batmanbebis

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2014

Min fantastiska kille!

Av batmanbebis - 19 oktober 2014 17:00

Igår åkte E till en kompis för att umgås.

Tycker det är så kul eftersom han sitter hemma hela dagarna ensam, och känner inga där jag bor.

Så han åkte hem till sin kompis.

Hans kompis har williams syndrom.

Vi kan kalla honom Alex.

Alex har många kompisar, alla vet vem han är. Han blir ofta bjuden på fester osv.

Alltså inget ont om att han har ett syndrom, klart man kan ha vänner iaf, inte så jag menar.

Men det är ingen hemlighet att människor som inte fungerar som andra lätt blir utstötta.

Jag har träffat honom en gång, och han är rolig, högljudd och lite osmidig,


E berättar att många har utnjyttjat Alex på pengar.

Man har sagt att Alex alltid har cigg, han bor i city och många kommer till honom efter krogen eller när det regnar  typ.




Så igår umgicks han med Alex och dom spelade tvspel, klockan blev sent och E frågade om han fick sova över.

Då hade Alex skinit upp och sagt JA!


Idag hade han väckt E försiktigt och frågat om han ville ha kaffe

Sen hörde E honom prata i telefon med nån som ringde"nej alltså jag har besök fortfarande, ja, ja alltså han sov över"

Han hade även pratat med sin mamma och lät överlycklig.


Jag blir så glad i själen över sånt här.

E berättade nyss detta och sa hur glad Alex hade varit över hans sällskap.

Sånt där gör att jag blir kär i honom ännu mer, när han bryr sig om andra människor som ibland behöver det.


#lycka #pojkvän #snäll #syndrom #sällskap #vänner

 
 
Ingen bild

Linda

20 oktober 2014 16:08

Hej på dig!
Ett litet tag sen sist. :)
Ja, E verkar vara en empatisk kille som också vet hur man för sig. Som när hälsade på dig på jobbet.
Han verkar vara lite fin känslig när han är ute bland folk.
Det är attraktivt , när en kille kan se andra också , inte bara sig själv som tuppen i hönsgården.
Du har en fin kille som också kan göra dig galen. Det låter nog så hos fler. Och omvänt så klart.;)
E har säkert lite själv insikt. Kanske är det därför han inte är lika angelägen angående att skaffa barn.
Det är ju ett stort ansvar som man har i ca 20 år...
De ger glädje också, när man väl fått dom vill man inte vara utan...:)

batmanbebis

20 oktober 2014 18:48

Åh Linda! Undrade vart du tagit vägen..Du säger så kloka saker!
HEJ!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards