batmanbebis

Alla inlägg den 19 januari 2016

Av batmanbebis - 19 januari 2016 22:40

Imorgon var planen att återgå till jobbet igen, men för engångs skull ska jag lyssna på min kropp.

Under alla mina år inom arbetslivet så är det få gånger jag har sjukskrivit mig på morgonen, oftast går jag hem under dagen för att jag inte orkar mer.

Och egentligen, så är det så galet på så många olika sätt.

Fast i försvar så har jag oftast mått OK på morgonen och sen fått feber på em.

Men denhär gg så sjukskrev jag mig redan på söndag kväll(iof ska jag kanske tillägga att jag sen TISDAG har haft ont när jag svalt).

Gick till affären och var död, sov som en gädda inatt, så då är det bara dumt att jobba imorgon.

Sen har jag vänt på dygnet snabbt, man vill liksom inte ställa en klocka när man är hemma och sjuk.


Har ingen ångest över att jag är borta, och jag tänker inte ens jobb, det känns skönt och viktigt att man kan slå bort jobbhjärnan.



Maten har också gått bra nu när jag varit hemma, blir lätt att man äter för att det är gott när man är hemma dock.

Men så länge det är inom LCHF så anser jag att det är okej att äta för att man är sugen.

Åt nyss det sista målet, så nu kommer jag kunna klara mina 15 timmars fasta som jag normalt gör när jag jobbar(och är frisk).

Äter ju inte sista målet såhär sent då iof.


Har kokat vatten och haft i ingefära som ska stå och svalna. Sen ska jag sila bort bitarna, ha i allt i en flaska, tillsätta saften av två citroner och in i kylen.

Detta är bra för imunförsvaret att dricka:)


Pratade med E som berättade att han inte har något att äta där han bor.

Han gnäller inte, det gör han sällan men när jag frågade vad han ätit så kom det upp.

Är ju jävligt lustigt att han går hungrig när han har sin mamma och syster ett stenkast ifrån

E vill sällan be dom om saker har jag märkt, men man kan ju tycka att dom borde veta.

Så igår hade han ätit ris med nån marinad....ehh

Det sårar mig så otroligt att han ska behöva gå hungrig..

Var är hans pengar kan man ju tycka? Ja, han har inte fått pengar sen slutet på november..Sen började handläggaren krångla. Och det verkar som att, eftersom han inte har någon lägenhet så har man inte så bråttom att ge honom pengar.


Han lever på så extremt lite pengar så det är fan sjukt

Därför är det ännu en anledning till att han måste ha ett arbete, såklart.

Men sen vill jag bara att han ska må bra, att han ska se hur fantastisk han är..För det ÄR han.

Han har så otroligt mycket tålamod och tar olika männikor på ett så bra sätt att han bara måste få användning av det.


Han skulle vara en så stor tillgång på ett arbete.

Och att få se honom blomma upp, känna sig viktig, ha något att gå upp till, tjäna pengar, vore så fint.



Ego
Av batmanbebis - 19 januari 2016 22:30

ÄNTLIGEN en sånhär udda, konstig men fantastisk film


Me and Earl and the dying girl.


Den är så svår att beskriva för det är så mycket känsla i denhär filmen.

Men Greg är en udda kille som går i highschool. Hans bästa vän är Earl, en ghettounge som han gör egna filmer tillsammans med.

En bekant får cancer och Gregs mamma säger åt Greg att han måste gå dit och umgås med henne, han gör det för att slippa hennes tjat

Dom umgås...i många dagar.

Att få se en sån weird kille som Greg försöka bry sig om någon, på sitt eget sätt är så fint.

Han gillar den där tjejen, fast ändå så intalar han sig typ att han inte gör det.

Han har dåligt självförtroende och jag skrattade högt första gg han i filmen säger att "äh jag ser ju ut som ett murmeldjur"

En djup film med så jävla bra skådespel och fantastiska dialoger!!

Film · Tips
Av batmanbebis - 19 januari 2016 13:41

Sov inte alls bra inatt, men vaknade sent och utvilad och kammade till mig för att  ta mig till affären.

Tog byxor på mig, inte haft byxor sen fredags..haha

Går omkring här i en morgonrock, väldigt praktiskt.

Men på något sätt känner jag mig friskare nu, men kläder och efter frisk luft.

Efter affären så inser jag att jag måste vara hemma imorgon också, en halvfrisk dag måste jag ha innan jag kan jobba.

Och idag mår jag inte hundra.

Fick mycket saker köpta på affären.

Unnade mig cola zero och oliver fyllda med chili, MUMS

Ost ägg och grädde är saker som jag i princip handlar varje gång, eller iaf något av det.

Och kryddsmör, så himla gott och bra om man fått i sig tillräckligt med grädde redan:)

Köpte citron och ingefära , för att jag sen ska göra iordning en shot.

Fanns tyvärr inte ekologiska citroner, men tänker att det går nog bra om jag inte river skalet.


Nu står min sjukmat på spisen, min korvsoppa som gör susen för bihålor och hals.

Korv, vitlök, sambal, chili, svamp, tomater, blomkål...MUMS!!!

Ska bli gött att äta dagens första mål nu efter min vanliga fasta p 15 timmar.


Pratade med E som skulle på möte idag. Det hade gått bra och han verkade bli lyssnad på

Han skulle bli kallad till ett till möte snart som då också skulle vara tillsammans med arbetsförmedlingen.


Ska nog försöka bädda rent i sängen sen, så det inte ligger förkylningsskit i hela sängen..haha dvs bakterier.


Nej, såhär intressant är dagen när man är hemma och sjuk. Men jisses så härligt det var ute, även fast jag inte riktigt kunde njuta av det.


NU korvsoppa och film...igen..haha

Ego

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards