batmanbebis

Alla inlägg den 13 november 2014

Av batmanbebis - 13 november 2014 20:26

Så på tisdag gör jag spolning.

Känns jävligt nervöst...JÄVLIGT

Känns jävligt bra att jag får tjejen som jag träffade på första samtalet i tisdags iaf, så det inte är nån ny.

Hon rekomenderade att man skulle ta en alvedon 30 min före undersökningen...BAAAAH hjälp.

Imorgon ska jag äta middag med min pappa.

Min lilla asberger pappa.

Han ska få en CD skiva med de två låtarna som jag spelade in i studio i oktober.


#pappa #middag #present #utredning #helvete #skjutmig


Av batmanbebis - 13 november 2014 19:56

Okej...

Hur ska jag börja?
Mensen kom.

Fem dagar för tidigt..

Det har aldrig hänt att den är så tidig.

Det är som en smäll på käften varje gång.

Så som vi kommit överens om på sophiahemmet så mailade jag dom första mensdagen och vi bokade tid för en spolning, på tisdag.


Men.


När jag kom hem igår, sent från jobbet så tog E emot mig och var väldigt fysisk.

Han är ju ofta det, så egentligen inget konstigt.

Vi småpratade lite och då kom det.

"jag har blivit vräkt"

Ja.

Alltså..E har hyrt ut sin lägenhet och i princip bott hos mig ett bra tag, för att jag vill ha det så.

För att jag vill kunna ha möjligheten att ha space o "skicka hem honom" när jag behöver.

Nu går inte det längre.

Jag behöver inte, och jag orkar inte gå in på detaljer.

Fast nej, ni som följt mig så kan jag förtydliga, handlar inte om alkohol eller liknande.

Det var en räkning som inte var betald.

Så allt blev för mycket.

Mens och detta.

Sen min enorma oro, jaha, nu har han inte ens en lägenhet

Inget jobb och ingen bostad.

Och vi som planerar familj??!?!?


Med en enorm tung klump i bröstet åkte jag och jobbade idag, och tur var nog det.

Jag var nära till gråt på bussen imorse så det var nog tur att det var full rulle på jobbet så man inte hann tänka.



E har en missbrukspersonlighet.

Det kan yttra sig på olika sätt.

Men han blir lätt ett offer, blir bekväm och mycket "bara händer"

Mycket händer E som man aldrig har hört hänt andra människor.

Men av någon anledning, så drabbar all skit min pojkvän, och han fattar inte alltid varför.


Så hur motiverar man och stöttar en sånhär person bäst?
Ja, genom att sätta gränser och krav.

Min syster har levt med en spelmissbrukare, som grävde ner sig djupare och djupare, glömde räkningar, gömde räkningar hamnade i trubbel osv.


E har inga problem med spel men tendenserna liknar varandra massor.

I somras när E drack och inte svarade i mobilen, när jag grät för jag trodde något hade hänt, när jag ringde polisen.


Jag tror att jag hjälper honom bäst i att säga att han får flytta ut ett tag nu.

Få avstånd.

Kanske börjar han kämpa mer, försöka mer, om han inser att han kan förlora mig.

Men tanken på att kasta ut honom nu när han inte har något hem är förjävlig.

Men detta blir inte hållbart.

NÅGON sysselsättning måste han ha.

Jobba som volontär, ideeellt, sånt ser ju as bra ut på papper.

Bara komma ut bland folk, gå upp på morgonen..men framförallt.

KÄNNA SIG NYTTIG!

Är ju en jävla kick o få höra folk säga "bra jobbat"

Så jag vetinte vad jag ska göra just nu..

Ställa ett ultimatum?
I januari ska du ha en sysselsättning annars får du bo hos din mamma?



#hjälp #medberoende #missbruk #älskade #pojkvän #sorg #mens #längtan #försöka #svårt #stöd #gränser

Av batmanbebis - 13 november 2014 07:29

Idag är en jobbig dag. .

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards