batmanbebis

Alla inlägg den 28 december 2015

Av batmanbebis - 28 december 2015 22:13

Jag blir så glad när jag lyckas välja en film som är bra!

A walk in the woods.

 


Är dock dålig på att återberätta, men jag ska testa.

En äldre man bestämmer sig för att bege sig ut på en lång vandring, men hans fru säger att han inte får åka ensam.

Han får napp av en gammal bekant.

Dom påbörjar sin resa som ska innebära regn, snö solsken och gamla historier.

Verkligen en fin film som fick mig att "åhh" och som fick mig att skratta ett par gånger.

Härlig handling, härligt skådespel!
5/5



Fick en enorm barnlängtan plötsligt.

Eller alltså, en längtan har jag ju hela tiden, men ni vet när man plötsligt börjar fantisera iväg och drömma.

Drömde om hur jag går ute i snövädret med en vagn, bara den känslan, den tanken...jag med vagn..är så mäktig.

Tänker på alla batman kläder som fanns idag på H&M när jag var där, dom har verkligen allt.

Att gåförbi dessa, fleecetröjor, pyjamas, bodys, gummistövlar, jackor, tröjor, byxor, som är så jävla fina och balla är ibland svårt.

Tanken på mig med barnvagn, bara att jag går...den tanken kommer jag över rätt ofta.

En annan tanke är att jag ser på mitt barn när hen sover, bara att få sitta bredvid och höra andetagen...Jag ser aldrig något ansikte ellerså när jag fantiserar, men känner en enorm känsla, en enorm kärlek

Det måste vara så jävla häftigt att få se sitt barn sova!!


Sen tänker jag på första gången jag kommer få mitt barn på mitt bröst.

Ögonen tåras nu när jag skriver detta....

Jag har alltid tänkt HUUUA, man måste verkligen torka av barnet innan..Men ja det är ju inte på det jag tänker.

Utan vilken jävla känsla...efter att man har haft så ont, kanske varit påväg att ge upp?, rädd...Så ser man den personen man haft i magen i nio månader.

Alltså.............jag finner inga ord.



Hoppas.

Av batmanbebis - 28 december 2015 19:12

Slängde i lite lila i håret, tog en dusch, torkade håret och tog mig ut!
Fem steg utanför porten så halkade jag....pladask.

Åh jag hatar när det är halt.

Men jag promenerade till centrum, drog på en dokumentär på P1 som handlade om när ett HVB hem brann.

50 min promenad:)


Lämnade in bowlingspelet, och det fanns inget nytt så jag fick pengarna tillbaka. Försökte hitta något nytt men fanns inget.

Jo, jag köpte en sil! Jag är så trött på mitt stora durkslag i plåt, är aldelles för stort och klumpigt.

Minns när jag fick det av pappa...Det, diskborste, fönsterrengöring, disktrasor...När jag flyttade in i min första lägenhet.


Nää en sån sil är så mycket bättre, tar mindre plats och inte lika klumpig.


Hämtade ut dessa två cider som jag fått tips om, sockerfritt!

 


Handlade en stor kasse mat på hemköp.

Fanns billiga räkor, och jag fick plötsligt ett enormt sug av en speciell sak.

CF med dill som man rör ner räkor i, vetinte var det suget kom ifrån..men åh tänk det och ägg till..MUMS!

Så jag köpte det, och benfria kotletter som jag sedan åt till middag.

Stekte dom och hade massor av lök och champinjoner, severades med blomkål/broccolimos.


I affären fanns EN påse med grönkål, "stor brist på grönkål pga det varma vädret", stod det.

WOHO, jag fick den sista grönkålen, underbart att göra i ugn.


MÅSTE tipsa om en till grej, älskar själv tips så då vill jag också dela med mig:


Detta är en makeup setting spray från Urban decay(finns hos KICKS)
Efter att du har sminkat dig så sprutar du med denna i ansiktet och alltså...sminket håller!
Efter en hel dag så ser sminket likadant ut, verkligen värd ett köp och att använda vid speciella tillfällen:)


 


Ikväll blir det kanske en film och lite sprite zero, känner mig på bra humör och helt okej med att vara ledig.

Ska kika hur man åker till Skärholmen, kul att kolla in ett nytt ställe:)

Ego · Tips
Av batmanbebis - 28 december 2015 11:34

Skrev ett lååångt inlägg, klickade på  spara inlägget och då försvann min internetkoppling, tänker inte skriva om men ville iaf skriva.


Ledig idag utan planer,passar ju inte mig att vara ledig länge, att jag aldrig lär mig när dom går ut och frågar om jag vill vara ledig så säger jag JA.

Men jag får försöka se det positiva helt enkelt och inte bli så rastlös.

Jag är rastlös och lat, det är det som är problemet.

Funderade på att åka till ett stort köpcenter, men jag gör nog det imorgon.


Köpte ett bowlingspel till min systerson på jul,öppnade och det saknade käglor?!?!
Så det behöver jag iaf ta och byta, ska bli kul och se vad dom i butiken säger.


Sov som en stock inatt, vaknade elva, är väldigt trött nu, tror det är för att man är så jävla stillasittande.

Jag är så dålig att dra ut och röra på mig!


7 dagar kvar till mens.

Sista försöket för oss..Sen är det "bara" att försöka utan hjälpmedel.

Och gå ned 10 kg och ställa sig i kö för IVF.


Ska nog ta mig i kragen och bege mig ut, promenera och sen ta bussen för att lämna tillbaka spelet.



Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards