batmanbebis

Alla inlägg den 25 december 2015

Av batmanbebis - 25 december 2015 23:55

Jag var medlem i två grupper på facebook.

Den ena var för ofrivilligt barnlösa, utan barn.

Och den andra för ofrivilligt barnlösa

Den som handlade om, utan barn, passade mig bäst, den var väldigt aktiv, mycket frågor och mycket sorg.

Sorgen blev för mycket för mig samt allas glada gubbar osv, så jag gick ur den gruppen.

Är fortfarande med i den andra och jag känner att där känns det helt okej.

Alla har längtan, såklart, men jag upplever att de som redan har ett barn, uttrycker sig inte lika hårt/ofta.

Så där är det lättare för mig att vara.


Den 4 januari är min mens beräknad.

Då har vi, med hjälp, gjort tre försök.

Första försöket så minns jag att jag satt på toaletten hos syrran på nyårsafton, testade två dagar före mens.

Negativt.

Och såhär är det...för mig:
Jag hade absolut kunnat vänta de två dagarna och se hur det blev, och sparat in pengar.

Jag tror faktiskt att jag blev MER ledsen när jag testade negativt, än om jag bara fått mens.

Andra gången minns jag.

Var på jobbet, idag skulle jag få mens...vanligtvis går jag knappt på toaletten men nu gick jag helatiden, drog ned byxorna, och kollade på pappret i trosan.

Minns att jag sen bytte till en binda för att se exakt om något blod kommit.

Fick mens kring lunch, tog mest en djup suck på toaletten och visste att det är bara ut och jobba igen.


Men jag läser många andra tjejers berättelser, och jag tror att jag aldrig riktigt trott att det ska funka som många av de jag läst.

Jag är inställd på att det inte ska gå, och jag vet ju inte hur det SKA kännas att vara gravid, så jag blir inte direkt lurad.

Kroppen lurar mig helatiden..Mellanblödningar, molvärk, hugg i magen, ömma bröst...Men det är ju så kroppen gör, gravid eller ej.


Så jag tror aldrig att att"NU är jag nog gravid"
Jag tror att om jag visste hur det känns, och kände det, så skulle jag bli överlycklig och tro och kanske vara säker.

Att DÅ märka att jag haft fel vore fruktansvärt.

Men nu..........vet jag inte vad jag ska känna efter.

Så det jag gör är att bara känna om något inte känns som det brukar.


Och jag är inte berättigad IVF just nu.

Och det är ju nästa alternativ som blivit föreslagit för oss.

Så på något sätt så känner jag lite att IVF är mitt mål nu..Och att jag iaf har det att längta till och motivera mig till.


Därför kan jag inte säga nog många gånger att man ska fan inte testa sig innan beräknad mens.

För att faktum är att om du testar dig tre dagar före mens, så kan det visa negativt för att sen sju dagar senare visa positivt.

Så i det så måste du köpa två test..och efter det första har du kanske gråtit och mått piss(för att sen vara gravid fem dagar senare)
Så..vad är vitsen?
Om du istället inte får mensen, så ta ett test då..egentligen vore det ultimata att vänta några dagar extra även då, men det är inte humant att begära från någon som försökt få barn under en lång tid:)

Och kroppen spelar en en jävla massa spratt, luras och jävlas.

Men om min mens skulle bli försenad DÅ skulle jag hajja till, för den har aldrig varit sen


Så vi får se..........


Av batmanbebis - 25 december 2015 23:31

Åh jag var på bra humör igår när vi skulle påbörja den långa resan kommunalt till julfirandet.

Syrran ringer och säger att dom är framme, och att dom kan plocka upp oss på vägen.

Detta sparade vi in en timme på..WOHO!


Stämningen var mysig, kändes lite konstigt att mamma inte var där

Konflikten mellan mamma och min syster har pågått ett tag och mamma valde att jobba på julafton.

Presenterna delades ut, sju barn var där och 18 vuxna.

Och ja, jag är vuxen..men om min syster inte hade varit där så hade jag inte fått en julklapp, för det är från henne jag får.

Min kusin som är lika gammal..Han har en fantastisk mamma. Hon är en sån som ställer upp för allt och alla, allid frågar hur man mår och har det. Och hade igår lagat all julmat.


Hennes son och jag är jämngamla.

Han fick massor av julklappar, och hans gravida sambo.

Mycket bebisgrejer, det var inte lika jobbigt som jag trodde det skulle vara..just det med barnsaker.

Utan jag tänkte mer, när jag får barn, kommer mitt barn få presenter av andra än min syster och mig?


Det var inte alls jobbigt att se henne gravid heller, hon hade gått upp i vikt, hade mjukisbyxor och en grå tröja och helt osminkad...Vilket gjorde att jag kände mig as snygg och tänkte  inte ens på att hon var gravid.


Maten serverades, och de enorma mängderna av sötsaker i alla dess former.

Jag hade med mig keso som jag sköljde av , kryddade med kanel och hade på grädde.

Det var det jag åt.

Gick förbi saffranspannkakan säkert fem gånger och var påväg, men hindrade mig.

Herregud, JAG klarade det.

Varför har jag allid så låga tankar om mig själv?


Kvällen gick jätte fort, nästan för fort..plötsligt skulle vi sova och jag kände mig lite ledsen att nu var det över.

Julmyset, förväntningarna, paketöppningen, att få se mina syskonbarn spända och glada.

Juldagen blev inställd för släktingen var sjuk.

Så jag och E åkte hemåt...Och firade inte juldagen, första gången på säkert 20 år för mig.

Så DET kändes jävligt konstigt.


Av in syster fick jag iaf en korg med LCHF saker, blev så jävla glad.

Och smink som jag alltid behöver.

Så fin tanke:)


Så vi åkte hemåt, blåste hysteriskt, stannade och handlade kyckling och grönsaker och ost...såklart

Påväg hem tänkte jag inte med hjärnan, beställde en pizza.

Drog av allt pålägg och gav E botten.

Och JA, det var SJUKT onödigt....På min tallrik låg det ost, några skinkbitar och kanske fem räkor.

Åt upp allt och tänkte, jaha...smakade inget och jag blev inte mätt, mer illamående.


Så nä, ännu ett dumt beslut när man är as hungrig.


Sockersuget är också enormt idag, helvete ja blir galen, men det är bara att äta mer och få i sig mer fett så brukar det lugna sig.


Nu väntar nyår. E och jag ska inte fira ihop vilket känns jätte tråkigt men det går såklart bra iaf:)
Jag ska fira hos syster, se på bio och äta på restaurant.

Super mys!


Men innan dess är det ju MELLANDAGSREA, men fy den har verkligen varit kass de senaste åren minns jag.

Är som att butikerna tar fram något som legat och dammat i källaren och rear ut dessa.


Imorgon åker E hem, han var inte här länge men han skulle iväg med en kompis imorgon kväll



Ego

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards