batmanbebis

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2014

Att vända sig till tidningen

Av batmanbebis - 23 oktober 2014 17:02

I hela mitt liv har jag alltid sagt vad jag tycker.

Jag har försökt att kämpa för orättvisor och ifrågasätter beslut och varit aktiv i div möten.

På gott och ont.


Ibland så måste man göra lite till.

När chefen gör saker som är fel exempelvis.

Så jag mailade tidningen.

Som nu har ringt upp mig, dom vill höra mer och göra ett reportage.


Känns sjukt jävla bra.

Känns också bra att man är anonym och om min chef börjar luska i vem som pratat med media, genom att fråga oss anställda, så kan hon åka på böter.


Alla har rätt att prata med pressen.


Så idag ringde en journalist som jag pratade med honom, och jag antar att det går i tryck.

Sen skulle vi höras igen om en annan sak jag tog upp.


Spännande måste jag säga!


#media #jobbet #speakup #våga #tidningen #tryck #starkare #kritisk

 
 
Ingen bild

Linda

23 oktober 2014 23:53

Du är tokig du. ;)
Tycker det är bra att du vågar säga ifrån. Många gånger låter folk bara saker vara fel i onödan. Tänk vad bra om det kan rättas till så att det blir bättre för både elever och personal.
Bra gjort!! Tummen upp för dig!

God Natt Och Sov Gott.

batmanbebis

24 oktober 2014 17:25

väntar på tidningen:D

 
Daniel

Daniel

26 oktober 2014 10:42

Spännande. Men... har du förberätt dig på vad du ska säga OM din chef konfronterar dig? Även om hon för böter osv så kan hon ju ändå bli förbannad. Du gör säkert rätt, men de kan ju ställa till skit för dig själv. Men de har du säkert tänkt på antar jag.

http://danneking.bloggplatsen.se

batmanbebis

26 oktober 2014 11:49

Jag är anonym i tidningen, så man kan inte veta att det är jag.
Så nej, det kan inte ställa till med något.
Frågar hon mig, så förnekar jag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards