batmanbebis

Alla inlägg under oktober 2014

Av batmanbebis - 24 oktober 2014 17:26

Jag har mått skit idag på jobbet.

Plötsligt var minsta lilla rörelse jobbig.

Att lyfta gaffeln på lunchen, kändes som den vägde som två mjölkpaket.

Det satt i ett tag.

Rätt jävla jobbigt att inte må 100 när man jobbar i skolan...huu

Men sen blev det lite bättre.

Men jag har iskalla händer och det hettar i mitt ansikte, konstig känsla.


Ska ta mig en rejäl dusch, skrubb balsam och ansiktsmask!
Sen blir det lite spel hos bästisen.

Inte varit ute på två veckor pga bortrest och sjukdom.

Så nu blir det lite varation, spel, inte utgång!


#skakig #helg #spel #skit #fredag

Av batmanbebis - 23 oktober 2014 17:02

I hela mitt liv har jag alltid sagt vad jag tycker.

Jag har försökt att kämpa för orättvisor och ifrågasätter beslut och varit aktiv i div möten.

På gott och ont.


Ibland så måste man göra lite till.

När chefen gör saker som är fel exempelvis.

Så jag mailade tidningen.

Som nu har ringt upp mig, dom vill höra mer och göra ett reportage.


Känns sjukt jävla bra.

Känns också bra att man är anonym och om min chef börjar luska i vem som pratat med media, genom att fråga oss anställda, så kan hon åka på böter.


Alla har rätt att prata med pressen.


Så idag ringde en journalist som jag pratade med honom, och jag antar att det går i tryck.

Sen skulle vi höras igen om en annan sak jag tog upp.


Spännande måste jag säga!


#media #jobbet #speakup #våga #tidningen #tryck #starkare #kritisk

Av batmanbebis - 22 oktober 2014 19:10

Fan, det var verkligen kallt idag.

Hade i all stress i min hjärna smått glömt att vi hade utedag idag med barnen.

Men eftersom barnen inte var rätt klädda så blev det bara en kort visit.


Sedan jobbade vi med löv och hade det rätt mysigt.

Men sen har jag fan frusit hela dagen, så imorgon är det jag som har vinterjackan på.

Har egentligen väldigt tur i mitt jobb att vi är ute så mycket, härligt med frisk luft!


Blev medlem på nån grupp på faceebook idag, min bästis bjöd in mig.

Plötsligt fick jag mail av en kille.

Det visade sig att han och jag hade mailat för typ NIO år sen

Hahah helt jävla otroligt.

Vi småflirtade på den tiden.

Sen visade det sig att bilderna han hade var mestadels gamla bilder.

Så han visade hur han såg ut och han var as ful så jag tappade intresset minns jag, hahahaha


Men oj, världen är liten.


#vinterjacka #kallt #brr #chatta #facebook

Av batmanbebis - 21 oktober 2014 20:52



Halloween närmar sig och jag googlar gärnet efter coola sminkningar.


#halloween #makeup #scary

Av batmanbebis - 21 oktober 2014 18:02

Idag kom mensen ordentligt, POW, mensvärk from hell på jobbet.

Tur att jag precis hade min rast.

Jag blir så ledsen.

Denna sorgen gör mig helt matt!
Jobbade med en vikarie idag, gravid.

Hon stod och klappade sin mage och jag ville gråta...

Som en klump i halsen.

Måste hålla allt inne.

Tänk om jag aldrig få uppleva det?
VA FAN GÖR JAG DÅ!??!?!?!?!?!


Fan!

Jag vill inte tänka så.

Men jag måste kanske tänka så, vara beredd på att jag kanske aldrig kommer att bli gravid.


Tyckte jag var så jävla bra på att tajma in ägglossningen denna månad.

POW!



FAN!


#längtan #fan #bebis #snälla #högstaönskan

Av batmanbebis - 20 oktober 2014 20:08

Försäkte att googla på "tjock och glad blogg"

Eller tjock och nöjd.

Det gick inte

Fanns massor med bloggar av tjocka tjejer som..

....hade gått ner massa i vikt.

.......ville gå ner massa i vikt.

..........hade gjot en magsäcksoperation.


Så begreppet tjock och glad existrerade inte i bloggvärlden iallafall.


Det är as jobbigt att vara tjock.

Det jobbigaste är...........ALLA ANDRA.

OM det hade varit så att man kunde gå in i en affär och bara köpa en vinterjacka.

Bara dra åt sig ett par brallor som såg bra ut, när man ville shoppa.

Inte behöva stå och oroa sig över att karusellen på gröna lund ska vara för trång.


Samhället är inte byggt för tjocka människor, så det är det som är jobbigt.

JAG mår inte dåligt, jag är rörlig, inte ont i kroppen och har kanon värden enligt doktorn.

Det som gör mig sjuk är allas jävla åsikter.

Alla som ska veta bäst hela tiden.


Hur visas överviktiga människor i media?
Jo, vi vill gå ned i vikt.

Du är vad du äter biggest looser och gud vet allt.


Ingen är någonsin tjock och lycklig.

Så då fattar man ju inte att dom finns.


Jag har träffat tjocka människor som inte går ut längre.

Tjocka människor som aldrig gått till badhuset i vuxen ålder.

Vuxna som lider på sommaren.

Vuxna vackra överviktiga kvinnor som aldrig i vuxen ålder vågat dejta.


För att det är så jävla fult att vara tjock!

Hur ska man våga visa sig ute när man är något som många människor avskyr.

Vet ni att det är många kvinnors värsta mardröm att bli överviktiga?


Om vi nu tar det ur ett hälsoperspektiv.

JA, det kan bidra med massa följdsjukdomar.

JA, du kan få ont i leder.

JA, du kan få svårt att få barn.


Men om vi vill vara tjocka kan vi bara inte få vara det?
OM jag får ont i mina leder eller har dåliga värden så drabbar det väl inte dig?


Går jag och berättar för andra människor hur dom ska se ut och leva?

Rökare exempel.

Hur fan kan man VÄLJA att röka, det drabbar ju ofta andra människor.

Rökare har fler raster och luktar oftast äckligt


Nej sköt er själva och sluta anta en massa saker om andra människor


Va glad om ni är friska istället för att gå och vara rädd för att du ätit en kaka för mycket


#hyllafett #tjock #fin #duger #starkare #Lycka #våga #komfram #tro #girlpower #vacker #du #extrakaka #underbar "hej

Av batmanbebis - 20 oktober 2014 18:48

Back 2 work!
Min hosta härjar loss ordentligt fortfarande, suger i mig astmamedicinen duktigt.


Min mens är verkligen knepig, den kom ju i fredags men otroligt lite, knappt kunnat ha tampong, så jag räknar det inte som mens. Sen har det hållt på så  hela helgen, lite lite lite.

Idag lite mer.

Har haft små blödningar före mens förut, och gyn säger att jag inte ska räkna det som mens(för att sen räkna ut min äl)

Så jag vetefan

Men mycket händer i kroppen när man försöker bli med barn


Annars?

Sista veckan som 29 åring.

Japp, jag är 29, tror jag varit lite hemlig med det, men så e det;)

Har planerat och drömt om min 30 års dag i flera år.

Planerade ju även att insiminera mig vid 30, om jag var singel.

Så blev det ju inte.

Och 30års dagen firade jag redan i somras, tillsammans med några andra som också fyller i familjen.


SÅ jag har inga planer alls för min stora dag.


Avbokade min tandläkartid på torsdag.

Känns så förjävligt men har så svårt att lämna klassen som den är just nu, sen har jag en jobbig hosta som inte gör det trevligt att sitta och gapa hos tandis


Fick tid 25e november, jävla väntetid!!


Jag känner på jobbet att man i ledningen inte värdesätter mig och det jag gör.

Så jag tänkte sjukskriva mig för att dom ska fatta vilket jobb jag gör.

Men jag vetefan

Får respons av föräldrarna och barnen, kanske får jag nöja mig med det?


Dricker té med en klump ingerfära i botten, en skvätt honung och citron..Så så så så så gott och lenar min hals


Köpte alvedon idag på apoteket, tjejen framför mig köpte dagen efter piller.


Oh the irony.


#30 #födelsedag #fira #hoppas #mens #längtar #ingerfära #jobb #uppskattning #semig #astma

Av batmanbebis - 19 oktober 2014 17:00

Igår åkte E till en kompis för att umgås.

Tycker det är så kul eftersom han sitter hemma hela dagarna ensam, och känner inga där jag bor.

Så han åkte hem till sin kompis.

Hans kompis har williams syndrom.

Vi kan kalla honom Alex.

Alex har många kompisar, alla vet vem han är. Han blir ofta bjuden på fester osv.

Alltså inget ont om att han har ett syndrom, klart man kan ha vänner iaf, inte så jag menar.

Men det är ingen hemlighet att människor som inte fungerar som andra lätt blir utstötta.

Jag har träffat honom en gång, och han är rolig, högljudd och lite osmidig,


E berättar att många har utnjyttjat Alex på pengar.

Man har sagt att Alex alltid har cigg, han bor i city och många kommer till honom efter krogen eller när det regnar  typ.




Så igår umgicks han med Alex och dom spelade tvspel, klockan blev sent och E frågade om han fick sova över.

Då hade Alex skinit upp och sagt JA!


Idag hade han väckt E försiktigt och frågat om han ville ha kaffe

Sen hörde E honom prata i telefon med nån som ringde"nej alltså jag har besök fortfarande, ja, ja alltså han sov över"

Han hade även pratat med sin mamma och lät överlycklig.


Jag blir så glad i själen över sånt här.

E berättade nyss detta och sa hur glad Alex hade varit över hans sällskap.

Sånt där gör att jag blir kär i honom ännu mer, när han bryr sig om andra människor som ibland behöver det.


#lycka #pojkvän #snäll #syndrom #sällskap #vänner

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards