batmanbebis

Alla inlägg den 15 december 2015

Av batmanbebis - 15 december 2015 20:07

Nu var det dags i år igen för det där luciatåget.

Jaa, visst är det fint?
På facebook delas inlägg om att man inte ska TA vårat luciatåg.

Jag har aldrig fattat vem det är som ska ta det?
Finns det typ luciatågtjuvar som rövar bort luciatåg när vi sover?
För på riktigt...det är upp till var och en om man ska ha ett, eller anordna ett luciatåg.

Och jag kan ju bara prata för det i skolan och jag säger bara...vilket jobb!...för vad.

Barnen trängs, står för nära, skriker, är trötta, otåliga men nynnar fram en sockerbagare samtidigt som kompisen nyper en i armen.


Men mamma är ju så glad därute i kylan och har hon tur får hon ett bra kort på sitt barn


Vi tränar i flera veckor, det är mindre än hälften som är intresserade.

Det står ingenstans i läroplanen att man måste ha ett luciatåg.

Personligen, skulle jag vilja skippa det och bjuda in alla föräldrar till gemensamt pyssel på avdelningen.


Men det är inte jag som bestämmer, och lucia är väldigt känsligt...för personal.


Jag hörde en respons efter tåget, som vi kämpat med, övat...klätt på alla barn.

Responsen var via mail" varför hade ni tåget halv fyra, ni borde haft det klockan fem så att alla kan komma"


Och det är ju lustigt.

Alltid är det någon som gnäller...det får man liksom"räkna med", men jag blir bara ibland så jävla sur på vissa kommentarer.


Jag har inte igår, eller idag fått någon återkoppling på att det var fint, bra, uppskattat.

Så till er föräldrar, säg snälla till ditt barns pedagoger NÅGOT, vi har faktiskt kämpat...enormt.

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards