batmanbebis

Direktlänk till inlägg 21 november 2015

Du har ingen rätt att såra min pojkvän

Av batmanbebis - 21 november 2015 10:43

Min pojkvän är en man som ofta driver mig till vansinne.

MEN

I hans sämre sidor så finns det en sida han har, som är rätt unik har jag märkt. Han vill att de han tycker om ska må bra.

Och med det menar jag att han ser ofta till alla andras mående än sitt eget.

Han försöker alltid se till vad jag tycker om, vad jag gillar och vad som får mig att må bra.

När han går in i mina syskonbarns rum för att prata med dom, så gör han inte det för att han måste, eller för att typ vara trevlig. Han är genuint intresserad av hur dom har det, och  intresserar sig för deras liv.


När jag och han bråkar, så är det ofta för att jag tycker det är otroligt jobbigt att han är arbetslös.

Det gör att jag har svårt att se en framtid tillsammans, där vi kan bygga en trygghet, vilket gör mig rädd, arg och stressad.

Jag älskar honom och ska bygga nån slags gemensam plattform, därför bråkar vi ibland, som många andra par.


Det jag däremot inte fattar är varför hans mamma och syster ska bråka med honom.

För att göra en lång historia kort.

Min pojkvän bor tillsammans med L, L är tillsammans med min pojkväns syster.

Min pojkväns mamma levde i ett destruktivt förhållande, vilket gjorde att hon bor nu tillsammans med min pojkvän i L lägenhet.


L är i princip aldrig hemma utan är hos sin flickvän.


Mamman bor alltså tillsammans med min pojkvän, så har hon mage att hålla på och klaga på honom?!


Igår när jag kommer hem från jobbet så är E hemma hos mig.

Han berättar att han åkt hemifrån 6 på morgonen för att han bråkat med sin mamma. Jag försökte dra ur honom vadd om hade bråkat om, men han håller sig väldigt kort och säger inte mycket. Förmodligen för han vet att jag blir galen.


Mamman hade tydigen druckit och börjat klaga på hur E städar i lägenheten

SOM INTE ENS ÄR HENNES?!

E är absolut inte stökig av sig och han berättar att han städar och fixar, men mamman hade fått nått psykbryt.

Hon har ringt sin dotter och dom har suttit och snackat skit om honom?

Kallat han...mansgris?!

Vad betyder ens mansgris?
Hur i helvete kan man sitta och kalla sin bror/son för elaka saker?

Inte nog med att han ÄR en fantastisk människa, men han har varit med om så otroligt mycket skit så ska NI, hans FAMILJ trycka ned honom ännu mer?


E har verkligen blivit bra vän med hans systers pojkvän, så dom två pratar ofta i telefon, för han får ju också utstå en heldel skit från syrran.

Då berättar E att hans syster är avundsjuk(!!) på att L och E umgås.

Hur i helvete kan du vara avundsjuk på att din bror och pojkvän umgås?!


Jag blir så jävla ledsen, och detta gör att E blir ännu mer sänkt och inte kan jobba på sig själv så han får motivationen och styrkan att finna ett arbete.


Ni har absolut ingen rätt att såra honom, trycka ner honom för att ni två är jävligt elaka människor!

E åkte hit igår, han hade inte sagt något till sin mamma utan bara åkt.

Tror ni mamman ringt?
Bett om ursäkt för hon var full och skällde ut honom?
NEJ!


Jag höll om E hårt igår och sa att jag blir så jävla ledsen när andra människor sårar honom.

"Du måste sluta ta skit från din familj".

Båda två mår otroligt dåligt, och du är en medberoende i deras mående.


E och jag kan inte bo ihop, för det tär på vår relation.

Och nu är det svårt för honom att bo där...

Jag kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas för honom....:(


Jag har lust att ge båda dessa kvinnor en örfil.

E gör allt för er, han har hjälpt sin syster otaliga gånger att flytta, varit barnvakt osv.

För sin mamma så lät han henne bo i lägenheten och hon har mage att kommentera hur ofta han gör rent toaletten? EH?

Inte bara kommentera det utan stå och skälla.


Uppmuntra honom istället och hjälp honom tillbaka, hjälp honom söka jobb, visa honom jobb...Som jag försöker göra.


Det är så mycket skit över min pojkvän, min starka pojkvän som aldrig bryter ihop eller är förbannad..

Jag är rädd att han snart inte kan ta mer skit






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards