batmanbebis

Alla inlägg den 19 september 2015

Av batmanbebis - 19 september 2015 17:39

Åh va ja känner mig seg och låg!

E ringde och frågade om jag saknade honom.

Nej.

Jag gör faktiskt inte det.

Han var här i över två veckor och nu är det jätte skönt att vara hemma.

Äta vad jag vill, sitta vid datorn, kolla på vilket program på tv som jag vill.

Inte för att min pojkvän är kontrollerande ellerså, absolut inte. Men när man är med nån så måste man ha hänsyn till dens vilja också:)

E blir såklart ledsen, men alltså.........ska jag ljuga?

Han åkte i tisdags.

Jag är dålig på att visa uppskattning för E, tyvärr, så ibland törstar han verkligen efter omtanke. Så jag försöker ge honom det.

Tänker igen på hur fan folk kan bo ihop.

Tänker IGEN på hur det blir om jag blir gravid.....då bör vi väl bo ihop..eller?
Men alltså jag tror verkligen att det blir ett annat fokus om vi har barn, då är det bara inte han och jag och vi tär nog inte på varandra på samma sätt.

Eller så tär man på varandra ännu mer då båda är här hemma och är tillsammans, helatiden.

Fast nu är det såhär........Jag har svårt o tänka mig att jag kommer kunna leva med en annan människa.

Så det har inget med E att göra, fast det kan låta så.

"oj du är nog inte kääär"

Jag är kär, men på mitt sätt:)


Idag är det eventuellt födelsedagsfest, hos en bekant.

Han är rätt tråkig och har varit hos honom på endel småfester och det har oftast slutat med att jag och bästis flyr ut på krogen.

Men trisst att sitta här hemma, ska dra iväg ett sms till kompisen o se hur han ska göra och hur han tänkt.




Ego
Av batmanbebis - 19 september 2015 17:03

Min pappa lärde mig såhär idag.


Håll ner koppling och broms.

starta bilen.

lägg i växel

släpp kopplingen och bromsen


Då säger min syster

Eh, varför trycker du ner bromsen?


Pappa sa att jag skulle tänka på o ha bromsen nertryckt om jag inte står plant.

Nu blev jag förirrad?

Finns det några bra klipp och kolla på?
Jag har två böcker men tycker fan inte jag lär mig nå vidare av text. Ska absolut ge det fler chanser men tycker det är rörigt med all text.




Av batmanbebis - 19 september 2015 16:49

Att köra med min pappa, som är en fantastiskt person men väldigt unik, är kul men också utmanande.

Pappa hämde mig hemma och vi körde till ett industriområde, jag visste innan att vi skulle dit.

Vi kommer dit och pappa åkte runt för o hitta lämplig plats, lite olikt honom, jag trodde han hade kollat in en plats redan.

Inne i industriområdet åker lite bilar och folk promenerar, plötsligt kör han in till kanten och säger"vi kör här"

Jag vill inte köra här, jag har ALDRIG kört och vill absolut inte köra här där det är mötande trafik.

Nähä..vad gör vi då? Svarar han.

Vi åker lite till och jag ser en liten parkering med kanske fem parkeringsplatser, väldigt trångt, men det får bli där.

Vi övar på att köra framåt och sen backa.

Det är svårt och verkligen mycket att tänka på.

Alla speglarna man ska kolla i, jisses!

Och kopplingen..hahah..den var lite knepig.

Pappa är lugn och sansad och där är han verkligen fantastisk.

Tycker det var en helt okej första lektion, men vill köra på en större yta, jag hann knappt gasa här förrän jag skulle bromsa


Plötsligt säger pappa, nu får det räcka för idag.

Han kanske har rätt, man ska nog inte köra för länge första gången, men jag ville köra mer.

Jag börjar direkt o tänka, "var jag dålig?"

Jag frågar lite skojsamt"var jag duktig", nja jag vetinte säger han då.

Min pappa har ju alltså inte gett mig en komplimang i hela mitt liv. Och det är inget jag är arg på honom för, han kan helt enkelt inte.

(förutom när han hörde mig sjunga förra året och nästan grät..alltså..det var stort!!)


Men jag hade behövt höra att jag var duktig, för det behövs i det här stora klivet med o ta körkort.

Jag ska försöka googla ställen man kan köra på, jag måste ju ha plats!

Fan är ju så många människor som har körkort, klart jag också kan!!



Ego

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards