batmanbebis

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2014

Ett tag sedan

Av batmanbebis - 2 oktober 2014 16:58

Min energi över mat är som bortblåst.

Jag älskar mat, äta och att laga men nu vetefan.

Gick runt flera varv i affären igår och var inte sugen på något..SLutade med kokt korv och pommes.


Idag blev det nån fryst pizzarulle, haha fyfan va äcklig.



Annara då?


Jobbet är rätt intensivt, det är bra i min klass men inte i pararellklassen.

Så då tog chefen ett beslut.

Jag ska byta.

Så, imorgon ska jag börja jobba i den klassen.

För jag e ju så duktig med dessa speciella barn.

Jehu.


Jag har alltid brunnit för barn i behov av särskilt stöd, jämt.

Men det är otroligt krävande.

Så krävande att jag i perioder har tappat matlusten, svårt att sova och börjat tappa hår.

För några barn på sex år.


Så nu är det dags igen, nu ska jag ta tag i nya uppdrag, för jag kan

Vi är flera i huset, flera som man kan flytta på, men tydligen kan ingen annan...


Känns surt när man jobbat upp ett förtroende i sin egen klass, fått en relation och ett avtryck.


Chefen och jag hade ett rätt hårt samtal.

Jag sa vad jag tyckte, att det är jobbigt , att detta är fjärde gången jag blir förflyttad och ska "laga situationen":

Chefen typ sa stopp och att hon inte ville diskutera detta mer.
Jag blev förvbannad, för jag hatar när man tystar mig

HÄR måste jag ju få säga att det suger, HÄR i ditt rum måste jag ju få säga att jag är besviken

Sen går jag ju upp och gör mitt jobb, men jag måste få säga till dig vad jag tycker.

Då tystnade hon.


Så imorgon ska hon och hennes chef komma till oss och berätta att såhär ska det vara.

Om hon börjar mala på igen om att min inställning är dålig ja då kommer jag säga vad jag tycker,IGEN.


Den dagen jag dör, kommer jag hålla käften...inte före


#tilljagdör #pedagog #skola #byte #helvete #tufft

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards