batmanbebis

Alla inlägg den 21 november 2015

Av batmanbebis - 21 november 2015 21:43

E är och spelar spel hos gemensamma vänner 10 min ifrån där jag bor

Jag ringer honom för att höra hur det går, då sitter han på ett tåg påväg för att "Fixa en grej"

Det här jävla "fixa en grej" får mig att tända till som fan.

Så jag började skrika, han påstod att Kalle på festen skulle dit men att han hade erbjudit sig att åka istället.

Jag vrålade i telefon att det är en jävla bullshit, Kalle ska fan inte dit, och ska han dit kan han väl fan åka själv?!


Jag skriker och han är sitt vanliga lugna.

Jag lägger på luren och går in på facebook och skriver till Kalle.

Kalle säger att han inte har något att göra med att E drog.


Jaha.


Så E ljög alltså.

Here we go again.

Alltså varför ska mitt liv alltid vara så fuckedup?

Vad är det nu IGEN han håller på med? Alltså jag orkar inte!
Sen ljuger han för mig?
Jag är arg i skrivande stund, men egentligen är jag inte så arg jag känner mig mest...numb...vetinte hur jag ska känna.

Känns inte som att jag kan bli chockad längre, eller arg, tårarna känns som att dom är slut.


Jag ville bara ha en familj och en framtid.


Så nu sitter man här igen....på nån jävla paus för att se när han kommer hit.

Han ursäktar sig nu, som så många andra gånger, drar nån vals som jag säger nu att jag inte kommer att köpa, men som jag kommer att köpa då.

Jag vill låsa överlåset och säga att han kan sova nån annanstans.

Jag vill be han dra åt helvete.

Jag vill prata och lösa allt.


Men varför är det alltid jag som ska sitta såhär?

Vad är det han plötsligt skulle göra?
Varför ljuger han för mig och säger att han åker pga Kalle?


Mina ögon svider redan, känner mig trött och jävligt jävligt förbannad.

Jag känner att jag vill slå honom, ja faktiskt! Slå honom så han får så jävla ont så han kan tänka på det varje gång han tar sina korkade jävla beslut.


Helvete

Av batmanbebis - 21 november 2015 18:20

Brr va kyligt det har varit idag. Perfekt väder att promenera, gillar att promenera när det är friskt och kallt...så länge det inte är halt...huua.

Vi promenerade till affären och jag läste på alla etikette för att se det som inte innehöll kolhydrater.

Det gör i princip allt men man ska tydligen försöka kolla minimum 5g/100 g.

All riven ost exempelvis var bara att utesluta då det ofta är potatisstärkelse i, såklart det hade funkat, nån var 5g kolhydrater, men gick sen till en vanlig prästost som innehöll 0gr. Så då kan man ju riva själv.

Tanken var att vi skulle göra LCHF pizza idag, men påvägen hem blev jag så sugen på andra grejer vi handlade så det fick bli det.

Vi testade sjögräsnudlar!

 

Det ser nästan ut som gummisnoddar som du ska lägga i ett durkslag och skölja av noga med vatten.

Sen gjorde jag en thaisås och skar ner olika grönsaker, tillsatte grädde och på slutet hade jag i nudlarna.

Dom är som en hel klump gummisnoddar, blev lite skeptiskt.

Men...det var gott!
Nudlarna i sig ger inte så himla mycket smak, men det är en perfekt utfyllnad, nyttigt, sen upplevde jag det som att dom drog åt sig smakerna av det andra, påminde mycket om glasnudlar...För alltså...inga nudlar smakar speciellt mycket som dom är ?


Fick igen en skön mättnadskänsla inte spymätt och dumpade inte:)


Idag ville min kompis spela lite spel men jag har ingen lust att ge mig ut i kylan, så E drog dit.

Tycker det är kul att han gör saker då han inte har så många vänner  här.


Imorgon blir det nog fisk, äter aldelles för sällan fisk hemma faktiskt.

Av batmanbebis - 21 november 2015 10:43

Min pojkvän är en man som ofta driver mig till vansinne.

MEN

I hans sämre sidor så finns det en sida han har, som är rätt unik har jag märkt. Han vill att de han tycker om ska må bra.

Och med det menar jag att han ser ofta till alla andras mående än sitt eget.

Han försöker alltid se till vad jag tycker om, vad jag gillar och vad som får mig att må bra.

När han går in i mina syskonbarns rum för att prata med dom, så gör han inte det för att han måste, eller för att typ vara trevlig. Han är genuint intresserad av hur dom har det, och  intresserar sig för deras liv.


När jag och han bråkar, så är det ofta för att jag tycker det är otroligt jobbigt att han är arbetslös.

Det gör att jag har svårt att se en framtid tillsammans, där vi kan bygga en trygghet, vilket gör mig rädd, arg och stressad.

Jag älskar honom och ska bygga nån slags gemensam plattform, därför bråkar vi ibland, som många andra par.


Det jag däremot inte fattar är varför hans mamma och syster ska bråka med honom.

För att göra en lång historia kort.

Min pojkvän bor tillsammans med L, L är tillsammans med min pojkväns syster.

Min pojkväns mamma levde i ett destruktivt förhållande, vilket gjorde att hon bor nu tillsammans med min pojkvän i L lägenhet.


L är i princip aldrig hemma utan är hos sin flickvän.


Mamman bor alltså tillsammans med min pojkvän, så har hon mage att hålla på och klaga på honom?!


Igår när jag kommer hem från jobbet så är E hemma hos mig.

Han berättar att han åkt hemifrån 6 på morgonen för att han bråkat med sin mamma. Jag försökte dra ur honom vadd om hade bråkat om, men han håller sig väldigt kort och säger inte mycket. Förmodligen för han vet att jag blir galen.


Mamman hade tydigen druckit och börjat klaga på hur E städar i lägenheten

SOM INTE ENS ÄR HENNES?!

E är absolut inte stökig av sig och han berättar att han städar och fixar, men mamman hade fått nått psykbryt.

Hon har ringt sin dotter och dom har suttit och snackat skit om honom?

Kallat han...mansgris?!

Vad betyder ens mansgris?
Hur i helvete kan man sitta och kalla sin bror/son för elaka saker?

Inte nog med att han ÄR en fantastisk människa, men han har varit med om så otroligt mycket skit så ska NI, hans FAMILJ trycka ned honom ännu mer?


E har verkligen blivit bra vän med hans systers pojkvän, så dom två pratar ofta i telefon, för han får ju också utstå en heldel skit från syrran.

Då berättar E att hans syster är avundsjuk(!!) på att L och E umgås.

Hur i helvete kan du vara avundsjuk på att din bror och pojkvän umgås?!


Jag blir så jävla ledsen, och detta gör att E blir ännu mer sänkt och inte kan jobba på sig själv så han får motivationen och styrkan att finna ett arbete.


Ni har absolut ingen rätt att såra honom, trycka ner honom för att ni två är jävligt elaka människor!

E åkte hit igår, han hade inte sagt något till sin mamma utan bara åkt.

Tror ni mamman ringt?
Bett om ursäkt för hon var full och skällde ut honom?
NEJ!


Jag höll om E hårt igår och sa att jag blir så jävla ledsen när andra människor sårar honom.

"Du måste sluta ta skit från din familj".

Båda två mår otroligt dåligt, och du är en medberoende i deras mående.


E och jag kan inte bo ihop, för det tär på vår relation.

Och nu är det svårt för honom att bo där...

Jag kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas för honom....:(


Jag har lust att ge båda dessa kvinnor en örfil.

E gör allt för er, han har hjälpt sin syster otaliga gånger att flytta, varit barnvakt osv.

För sin mamma så lät han henne bo i lägenheten och hon har mage att kommentera hur ofta han gör rent toaletten? EH?

Inte bara kommentera det utan stå och skälla.


Uppmuntra honom istället och hjälp honom tillbaka, hjälp honom söka jobb, visa honom jobb...Som jag försöker göra.


Det är så mycket skit över min pojkvän, min starka pojkvän som aldrig bryter ihop eller är förbannad..

Jag är rädd att han snart inte kan ta mer skit






Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards