batmanbebis

Alla inlägg den 29 december 2015

Av batmanbebis - 29 december 2015 21:57

Infinitely Polar Bear.


Handlar om en man som är manodepressiv, plötsligt ska han ta hand om sina två döttrar ensam

Han som knappt kan ta hand om sig själv.

En film som visar att allt går, och att med omsorg och kärlek kommer man långt.

Ingen snyftfilm som man kanske kan tro, men bra och välgjord.


Annars?
Googlade efter körkortsboken, jag har en för gammal version.

Hittade en på blocket, utlagd 30 nov, mailade....Han sålde den IDAG, haha vafan är oddsen?

Frågade på facebook också,, fast jag inte vill att nån ska veta att jag övningskör. Men är ju sjukt många med körkort och så också boken:)


Annars köper jag den ny, givetvis

Funderar på teoriboken också, behöver man den?


Idag dog Lemmy. En fantastisk människa som verkligen levt. 70 år levde han...hårt och innehållsrikt.Så jag kan tycka att han "hade gjort sitt", ingen lever för evigt.


Jag blev hungrig, vilket jag egentligen förstod..man håller sig inte så länge på sallad.

Så jag stekte champinjoner, paprika och hade ost på..Udda? Absolut inte, men gott!


Nu är jag dock sugen igen, suck..Detta tyder på att jag ätit för dåligt skulle jag tro.

Så blir nog några skivor ost.

Ska passa på och koka ägg också, är smidigt att ha i kylen och ba plocka fram.

Kokade fan nyss sju stycken...tyckte jag...men ja, ett kvar nu i kylen så......det går åt.


Insåg nyss att jag inte tagit ut sommardäcken ur min baklucka...Ahhh pappa kommer bli galen om han inser det

Är ju rätt jävla galet egentligen? Varför ska HAN bli galen för att jag inte tagit ur däcken ur MIN bil?
Ahh, men så är min pappa.


Lite orolig att det kommer att vara halt på gatorna också, men nångång ska man ju prova det också.




Av batmanbebis - 29 december 2015 17:39

Så..jag beställde hem en sallad..utan majs.

Glömde säga utan bröd.

Fan.

Där låg brödet och bara skrek på mig.

Funderade på att kasta det i papperskorgen och hälla rengöringsmedel på det...Men så blev det inte

Jag åt upp det.

Fan.

FAN!

Jag kan verkligen inte ha sånt hemma!

Jag måste ta mitt missbruk av mat på allvar.

Jag har alltså inte ätit bröd sen den 12 november.

Och nu åt jag.

Jag försöker se det som att det "kunde ha varit värre"
Jag vet för ett tag sen när jag drack vanlig läsk, vilken ångest jag hade efteråt...Efter det har jag blivit klokare.

Så jag tror man får se det så, inte bli så arg på sig själv. Utan att man lärt sig något.

SÅ vad lärde jag mig?

Säg UTAN BRÖD tack.


Magen pratar en massa nu, bubblar och snackar, skulle inte förvåna mig om jag fick ont sen.

En sak jag iaf inte RÖRT är chips, vilket är enormt för mig

Likaså pasta,ris,potatis, inget alls har jag stoppat i min mun....Och dessa känns som de största bovarna.



Varför bli så hysterisk över lite bröd?
JO så hade jag också resonerat förut"herregud lite bröd". Men att äta saker som är fel för min kropp, kan trigga igång den. Socker och vete kan kicka igång ett enormt sötsug, som är jätte svårt för mig att säga nej till.

Det gör mig också mer hungrig.


På julafton åt jag jävligt bra, men jag åt sockerfritt godis med jordnöttssmör, och direkt på kvällen var jag jätte sockersugen och hungrig...Men jag stillade det med keso och grädde


Jag har missbrukat mat hela mitt liv.

När jag var liten fick vi aldrig dricka saft efter klockan 19.00, jag fattade aldrig varför..

Vi hade sällan något sött hemma, aldrig läsk, detta gjorde att jag smög iväg och handlade och tjuvåt utomhus.


En händelse jag minns tydligt var närjag hade varit på middag hos min farmor och farfar.

Farmor är lite av den gamla skolan, och vill att man ska bli mätt, gärna ta mer och kämpar mycket i köket.

Efter middagen gick jag hem...förbi Lidl...köpte en påse chips.

Och som så många andra gg kunde jag inte vänta tills jag kom hem, utan jag gick och åt ur påsen...som var i en plastpåse för att dölja...

Tryckte hela munnen full samtidigt som jag gick hemåt, plötsligt bakom mig hör jag HEJ HEJ, vänder mig om med munnen full och där är min farfar på cykel...Hej mummlar jag fram med munnen full med chips.

FAN, minns hur pinsamt det var, här hade vi ätit middag och jag klagat över hur gott och hur mätt jag var, och nu gick jag och tryckte i mig chips.


Ett annat starkt minne är från  min första lägenhet. På konsum sålde dom tjocka pizzor som jag köpte då och då.

Jag köpte en pizza och sen köpte jag potatissallad som jag la på...

Ibland gick jag förbi pizzerian och köpte en pommes och la på pizzan från konsum


När jag bodde hos pappa mådde jag riktigt dåligt.

Hade flytt ifrån  mamma och hennes alkoholproblem. Hade bott hos kompisar och försökt att sälja sex för att få fickpengar.

Pappa hade ju också stora problem, men jag behövde aldrig vara rädd att främmande män kom in i mitt rum där.

Träffade rätt många killar från Internet när jag bodde hos pappa. Hade ångest när jag kom hem efter att ha haft sex med dom, och åt.


Hos pappa fick man verkligen smyga med att äta. Minns hur jag gick upp mitt i natten.

Tog en djup tallrik och satte på vattenkokaren.

Hällde potatismospulver i tallriken, sen hällde jag kokande vatten på

Detta var en rätt som jag kunde äta utan att pappa märkte det. Bröd skulle han märka om jag tagit av.

Potatismos var dessutom väldigt mättande

Minns också att min mage var helt paj i flera månader. Ofta satt jag och åt middag och mitt i middagen fick jag springa på toa.


En annan favorit var snabbmakaroner med beasås, kunde äta en hel kastrull, med sked.


Kroppen tar såklart otroligt mycket stryk av detta. Det som var lite unikt med mig var nog att jag aldrig fattade hur stor jag var.

Jag fortsatte träffa killar, ha sex, dejta, gå på fester.

143 kg minns jag att jag vägde en gång, och då var jag inte som störst..Så jag tror att jag måste ha legat på 150 när jag var som störst.

När jag vägde 143 så minns jag att jag kollade på foton och tänkte OJ shit. Att få se 143 kg är en otroligt chock.

Jag hade ju aldrig vägt mig.


Och nu börjar jag känna av brödet.

Känner att hjärtat slår i halsgropen, och det är ett tecken på att jag ätit något fel.


Gör om gör rätt.

Av batmanbebis - 29 december 2015 16:19

Åt en kanon frukost, eller man kanske kan säga lunch eftersom jag åt vid 11.

Räkor med creme fraise och dill, ett ägg...MUMS!

Jag gick och la mig vid 01 igår, funderade "ska jag ställa klockan", jag behöver gå upp tio..visst fan borde jag vakna innan dess? Men nää..tur att jag ställe klockan, sov som en stock när den ringde.



Sen begav jag mig till skärholmen.


Shoppade dessa:

   


Jag blir SÅÅÅ glad när jag hittar ett kap.

Spanade på dessa för ett tag sen och tänkte WOW, men 499 är dom absolut inte värda.

Nu fick jag båda för 398kr!

Köpta på DIN SKO.


Gick runt och kollade lite, köpte en sminkborste och en sån borste för ögonskugga.

Men jisses, deras H&M var verkligen kaos, smyckerna låg i en hög på golvet???


Men jag är så trött, fan sovit i flera timmar och kände tröttheten komma direkt när jag kom till köpcentret.

Kanske mår jag bättre av att sova mindre?


Kom hem och beställde en avokadosallad, jag var inte ens hungrig, men otroligt sugen.

Det var nån konstig skinka i den, inte som vanlig utan mer som..korv?
Sånt där gör mig galen, och jag orkar inte gå tillbaka.


Nu kollar jag på one born every minute, det borde jag ju verkligen inte kolla på eftersom jag gråter helatiden.


På bussen hem satt jag och fantiserade om hur jag skulle berätta det för min syster, jag vet att jag bloggat om detta 100 gg.

Tänker att jag bara ska skicka ett mms med testresultatet, men nä...fan jag vill se henne när hon får veta.

Fast egentligen blir det nog inte så invecklat...utan när jag testar positivt så kommer jag skrika och ringa henne..direkt.

Tror faktiskt jag skulle ringa henne före min pojkvän.


Imorgon ska jag övningsköra igen.

Ska ner och starta bilen i tid imorgon, så att den är varm och isfri när pappa kommer.




Ego · Längtan · Tips

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards