batmanbebis

Alla inlägg den 25 oktober 2014

Av batmanbebis - 25 oktober 2014 20:11

Var uppe sent igår.

Brukar komma i säng vid senast tolv på fredagar för att jag är så himla seg.

Igår kom jag i säng.....03.30, holy!
Vaknade klockan tio, blev väckt av något, låg och lyssnade på grannens jävla flum musik...ååh gäsp!
Gick upp och var dötrött sen vid två, happy life!

Hade en enorm huvudvärk i torsdags, var rätt obehagligt, nästan så att jag fick blunda påväg från bussen.

Känns i käken idag, så jag vetefan vad som är pågång.

Ska ta sånt munskölj sen, brukar hjälpa om det är tänderna som spökar.


Tog en liten promenad med E och handlade

Gjorde sen lövbiffwok.

Han gjorde...jag läste bloggar;)


Köpte lite plockgodis på affären, ilar i hela käften när jag nu tog en, skulle tagit chips, chips går alltid hem, men får lite ångest av chips..haha


Så jahaja, skulle cykla och köpa chips men nää, vafan.

Känner mig seg så jag kommer nog sova gott om en timme eller två,


Glöm inte att ställa om klockan i helgen föresten!



#vintertid #ont #matlagning #seg #slö

Av batmanbebis - 25 oktober 2014 11:24

Min kompis genomgår just nu en utredning för att hon och hennes sambo vill ha barn.

Dom har haft oskyddad sex i fyra år.

Hon har tidigare haft PCO.

Båda är överviktiga.


Hon har gjort  en gyn undersökning, tagit blodprov.
Man har kollat sambons sperma.

Nu har hon fått tillbaka resultaten, båda är friska och det är inget medicinskt fel.

Så det handlar bara om att gå ner i vikt.


Då blir jag lite sur.

Man har alltså konstaterat att dom båda är friska, hur då?
Jag har läst MYCKET om div utredningar om hur dom görs och bör göras.

Blandannat är en vanlig anledning till icke graviditet att man har stopp i äggledarna.

Detta kan man endast se genom att göra en spolning.

En annan anledning kan vara att slemmet är för tjockt, så att sperman inte kan ta sig igenom.


En annan anledning är att man helt enkelt inte har ägglossning varje månad.


Inget av detta har man alltså kollat upp.

Hur vet dom att hon inte har stopp i äggledarna?
Hon hade inte mens på åtta veckor?! Då fungerar väl för fan inte kroppen normalt?!


Jag VET att överviktiga har svårare att bli gravida, likasom underviktiga.

Det är inte det att jag förnekar det på något vis.

Men man gör saker å ting väldigt enkelt när man bara säger "banta!"


Har man inte ägglossning varje månad, hur i helvete ska man då kunna bli med barn?
Hur kan dom veta att jag har ägglossning varje månad? Det kan man ju bara veta med äl-tester eller med blodprov.


Jag hoppas verkligen inte läkaren på vår utredning stirrar sig blind  på att jag har övervikt,för det är jag medveten om.

Jag vill att ALLT ska uteslutas först

Jag vill ha mina äggledare spolas och jag kommer att fråga hur vet man ens om jag har ägglossning som man ska?



#utredning #graviditet #korkad #läkare #skyllerpå #övervikt #längtan #9månader #ägglossning #prover

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards