batmanbebis

Alla inlägg den 8 november 2015

Av batmanbebis - 8 november 2015 19:03

Vi sa inget om igår, finns egentligen inget mer att säga..Det var ett tjafs, man kan inte hålla på att dra ut på tjafs jämt som jag gör.

Gjorde kycklingvingar i ugn, gjorde en god "sås" med ketchup kryddor och soya som jag penslade på.

Smaskens!

En timme senare var jag hungrig igen.

Tog två mackor med tomat och pesto.

Nu är jag sugen på något igen...Dagarna före mens är verkligen lovley:/


Jaha.

Imorgon är det måndag igen och den här helgen bara susade förbi.

Minns inte ens om vi har några planer på jobbet, har kalendern kvar där så jag minns inte.

Teater och körskola på torsdag iallafall.

Konsert med pappa på fredag.

Beräknad mens till helgen.


Såg en kass film. u.n.c.l.e, hade höga förväntingar för den hade fått bra betyg.

Höll på att somna i soffan, klockan fem!
Sov kanske för lite i natt, minns att jag vaknade kissnödig sen blev det inte att jag gick o la mig igen.

Men fick nog iallafall sju timmar.


Mer intressant än så blir det inte idag:)

Av batmanbebis - 8 november 2015 10:15

Kom hem från Monster Jam och E hade planerat att dra iväg och spela med en kompis, som sedan blev sjuk, så det blev inget.

Han har ju typ inga vänner här och att vara här hos mig kan nog vara rätt trisst och klart man vill hitta på saker ibland.

Så han föreslog att vi skulle ut, till mitt ställe där jag brukar sjunga.

Jag var rätt trött och inte så sugen, men det är sällan han hänger med så jag bara...äh vi kör!

E drack tre öl hemma, och ja..vi har en hel historia om just alkohol och min pojkvän så just alkohol är väldigt laddat i vår relation.

Han blir så pratig när han dricker, och det gör mig galen.

Vi kommer till krogen, bara vi, sitter och pratar och har kul och umgås.

Men han ska prata hela tiden, jag säger att man kan inte ha så många diskussioner här för volymen är jätte hög, dessutom så skriker han in i mitt öra varje gång.

Två av mina vänner kommer, sätter sig vid mitt bord.

Blir väl så att vi tre diskuterar lite och E sitter själv, under några minuter....Då känner han sig utanför, och åker hem.


Jag bryr mig inte speciellt eftersom vid det laget så är han berusad och jag på helspänn så det är lika bra att han går hem.

Det som stör mig (vilket är så typiskt mig, VAAD ska alla andra tycka), var ju mina kompisar.

Dom gjorde ingen stor grej av det men dom bara"jaha gick han".


Kvällen fortsätter, jag är helt nykter, dricker bara vatten.

Kommer hem och  jag och E bråkar.

Han säger då att "jag tror att jag blir så fysisk och på dig när jag dricker för du tar fan aldrig i mig, du ger mig ingen närhet så varje snudd du ger mig så typ njuter jag"


Han har rätt.

Jag ÄR jätte dålig på närhet, fruktansvärt dålig...Jag ger det bara när JAG själv vill.

Det gör att E ibland halvjagar mig för en puss..Och då blir jag irriterad.

Jag måste bli mer omtänksam.

Tänkte på en liten grej igår, när vi ätit, så tog jag bort min tallrik. Han tar alltid bort bådas.

Sånna småsaker som han gör, för mig....gör jag aldrig.


Kröp upp nära honom häromnatten för att jag var kall, han sov och småvaknade och höll om mig hårt hårt....som att vi typ inte setts på två veckor.


Ja detta är svårt, och något jag måste öva på.


Nu har han varit här i två veckor, och alltid efter den tiden så börjar vi småtjaffsa.

Man har så otroligt olika liv när bara den ena i en relation arbetar...Det handlar om SÅ mycket mer än pengar.

Man ligger på olika nivåer, stimulansen hos honom är helt annorlunda än hos mig klockan 17 på kvällen...Jag är trött och han är full med energi

Våra sovrutiner är helt olika.


Även den här stormen kommer att gå över, men det jag tror är att detta såklart lämnar spår hos honom.

När jag är elak, stöter bort honom och berättar för honom hur dum han är.

Jag blir bara så arg så jag kan inte hindra orden. Sen tycker jag inte att man går bara sådär som han gjorde från krogen, det är super fel.



Censur · Ego
Av batmanbebis - 8 november 2015 10:06

Jag vann ju för någon vecka sedan två biljetter till Monster Jam, så igår var det dags.

Friends arena tog jag och E oss till, tiden blev knapp så vi var dr 14.30 fast jag hade velat att vi skulle hinna äta innan.

Det var tomt med folk så jag tänkte, fan va konstigt.

Vi gick och gick tills vi kom längst in, Tele2 arena...vafan...vilken är det nu som är friends arena..fattar nada.

Frågar en kille som står och jobbar med något

"friends arena, då är ni på fel sida av stan"

Oj.

Ni ska till Solna

Showen börjar om 30 min och jag får panik.....och när jag får panik så blir jag elak.

Jag börjar anklaga mig själv, jag är så jävla sur så jag nästan sprängs

Vi skyndar oss tillbaka till tunnelbanan, för att sedan ta tåget.

Jag ber E vara tyst för att jag försöker lugna ner mig, han är helt lugn, som alltid.


När vi börjar närma oss Solna så inser jag att det är inte hela världen om man kommer sent, shit happens liksom.

När vi är framme vid arenan så är det massor av folk som också är påväg dit......sent.


  Här är en bild(och jag kan fortfarande inte vända på bilderna här i bloggen)

Arenan var full med folk, och jag måste säga att hela grejen  var.......sådär.

Jag var på detta för flera år sedan och minns det som att det var en mer show då, nu var det tävlingar osså.


Hur många mammor har vi här?! Vrålades ut i högtalarna, mammorna ropade.

Hur många pappor?!

Hur många barn?!


Jaha, vår kategori fanns inte med.


Märkte också att mitt blodsocker låg på noll och att jag började skaka, jag måste lära mig att ha med mig saker som jag kan äta.


Men en helt okej dag, biljetterna var gratis och detta är inget som jag själv skulle betala för. Älskar monstertruckar och tycker att dom är balla..men nja.. stressande som fan var helt svettig när vi kom fram till arenan.

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards