batmanbebis

Alla inlägg den 2 augusti 2015

Av batmanbebis - 2 augusti 2015 14:22

Jag sov verkligen länge..alltså...verkligen.

Längtar efter E!

Försökte titta lite på aktiviteter vi kan hitta på.

Tänkte på skansen, det kan nog passa oss.

Sen finns det en buss i stockholm om även åker ner i vattnet, haha fatta va coolt!

Sen finns det en typ linbana som går upp på globen, det kanske skulle vara något?

Annars går jag gärna ut i skogen och leker lite skogsmulle, tror det är bra för själen.


Men nu ska jag ringa och se om han kommer iväg, att passa tider är inte alltid riktigt hans grej.

Sen ska jag googla nåt gott recept som jag kan laga.

Borde plocka bort alla kläder som ligger på ena sidan av sängen också..haha


Och plötsligt blev det märkbart hur sent jag gick upp för det känns som det är lite bråttom!





Ego
Av batmanbebis - 2 augusti 2015 14:10

Gick och la mig strax efter halv två men min hjärna ville inte sova.

Försökte somna en stund men det slutade med att jag drog igång youtube och kollade på dokumentärer.

Alzheimer är alltid något som har faschinerat mig och jag såg flera klipp om just det.

Om en kille som heter Mike som levde sitt liv, var en "normal unge" och intresserad av sport.

Men sen fick han diagnosen när han var 25

Fan va hemskt, mitt i livet, vilken otrolig sorg det måste ha varit.

Han hade nu varit inlagd i tio år och pappan hälsar på ofta.

Pappan berättade också om hur han blivit överfallen av sin son flera gånger, eftersom hans sjukdom är agressiv.

Det var så skrämmande och se Mike svara på doktorns frågor, när doktorn frågade "känner du att du vill skada någon"..Ja jag skulle gärna slå in någons skalle med ett baseballträ säger han, helt lugnt.


Sen har vi ju Bodhi och Jani...

Där har jag sett flera klipp, och såg det första för flera år sedan.

Jani fick diagnosen alzheimer när hon var sex år.. Hon har flera låtsass kompisar, flera av dom är katter eller råttor.

Med starka mediciner så känner föräldrarna att dom ser en stor förbättring, hon får inte lika många känslomässiga utbrott. Men jag såg ett klipp inatt och herregud hon är verkligen unik.

Hon vill baka kakor, sen klappa en katt, sen pratar hon med en av sina låtsass katter, sen ska hon gå några varv, hon sitter verkligen inte still.

Sen kom hennes bror Bodhi, och dom började märka att det inte stiod rätt till där heller.


Just i det klipper jag såg så lämnar han inte huset, han hade varit på sjukhus i 8 veckor för utredning.

Får flera utbrott varje dag , biter hål på sig själv och dunkar huvudet i golvet.

Herregud ni måste verkligen söka på born schizophrenic jani and bodhi.

Fantastiskt intressant!




Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards