batmanbebis

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2014

Till ALLA föräldrar

Av batmanbebis - 7 oktober 2014 19:16

Jag jobbar i skola.

Jag vet att skolan brister på många punkter, och att det finns massor av saker att skylla på.


Nu pratas det mycket om den avgiftsfria skolan.

Man läser inlägg om familjer som skriver om att barnen fått utskällning för att dom inte haft med sig egna skridskor.

Föräldrar skriver om skolor som kräver massäck en dag i veckan.


I skolan är det redan många saker man bör köpa till sina barn.

Barn behöver hela kläder, varma kläder, regnkläder och stövlar.

Det är just det

Om ditt barns skola kräver något annat, eller uppmanar till något annat, något som inte passar dig eller kräver att du ska köpa något, så...SÄG IFRÅN!


Skolan är inte perfekt.

Det finns personal som inte är kompetent..Men vem får lida för det? DU och barnen.


Jag är lessen att säga detta men...


Som föräldrer måste du vara påläst.

Läs på vad ditt barn har för rättigheter samt skyldigheter.

Jag älskar föräldrar som vänder sig till vår chef när dom tycker att det stora hela inte är okej, för det är ju inget jag kn styra över.


Har en pedagog skällt ut ditt barn för att h*n inte har med sig skridskor så se till att ringa upp pedagogen och kräva ett svar.

Låt det inte gå förbi!!


Sen kommer vi, varje år, att ha dessa som föräldrar som aaaaaaaaaaaldrig vet något.


Jaha, är det stängt idag.

Jaha, ska ni ha utedag idag.

Jaha, ska ni på utflykt idag

Jag visste inget.


Man måste ha mer respekt för skolans verksamhet.

Kan du komma till ditt jobb och säga"och jag visste inte att det var möte idag", och bli sur på alla andra?
Förmodligen inte?


Så gör det inte heller på dina barns skola.

Visst, du har glömt, men vi löser oftast det...men det är INTE mitt fel att du inte vet.


Låt oss jobba tillsammans, jag har ju ändå din son eller dotter kanske upp emot nio timmar om dagen.


#skola #elev #skolgång #standup  #föräldrar

 
 
Sofia

Sofia

7 oktober 2014 19:46

Bra inlägg :) Ja håller med dig, man hör en massa saker men oftast säger inte ens föräldrarna till i skolan utan ringer en tidning istället. Väldigt synd, inte lärarnas fel heller dom försöker ju så gott dom kan!

http://bian.bloggplatsen.se

batmanbebis

7 oktober 2014 20:19

Ibland är det vårat fel också, men nej inte alla gånger:)
För min del får dom gärna skriva till tidningen om förstora klasser och för få utbildade pedagoger...huuua!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards