batmanbebis

Direktlänk till inlägg 19 januari 2016

En extra dag, för att jag kan.

Av batmanbebis - 19 januari 2016 22:40

Imorgon var planen att återgå till jobbet igen, men för engångs skull ska jag lyssna på min kropp.

Under alla mina år inom arbetslivet så är det få gånger jag har sjukskrivit mig på morgonen, oftast går jag hem under dagen för att jag inte orkar mer.

Och egentligen, så är det så galet på så många olika sätt.

Fast i försvar så har jag oftast mått OK på morgonen och sen fått feber på em.

Men denhär gg så sjukskrev jag mig redan på söndag kväll(iof ska jag kanske tillägga att jag sen TISDAG har haft ont när jag svalt).

Gick till affären och var död, sov som en gädda inatt, så då är det bara dumt att jobba imorgon.

Sen har jag vänt på dygnet snabbt, man vill liksom inte ställa en klocka när man är hemma och sjuk.


Har ingen ångest över att jag är borta, och jag tänker inte ens jobb, det känns skönt och viktigt att man kan slå bort jobbhjärnan.



Maten har också gått bra nu när jag varit hemma, blir lätt att man äter för att det är gott när man är hemma dock.

Men så länge det är inom LCHF så anser jag att det är okej att äta för att man är sugen.

Åt nyss det sista målet, så nu kommer jag kunna klara mina 15 timmars fasta som jag normalt gör när jag jobbar(och är frisk).

Äter ju inte sista målet såhär sent då iof.


Har kokat vatten och haft i ingefära som ska stå och svalna. Sen ska jag sila bort bitarna, ha i allt i en flaska, tillsätta saften av två citroner och in i kylen.

Detta är bra för imunförsvaret att dricka:)


Pratade med E som berättade att han inte har något att äta där han bor.

Han gnäller inte, det gör han sällan men när jag frågade vad han ätit så kom det upp.

Är ju jävligt lustigt att han går hungrig när han har sin mamma och syster ett stenkast ifrån

E vill sällan be dom om saker har jag märkt, men man kan ju tycka att dom borde veta.

Så igår hade han ätit ris med nån marinad....ehh

Det sårar mig så otroligt att han ska behöva gå hungrig..

Var är hans pengar kan man ju tycka? Ja, han har inte fått pengar sen slutet på november..Sen började handläggaren krångla. Och det verkar som att, eftersom han inte har någon lägenhet så har man inte så bråttom att ge honom pengar.


Han lever på så extremt lite pengar så det är fan sjukt

Därför är det ännu en anledning till att han måste ha ett arbete, såklart.

Men sen vill jag bara att han ska må bra, att han ska se hur fantastisk han är..För det ÄR han.

Han har så otroligt mycket tålamod och tar olika männikor på ett så bra sätt att han bara måste få användning av det.


Han skulle vara en så stor tillgång på ett arbete.

Och att få se honom blomma upp, känna sig viktig, ha något att gå upp till, tjäna pengar, vore så fint.



Ego
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards