batmanbebis

Direktlänk till inlägg 5 juli 2016

Semester, nedräkning

Av batmanbebis - 5 juli 2016 18:49

Igår gjorde jag en koll på försäkringskassan för att få ett hum om hur mycket jag får ut när jag tar föräldrapenning.

Det var ju inte upplyftande alls och jag trodde inte det var SÅ lite

Känns otroligt stressande och jobbigt att nu också ska flytta till en lägenhet, där hyran är det dubbla av vad jag har nu.

Fick oro igår och hade skit svårt att somna. Försökte peppa mig själv att jag KAN INTE påverka detta nu, så låt det vara.


Jag får funderingar på om det är rätt att vi flyttar till dyrare.

Men jag vill inte bo här, det är fan mögel i badrummet som hyresvärden vägrar erkänna, men vi ser ju. Plus att handdukarna får en konstig unken lukt.

Det går inte att få korsdrag här, så lägenheten är hela sommaren 25 grader, minst.

Golven är i plast och alltid skitiga, dom går inte att få rena och har aldrig gjort.


Jag vill bara ha det fint för oss, och för bebis.

Nya lägenheten är allt top renoverat, och balkong!


Läser att man kan få typ 10% av lönen av arbetsgivaren så det där ska jag kolla upp mer noga

Det här med pengar är verkligen något som hängt över oss i hela vår relation.

Känns verkligen som att E aldrig någonsin kommer att få ett jobb.

Jag har inga mer verktyg längre, han ringer, han skriverm han besöker...INGET


Sen har jag inte känt av bebis idag och det gör mig ledsen och låg..

Jag vet att bebis ofta gör sig påmind sen när jag lägger mig i sängen, så jag är inte direkt orolig.


Nu ska jag hälla i mig vatten, druckit aldelles för lite idag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards