batmanbebis

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2014

För tjock för barn

Av batmanbebis - 25 oktober 2014 11:24

Min kompis genomgår just nu en utredning för att hon och hennes sambo vill ha barn.

Dom har haft oskyddad sex i fyra år.

Hon har tidigare haft PCO.

Båda är överviktiga.


Hon har gjort  en gyn undersökning, tagit blodprov.
Man har kollat sambons sperma.

Nu har hon fått tillbaka resultaten, båda är friska och det är inget medicinskt fel.

Så det handlar bara om att gå ner i vikt.


Då blir jag lite sur.

Man har alltså konstaterat att dom båda är friska, hur då?
Jag har läst MYCKET om div utredningar om hur dom görs och bör göras.

Blandannat är en vanlig anledning till icke graviditet att man har stopp i äggledarna.

Detta kan man endast se genom att göra en spolning.

En annan anledning kan vara att slemmet är för tjockt, så att sperman inte kan ta sig igenom.


En annan anledning är att man helt enkelt inte har ägglossning varje månad.


Inget av detta har man alltså kollat upp.

Hur vet dom att hon inte har stopp i äggledarna?
Hon hade inte mens på åtta veckor?! Då fungerar väl för fan inte kroppen normalt?!


Jag VET att överviktiga har svårare att bli gravida, likasom underviktiga.

Det är inte det att jag förnekar det på något vis.

Men man gör saker å ting väldigt enkelt när man bara säger "banta!"


Har man inte ägglossning varje månad, hur i helvete ska man då kunna bli med barn?
Hur kan dom veta att jag har ägglossning varje månad? Det kan man ju bara veta med äl-tester eller med blodprov.


Jag hoppas verkligen inte läkaren på vår utredning stirrar sig blind  på att jag har övervikt,för det är jag medveten om.

Jag vill att ALLT ska uteslutas först

Jag vill ha mina äggledare spolas och jag kommer att fråga hur vet man ens om jag har ägglossning som man ska?



#utredning #graviditet #korkad #läkare #skyllerpå #övervikt #längtan #9månader #ägglossning #prover

 
 
Mot Ett +

Mot Ett +

26 oktober 2014 09:52

Jag hoppas verkligen att ALLT kollas upp, och som du säger, att dom inte bara kommer med övervikten. Men det är bra, stå på dig!

En stor anledning till varför jag valde att få hjälp till viktnedgång för flera år sen det var för att jag ville undvika ytterligare en risk till svårighet att bli gravid. Men det verkade ju inte hjälpa alltför mycket då vi ännu inte fått ett plus. :P

http://motettplus.blogg.se

batmanbebis

26 oktober 2014 11:52

Jag har fått hjälp med övervikten, men är ju fortfarande tjock...det var mycket att få hjälp med liksom;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards