batmanbebis

Alla inlägg den 27 oktober 2014

Av batmanbebis - 27 oktober 2014 21:45

En kille försökte bli medlem på div gym men blev nekad eftersom det krävdes ett svenskt personnummer.


Min första tanke är att om man är här illegalt och inte vet om man får stanna eller hoppas att man ska få stanna så är kanske träning något man inte kan prioritera?
Precis som för vilken arbetslös människa som helst?

När jag var arbetslös så var det ju inte så att jag tänkte ens på att skaffa gymkort


Nu vet jag iof inte om denna man var arbetslös men det utgick jag ifrån.



Nu är folk iaf arga för att han fick ett gymkort gratis, tillslut.


HUR KAN HAN FÅ ETT GRATIS, JAG DÅ!?!?


Det är lustigt att när det handlar om orättvisa så blir människor väldigt arga på invandrare, och att"dom får"


När jag var yngre så hade jag bidrag från socialen

Jag minns hur man verkligen fick räkna varje korvöre för att det skulle räcka


Samtidigt så hörde jag och såg folk i min ålder med nya mobiler, dom åkte på kryssningar och en tjej köpte hund.

Dom blev jag sur på.


Men vi verkar aldrig bli sura på svenskarna, som är födda i sverige, bott här jämt men som lever på socialen i flera år?

Jag anser att om man har socialbidrag ska man inte kunna köpa sig en platt tv, ha en iphone och köpa en hund, men det är kanske bara jag?



Av batmanbebis - 27 oktober 2014 18:52

Ensam hemma idag.

Nyss åt jag ett paket snabbnudlar och en vitlöksbaguette, vaaaaaaaarför åt jag baguetten.

Jag får ofta ont i magen av sånt vitt bröd, så nu sitter jag här och känner mig full och åksjuk.

Ja det är ungefär den känslan som kryper sig på när jag äter fel, och hjärtklappning.


E är hos en kompis och spelar, han ska sova över där.

Sen åker han och hälsar på sin mor imorgon och är där två dar.

Torsdag ska han på möte.

Så han kommer förmodligen hem fredag.


Min första respons var, när ska vi ligga med varandra?!


Ja, nu är ju mensen slut, så  det är nu man ska LIGGA i.

Men ja, självklart kan ju inte hela livet kretsa runt domhär dagarna, men ja det blir lite så, iallafall i min hjärna.


Fre, lör sön är jag som mest fertil, enligt appen så det är ju bra det...haha


#längtan #fertil #ägglossning #ligga #pojkvän #försöka

Av batmanbebis - 27 oktober 2014 18:33

Min tanke är att jag ska vara maid zombie style.

Det jobbiga är att jag har ju hela outfiten eftersom jag var det för två år sen, men vet såklart inte var jag har lagt den.

Skulle behöva ha handskar och förklä iallafall...hmm..får se.


Känns kul att jag ska få klä ut mig.

Har googlat på en massa bra sminktips, och idag gick jag och köpte några färgpennor för ansiktsmålning.

Zombie sminkning och sår kan man tydligen göra bra med sirap och karamellfärg, och så att såret ska se äckligt ut kunde man använda havregryn eller smula ihop små bitar toapapper, haha vilka bra ideer!


Så synd att jag har glasögon bara, känns som dom förstör mycket när man ska sminka hela ansiktet läskigt.


Kanske borde testa lite innan helgen, eller bara köra?


#halloween #zombie #tips #makeup #maskerad #läskig #sminka

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards