batmanbebis

Alla inlägg den 23 december 2015

Av batmanbebis - 23 december 2015 22:31

Jag har en gammal bekant från min hemstad som jag har på facebook.

Vi pratar aldrig, men så är det ju ibland med facebookvänner, vissa har man bara för o följa eller hålla koll på.

Igår så var hon sjukt otrevlig mot sin dotter, alltså riktigt otrevlig och osmaklig.

Jag läste och kunde inte vara tyst.

Jag skrev att det är du som är vuxen, jag skiter i om du tycker att din dotter är otrevlig, du är den vuxna så bete dig som det.

Dottern är placerad i fosterhem och plötsligt drog dottern upp det och att mamman aldrig brytt sig osv.

Dottern var så sårbar i det hon skrev men min bekanta, mamman, typ bara högg tillbaka...ingen empati, inget"mår du dåligt?

Och allt öppet på facebook!
ALLA såg, ingen kommenterade..

Tillslut skrev jag att du är vuxen, så bete dig som det, och man bråkar inte på det här sättet och verkligen inte offentligt, detta är privat och din dotters känslor och smärta är inget man skriver öppet om.

Mailade sedan dottern och skrev KRAM


För såhär är det


Min mamma var inte alltid världens bästa mamma.

Min mamma var elak mot min syster.Och många i vår närhet visste om detta...Jag fick ofta höra"men du är ju favoriten".

Ja, jag var favoriten, men om ni såg att min mamma var elak varför sa ni inget...Gav min syster en kram eller frågade om hon behövde något?


Så ser ni något som inte är okej så stå på barnens sida.

Denna flickan hade ingen, inte där och då iaf, och att ens egen MOR pratar på det där sättet är fruktansvärt...Så känsomässigt omogen.


Dina ord, din tröst kan rädda livet på någon.


Av batmanbebis - 23 december 2015 22:17

Idag jobbade jag, jag brukar ta ledigt den 23e men idag insåg jag hur onödigt det är.

Jag kom till jobbet 8.00, skulle sluta 16.00 men eftersom vi hade 8 barn så fick jag gå hem redan 13.30

Jag jobbade, sparade in en semesterdag och hann iaf göra en himla massa efter jobbet.

Om jag hade kommit hem 5-6 som vanligt hade jag nog kännt mig stressad.


Gjorde fyra olika godis.

Men med rätt lika innehåll iof , så det var inget avancerat.

Och inte blev det speciellt gott heller...hahaha

Och det är konstigt, jag smakade av chokladen, som var sockerfri och nu känner jag verkligen att sockersuget kickade in, och jag känner mig sugen på...allt.

Så en liten bit KAN verkligen påverka.


Gjorde kyckling med kokosmjölk och grönsaker sedan som vi åt medans vi kollade film.

Alla julklappar slog jag in igår så det känns skönt.

Gjorde en vitkålsgratäng som jag ska ha med mig imorgon.

Det får bli min version av jansson eftersom jag inte ska äta det.

"problemet" är mina kusinbarn, som äter enorma mängder, bara dom inte slukar min lilla gratäng, får försöka vara snabb och säga till.

Man vill ju inte vara snål, men om jag inte kan äta allt, som dom kan, då måste jag kunna säga ifrån..eller?

Min ena kusin, han äter så galna mängder, så jag fattar inte att hans mamma inte säger åt hoonom, han är 9.

Det brukar finnas omelett med räkor(YES jag får äta omelett), då tar han typ halva formen, och oftast så orkar han inte allt han tar.....Som föräldrer ska man säga ifrån tycker jag , och säga åt dom att ta av fler saker istället.

Har också köpt en cola zero, som jag också är lite orolig för att dom ska sluka.

Förra året satt han, och hans tre syskon, på en middag drack dom tre LITER läsk.

Är även där lite surt om jag bara"nähä ingen läsk till mig".

Vill inte göra nån uppståendelse över att jag inte äter allt heller...


Oh well, det löser sig nog på något sätt.

Tänker inte åka med min kusin, trots att han bor 10 min ifrån mig.

Jag är trött på att ringa och fråga honom....varje år...Så nu tar jag mig dit själv.


Kanske är det så att "man bara ska ringa", att det är upp till mig att ringa, inte den som har körkort.

Men man känner sig tjatig och ivägen på något sätt, och det vore kul om han NÅNGÅNG kunde fråga mig...till alla kalas, jul, midsommar, osv..


Så vi åker själva...en resa som tar oss 1.30 timme med buss.

Kanske när min kusn och hans höggravida sambo kommer dit, kanske dom tar det som en förolämpning att vi inte ringde?
Äh...jag ska alltid överanalysera allt.


Kommer bli en mysig kväll, med massor av mysig familj och i år E vid min sida.

Imorgon ska jag välja kläder. Beställde hem en klänning som kom idag men den var stor vid BRÖSTEN?
Fan aldrig tidigare har väl något varit stort där för mig!?


Ha en fantastisk jul!



Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards