag tänkte att jag ska läsa lite mail innan, men då krånglar larmet så jag ringer och försöker få det fixat...tiden går och den blev halv och jag fick inget gjort.
Sen började vår promenad och den gick väldigt bra, och jag slapp gå sist!!

När jag slutade jobbet skulle jag till tatuerings studion som förra året gjorde mina senaste tatueringar. Jag tyckte verkligen om tjejen där...Men då säger dom att hon har slutat.

Jaha.

Vad gör man nu då?
Finns ju såklart flera ställen men man vill ju inte gå till vem som, så jag får börja googla runt...känns som jag vill ha en tjej också.

Är ju så laddad på att tatuera mig!


Nu när jag kom hem har jag ätit kyckling, igen, och wokgrönsaker och bambuskott.

Är riktigt sugen på karaoke faktiskt men min kompis har ingen lust och dom andra är bortresta, baah:(

Imorgon ska jag på handledarkursen med pappa, så jag borde ju inte vara uppe för sent iallafall.

Behöver man anteckna något när man är där?




Av batmanbebis - 27 augusti 2015 20:32

Ännu en dag med mina fantastiska elever
Idag var kollegan hemma med sin sjuke son igen men det gick bra.


Vi har lekt och pratade om vad vi ville ha för klassregler.

Barnen kom med många bra förslag, och så är det ju oftast med barn.

Man ska vara snäll och inte slåss.

Men vad betyder "vara snäll"

Vi hade många bra samtal.

Jag drar på en video på youtube när vi är klara och överraskar dom!



Denna är så jävla bra och så rolig!
Jag brukar köra just dance med alla mina klasser jag haft och det är verkligen populärt.
MEEEEEN självklart finns det pedagoger som inte håller med.
Vi har J, en kollega, som vandrar lite mellan klasserna hos oss för att hjälpa till när det behövs.
Hon berättar att det skulle aldrig ske att man hade just dance i nån av de andra klasserna, och det tycker jag är synd!

Barnen älskar detta

Man lär sig att följa instruktioner/rörelser, barnen lär sig att våga samt motorik.

Så visst lär vi oss något!

Och eleverna känner knappt varandra men ALLA var med på sitt sätt och dansade, I LOVE IT!



Eftermiddagen kom och fritids och en pojke kom och sa "han kastade sten på mig"..Sånt händer varje dag och konflikthantering är en stor del av mitt jobb.
Jag skulle lungt sitta ner med dessa tre killar, varav en plötsligt blev galen...alltså..galen.

Han skrek och vred sig och jag förstod inte va som hände, jag känner inte pojken!

Jag lyfter in honom i hallen för att han ska slippa få utbrott inför de andra barnen samt att jag inte skulle bli störd när jah försökte prata med honom.

Inne var han galen, jag försökte parera som en mur så han inte kunde springa iväg men han bara vrålade. Jag pratade hela tiden lugnt...vad händer...vem har gjort något...var vill du gå?

Efter några minuter reser jag mig och säger att jag lämnar honom ifred och ställer mig utanför dörren.

Pojken kommer ut helt lugn och står och leker med dörren för att få min uppmärksamhet.

Jag frågar om han vill prata med mig, och han nickar.

Jag säger att vi måste kunna prata med varandra, att man får vara arg men om man bara skriker så kan jag inte hjälpa till.

Han berättade varför han var sur

Och jag blir där och då så jävla glad...glad för att vi nu kommunicerade, jag älskar när det blir ett sånt vinna vinna moment.

Men sen kände jag mig helt slut, jag kände att mitt hjärta klappade fort och hur mina händer skakade.

Sa till mina kollegor att jag måste gå in en stund.

Jag blir så jävla engaerad i sånna här grejer och speciellt med dessa barn som"kanske inte är som alla andra".

Och iom att pojken och jag har delat detta så kommer vi alltid att ha ett speciellt band till varandra.


För så är det.

Jag jobbar i en klass med 26 elever, allt som allt är vi 70 elever på fritids.

Vi bestämde att vi skulle fokusera på eleverna i vår klass först och främst för att dom skulle bli trygga med oss.

Självklart hjälper man ju ALLA barn med att ta plåster gå på toaletten osv men ja andra saker.

Jag märker nu att för att jag varit med och rett ut en heldel bråk så kommer väldigt många barn till mig.

Barn utanför min klass.

Barn som inte ens vet vad jag heter ber mig om plåster eller säger att dom måste gå på toa.

Det är jätte kul för då vet jag att dom känner sig trygga med mig, men också väldigt jobbigt om så många går till mig.


Jag ser ju hur barnen ofta går förbi andra pedagoger för att gå till mig för att säga något.

Så man blir rätt trött för jag ser ju att det ofta är jag som löser konflikter speciellt om de är med de barnen som "anses bråkiga och svåra"

Så jisses va trött jag är nu

Och imorgon börjar jag tidigare och sen ska vi dessutom vandra ...pax för att INTE gå sist!!

Av batmanbebis - 26 augusti 2015 17:17

 

Middagen idag blir stekta grönsaker i denna goda olja, MUMS!
Grillad kyckling till det.


Idag har det varit en bra dag på jobbet, men fy jag är så himla trött...snark!

Imorgon är min kollega hemma med sin sjuka son igen så jag är ensam, men det funkar rätt okej i klassen.

Det som jag är lite orolig för är våran utflykt på fredag.

500+ elever ska ha en utedag i en park, vi ska promenera dit.

Är en rätt lång promenad så ....pax för att inte gå sist, då kommer mitt humör att gå sönder.

Sist går du med de elever som typ ska stanna och kolla på varje kotte eller som frågar"när vi är framme" helatiden.


Aja, time will tell:)

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards