batmanbebis

Alla inlägg den 7 oktober 2014

Av batmanbebis - 7 oktober 2014 19:16

Jag jobbar i skola.

Jag vet att skolan brister på många punkter, och att det finns massor av saker att skylla på.


Nu pratas det mycket om den avgiftsfria skolan.

Man läser inlägg om familjer som skriver om att barnen fått utskällning för att dom inte haft med sig egna skridskor.

Föräldrar skriver om skolor som kräver massäck en dag i veckan.


I skolan är det redan många saker man bör köpa till sina barn.

Barn behöver hela kläder, varma kläder, regnkläder och stövlar.

Det är just det

Om ditt barns skola kräver något annat, eller uppmanar till något annat, något som inte passar dig eller kräver att du ska köpa något, så...SÄG IFRÅN!


Skolan är inte perfekt.

Det finns personal som inte är kompetent..Men vem får lida för det? DU och barnen.


Jag är lessen att säga detta men...


Som föräldrer måste du vara påläst.

Läs på vad ditt barn har för rättigheter samt skyldigheter.

Jag älskar föräldrar som vänder sig till vår chef när dom tycker att det stora hela inte är okej, för det är ju inget jag kn styra över.


Har en pedagog skällt ut ditt barn för att h*n inte har med sig skridskor så se till att ringa upp pedagogen och kräva ett svar.

Låt det inte gå förbi!!


Sen kommer vi, varje år, att ha dessa som föräldrar som aaaaaaaaaaaldrig vet något.


Jaha, är det stängt idag.

Jaha, ska ni ha utedag idag.

Jaha, ska ni på utflykt idag

Jag visste inget.


Man måste ha mer respekt för skolans verksamhet.

Kan du komma till ditt jobb och säga"och jag visste inte att det var möte idag", och bli sur på alla andra?
Förmodligen inte?


Så gör det inte heller på dina barns skola.

Visst, du har glömt, men vi löser oftast det...men det är INTE mitt fel att du inte vet.


Låt oss jobba tillsammans, jag har ju ändå din son eller dotter kanske upp emot nio timmar om dagen.


#skola #elev #skolgång #standup  #föräldrar

Av batmanbebis - 7 oktober 2014 18:59

Jag har en pojkvän som har som sysselsättnig att läsa nyheter ofta och mycket

Nu är det mycket Ebola.

Men det får mig även att fundera på endel saker:
Om man bor i ett land där Ebola finns så borde man inte få flyga ifrån det landet hur som hellst.

Man kan kanske inte isolera människor men det borde finnas någon spruta eller liknande man kan ta för att se om man är bärare av viruset?
E berättade om en kille i USA som kräktes på trottoaren, han hade Ebola.

Han åkte vanlig ambulans och först flera timmar efter avsläppet fick personalen i ambulansen veta om ebolafallet och kunde först DÅ sanera ambulansen.



En kvinna som jobbar för läkare utan gränser är nu förflyttad till Oslo, misstänkt smittad av Ebola.

Det verkar inte som att vi fattar hur man handskas med en sånhär farlig och smittsam sjukdom.


Vad tycker ni?


#ebola #sjukdom #smitta #farligt #ambulans

Av batmanbebis - 7 oktober 2014 18:45

Idag är det ägglossning enligt appen och imorgon är den sista gröna, fertila dagen.

Det är sällan jag drömmer mig iväg när det gäller just detta..

Jag har så svårt att föreställa mig att det ska lyckas, att det ska bli vår tur nu.


Tänk om jag blir gravid.

Det börjar nog med att mensen är sen, kanske känns det något i kroppen?

Sedan görs väl ett test som visar positivt.

Vad skulle jag göra sen.

Skrika rakt ut.

Gråta.

Skrika igen.

Ringa min syster.

Sen bli livrädd.........tänk om något går fel.

Sen skulle dagarna gå, jag skulle vänta med att berätta

Kanse skulle jag inte kunna hålla mig, skulle ha berättat för mamma...framöver, kollegorna.

Hur skulle kroppen kännas?

Skulle börja titta efter en liten säng kanske, och en vagn.

Googla en massa och kolla in, köp och sälj grupper på facebook.

Hur skulle det kännas att ha en människa inuti sin mage?


Det går inte att sväva iväg såhär, det känns så overkligt.


Men jag vill JAG VILL!!



#längtan #fertil #graviditet #funderingar #omöjligt #svårt #orättvisa #drömmar

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards