batmanbebis

Direktlänk till inlägg 28 december 2015

Åh, filmtips!

Av batmanbebis - 28 december 2015 22:13

Jag blir så glad när jag lyckas välja en film som är bra!

A walk in the woods.

 


Är dock dålig på att återberätta, men jag ska testa.

En äldre man bestämmer sig för att bege sig ut på en lång vandring, men hans fru säger att han inte får åka ensam.

Han får napp av en gammal bekant.

Dom påbörjar sin resa som ska innebära regn, snö solsken och gamla historier.

Verkligen en fin film som fick mig att "åhh" och som fick mig att skratta ett par gånger.

Härlig handling, härligt skådespel!
5/5



Fick en enorm barnlängtan plötsligt.

Eller alltså, en längtan har jag ju hela tiden, men ni vet när man plötsligt börjar fantisera iväg och drömma.

Drömde om hur jag går ute i snövädret med en vagn, bara den känslan, den tanken...jag med vagn..är så mäktig.

Tänker på alla batman kläder som fanns idag på H&M när jag var där, dom har verkligen allt.

Att gåförbi dessa, fleecetröjor, pyjamas, bodys, gummistövlar, jackor, tröjor, byxor, som är så jävla fina och balla är ibland svårt.

Tanken på mig med barnvagn, bara att jag går...den tanken kommer jag över rätt ofta.

En annan tanke är att jag ser på mitt barn när hen sover, bara att få sitta bredvid och höra andetagen...Jag ser aldrig något ansikte ellerså när jag fantiserar, men känner en enorm känsla, en enorm kärlek

Det måste vara så jävla häftigt att få se sitt barn sova!!


Sen tänker jag på första gången jag kommer få mitt barn på mitt bröst.

Ögonen tåras nu när jag skriver detta....

Jag har alltid tänkt HUUUA, man måste verkligen torka av barnet innan..Men ja det är ju inte på det jag tänker.

Utan vilken jävla känsla...efter att man har haft så ont, kanske varit påväg att ge upp?, rädd...Så ser man den personen man haft i magen i nio månader.

Alltså.............jag finner inga ord.



Hoppas.

 
 
Cija

Cija

28 december 2015 22:33

Tack för filmtipset!

Håller tummarna att dina drömmar ska bli sanna! Kram

http://cija.bloggplatsen.se

batmanbebis

28 december 2015 23:13

Varsågod, hoppas du gillar den..
Och TACK!!!
KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards