batmanbebis

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2014

Fertila dagar

Av batmanbebis - 5 oktober 2014 10:49

Igår tror jag att jag kände av min ägglossning!

Jag har läst om symptom men jag har nog egentligen aldrig tänkt  på att jag känt av dom.

När man försöker skaffa barn så känner man iof efter extra noga.

Så nu är det gröna dagar, fertila dagar.

Enligt min mensapp(som inte är helt tillförlitlig, såklart) så ska jag ha ägglossning på Måndag.

Så massa sex innan dess alltså.

Eller jag vetinte om man ska ha massa sex per dag egentligen, har läst mycket om att rekomendationerna är att ha sex varannan dag inom den fertila perioden.


Jag har bloggat tidigare om olika perioder och man kan verkligen inte skriva nog om detta.

Det blir så jävla påtagligt.

Det är nu man hoppas, försöker, räknar och känner efter.

Nästa vecka väntar man, känner efter och försöker att tänka på annat.


Jag har ändå fått för mig att jag ska veta om när det blir något.

Jag vetinte varför, man oftast tänker jag "nej, det funkade inte denhär gången".

Som att jag ska känna när jag blivit befruktad?


Det är en himla jobbig känsla också att inte ens kunna föreställa sig att det ska funka.

En himla jobbig  känsla att KONSTANT tänka, men jisses............tänk om det aldrig går?


Det är ju inte såhär i andra fall.

Säg att du har en kamp om att försöka gå ned i vikt, oftast ser du ju NÅGOT resultat, några kilon, blir då motiverad och tänker HEY, detta funkar.


Men i en barnverkstad så får man fan inga ljusglimtar alls.

Antingen så går det, eller inte.

Det kan inte gå bra, lite


Sen vet jag inte varför men just julen är as AS AS jobbig dag när man inte har barn

Vi samlas hela släkten, och ingen har nu småbarn men jag har alltid fantiserat om känslan att berätta för släkten på julafton.

Samla alla och berätta, ni lyckades!


Jag har känt så nu iallafall på en julafton och jag minns att jag plötsligt kände mig låg.

Tankarna snurrar iväg.

Tänk om vi är dom enda som inte har barn i min släkt?

Men nu är det ju i princip försent iallafall hinner inte bli gravid till jul.


Åhh dessa jävla tankar!


#lycka #längtan #hysterisk #intesomandra #vill #fanfanfan #låg #samlas #berätta #avslöja #sex #fertil

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards