batmanbebis

Alla inlägg den 13 december 2015

Av batmanbebis - 13 december 2015 14:04

Jag vetinte om jag berättade detta i bloggen förut, men ah såhär var det.

En av mina vänner, som jag räknar som en av mina närmaste sa något dumt om min pojkvän.

Min pojkvän hade varit där, sen när han gick därifrån så sa min kompis något dumt..Detta får jag höra av gemensamma vänner typ en vecka senare.

Jag konfronterar min kompis och frågar om han sa så...och att det sårade mig och E.

Min kompis blev typ upprörd, och för mig tyder det på att det är sant.

Det kan också såklart vara så att man blir arg för att man är falsk anklagad, absolut! Men jag anklagade inte honom jag frågade"har du sagt såhär"

Han nekade, och sen sa han att han kände sig upprörd och behövde tänka...absolut tänkte jag.

Nu är det nog två veckor sedan och jag tänkte på det igår och blev faktiskt sur.


Vad har HAN för rätt att vara sur?
HAN säger något skit om min pojkvän, jag VET att E blev sårad.

Och vad är vår vänskap värd undrar jag? Om det är så att han ska ge fan i att prata med mig bara för att jag ställde en frågaa om han sagt dom där sakerna?


Jag är inte sur för vad han sa.

E är inte sur.

Vi blev förvånade och såklart sårade, men sånt går över..Men varför är min kompis sur?!


Sen är jag väldig trött på tystnad.

Min mamma gjorde såhär när jag var barn...När hon var sur på mig så pratade hon inte med mig, och det är ett IDIOTISKT beteende att frysa ut en människa...Man får absolut vara sur, smälla igen dörren och inte prata med varandra.

Men inte i flera dagar.

Dessa dagar...veckor...år! skapar en infektion, så sedan OM man börjar att prata igen så är allt som ett stort infekterat sår, och man har så mycket sorg ilska och orättvisa inom sig så det dröjer innan det blir som förr...OM det blir som förr.


Men han ska få höra av sig...HAN bad om att få tänka...Så kör.


Sen är det såhär.

Jag har valt E som min pojkvän.

E har flera problem med sig själv och att göra rätt val för sig själv.

Det min pojkvän INTE är däremot är, otacksam, svartsjuk, mansgris.

Det finns kvinnor som väljer sånna män, som inte låter dom gå ut på krogen eller ha killkompisar, som inte kan laga mat eller sätta på en tvättmaskin.

Dessa kvinnor ses som nån jävla norm.

JAG kan absolut undra hur man kan vilja leva med en man som inte ens kan koka pasta, men det är ju den kvinnans val.


Så jag har valt E, och passar inte det så kan man nog inte vara min vän.

Om man snackar skit om honom så snackar man skit om mig

Han är en fantastisk person som aldrig ALDRIG har sagt något illa om mina vänner. Så VARFÖR ska dom få säga dumma saker om honom?

Min kompis sa "jag tror E går på en massa droger". inför en massa människor, på en tillställning. Man gör inte så.

Oavsett om han tar droger, en massa eller en så är det inget man säger sådär rakt ut.

Och varför inte ta det med E själv?

Nää man passar på när han har lämnat lägenheten.


Min andra kompis uttryckte också något negativt om E och jag märkte att jag började försvara.

I efterhand blir jag sur på mig själv..dömer jag hennes relation? NEJ

Så länge jag inte kommer med ett blått öga så ska människor ge fan i min relation.


Jag blir så upprörd för jag ser det fina i min pojkvän, men tyvärr har många människor inte fått se den sidan eftersom vi ofta träffas på krogen, där det finns alkohol...som inte fungerar så bra.

Men jag ska sluta visa upp min pojkvän, jag ska sluta att försöka övertyga människor om att han ÄR BRA.

Min syster vet det och ser det

Hon tycker om honom, ser honom för den han är...Och jag.

Det räcker.



Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards