batmanbebis

Alla inlägg den 18 november 2015

Av batmanbebis - 18 november 2015 18:46

Har kämpat med min vikt så länge jag kan minnas.

När jag var liten tyckte mina pedagoger att jag var för tjock och gick bakom min mammas rygg och bestämde att jag inte fick ta mat själv.

Jag gick på undersökningar där man sa till min mamma att hon skulle uppmana mig till att bara ta EN portion, också sluta med röd mjölk och börja med blå.

Jag var inte speciellt tjock, om man bara visste då vad man satte i mitt huvud med alla dessa besök, och prat om vikt.

Jag kände mig som en valross , tjockast i världen när jag åkte utomlands med min mamma i nian

Jag ser på foton och jag var inte alls tjock, Det är förjävligt att jag mådde så dåligt och lyssnade på alla idioter.


Skaffade pojkvän, började äta ppiller, kilorna ökade fort som fan

Jag blev jätte tjock sista året jag var tillsammans med min pojkvän.

Jag vägde mig aldrig, men jag ser på kort från då hur stor jag var.

Mängderna mat var enorma och mitt matberoende var extremt, vad skulle jag göra?
Man hade försökt med sallader, soppor, äggfasta och nutrilett, det gick inte.

Jag ställde mig i kö för att göra en magsäcksoperation.


Jag gick ner i vikt rätt fort, 30 kg, det är ju helt otroligt om man tänker på det.

Men det var ju inte allt...är fortfarande tjock

Men jag bestämde mig för att, nej nu ska jag fan få vila lite...Nu ska jag vara nöjd.

Jag har bra värden och mår BRA, jag ska fortsätta att tänka på vad jag äter men jag ska  vara nöjd.

Man kan inte ägna flera år åt att känna sig misslyckad, livet är för kort!


Träffade en ny kille(efter alla andra femtioelva).

Efter ett tag så började vi försöka få barn, det gick segt.

Man läser att övervikt kan försvåra en graviditet, ja jo övervikt är ju det onda för ALLT typ, iaf när man googlar.

Ett år gick efter utredningen och nu bara för några dagar sen så tänkte jag, jag kanke ska testa igen?

OOm jag går ner i vikt så kan jag ställa mig i kö för IVF.

Jag lyckades gå ned 6 kg inför min operation, trodde det var omöjligt.

Så visst borde jag kunna gå ned igen?


Mitt första lilla mål är fem kg, för om jag går ner fem kg så är det en siffra jag inte sett på...många år.

Jag väger mig på morgon och kväll(jag vet det är inte så jävla smart).

Och morgonvikten nu är lägre än på länge.

Kvällsvikten brukar stå på xxx, men nu står den på 3 kg mindre:)
Så 2 kg till, så har jag nått mitt första mål!


När jag kommit till xxx

Så är nästa mål 8 kg

DET känns däremot stort...
När man är magsäcksopererad(iaf jag) så är två kg upp eller ned rätt vanligt...Men 8 kg vore ballt.


Jag TROR att jag behöver gå ned 15 kg för att få ställa mig i kö för IVF

Så nu testar jag att försöka med lite socker,och lite kolhydrater

Strikt funkar inte för mig tyvärr. Men ingen pasta, ris, potatis, mjukt bröd


Wish me luck""

Censur · Ego
Av batmanbebis - 18 november 2015 18:07


Jag gråter <3

Av batmanbebis - 18 november 2015 17:44

För ett år sen började vi utredningen.

Tror det var typ nu i november vi gjorde spolningen.

Innan dess var det blodprov och olika tester för att se varför jag inte blir gravid.

Idag var det dags igen för att hoppa upp i gynstolen.

Det var rester kvar från förra ägglossningen, vilket innebär(som en gång förut) att jag inte får äta hormoner, och inte får göra en insemination...

Jahapp..


Jag berättade att jag bara blödigt en dag, då sa hon att jag skulle få göra ett graviditetstest.

Ah jo det kan jag väl men onödigt, jag är inte gravid.

Och så var ju fallet.

Jaha, nu är en månad med....ingenting.

Tänkte dock ta progesteron dag 12, så det är något att"se fram emot".


Woho liksom.

Huua har druckit aldelles för lite idag, jag är så dålig på att dricka vatten

Dricker ju inte till maten så det blir liksom inte att man dricker efteråt...dumt!

Nu har jag fyllt en stor flaska som SKA vara slut innan läggdags.



Ego

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards