batmanbebis

Alla inlägg under december 2014

Av batmanbebis - 23 december 2014 14:49

Syrrans julklapp damp precis ned i brevlådan, just när jag trodde det var kört, att den aldrig skulle komma!!


Kan tydligen inte spara bilden men här har ni en bild på armbandet,



http://www.mestige.com/au/jewellery/bracelets/orion-chain-bracelet.html

Av batmanbebis - 23 december 2014 13:14

Jag och E ska inte fira tillsammans i år.

Det känns sådär faktiskt men det blir nog bra, han ska vara med sin familj.

Vi firar totalt olika hans familj och min och jag må vara ego när det gäller detta men skulle i dagsläget aldrig välja att fira med hans familj istället för min.

Så då gör vi såhär.


Har gjort endel godis vilket inte alls är likt mig, jag är mer för mat.

Igår gjorde jag digistive kex med jordnötter och smält choklad och dom blev verkligen goda, perfekt.

Gjorde snickerskaakor och dom är aldelles för söta för min smak, huua, smakade en bit och det bara...blääee


Har tvättat nu på morgonen men just nu känner jag bara för att ta det lungt.

Har två julklappar kvar att slå in och ska köra legofigurer av den sista chokladen ikväll.


Igår såg jag att REAn börjat på H&M.com så jag beställde lite därifrån, god jul till mig själv:)
Kommer ju bara att få julklappar från syrran i år, morsan har redan sagt att hon inte har råd, och pappa slutade ge mig för flera år sen.

Inte så jätte viktigt men klart det är kul att få presenter.

Lite småsur över att armbandet till syrran inte hunnit komma, det tror jag verkligen skulle passa henne, nu får hon en halvfin present istället.

Kämpar alltid massor varje år med att köpa till henne och hennes barn, viktigt för mig att det är genomtänkt.


Största gåvan vore om jag har en bebis i magen.

Hade nyss ÄL och det skulle vara så himla nice om man kunde få veta NU om det funkade.

Så slipper man denhär enorma väntan, som nu kommer att bli ÄNNU jobbigare eftersom jag är ledig.

Jobbar man så hinner man inte tänka så mycket.

Plus att förra månaden var ju inte ens nån väntan eftersom att jag då mådde så dåligt så vi knappt hade sex.


En annan kul grej idag är att jag ska ge min bästis hans present.

Kommer bli så jävla kul.

Han är inte van att få presenter så han är verkligen tacksam...eller jag inbillar mig det iaf:P
Så jag ska filma reaktionen när han öppnar, wiiie:)


#julklappar #ägglossning #längtan #hoppas #motettplus #jobbigt #jul #Planering #önskan

Av batmanbebis - 21 december 2014 16:12

Alltså AAAAAAAAAAAAH
Det var fan ingen lätt match att få in chokladen i dom minimala formerna av lego, huua!
 
Det känns ju som att det kommer att bli chokladklumpar, knappast några gubbar iallafall:(


Plockade ut paketet idag med sesam oljan så nu har jag den i munnen och ska gurgla i 20 min

Har faktiskt redan gjort i 15 min och det är inte jobbigt, du gurglar inte som du gör med flour utan mer långsamt.

Har läst massor av gott om detta så ska bli skoj och se om det blir någon skillnad.

Ska spotta ut det om fem min, dock inte i vasken för då kan det bli stopp!


E håller på att rulla köttbullar och jag ska strax slå in lite julklappar tror jag.

Sen blit det kolla formarna och se mina misslyckade gubbar, wish me luck!



#lego #choklad #sesamoil #tandhälsa #hål #jul #förberedelser #gubbar

Av batmanbebis - 20 december 2014 23:05

Sagt det förr och säger det igen

För en person med enorma humörsvängningar så är det en enorm känsla att vakna lycklig, och flera timmar senare fortfarande känna känslan av lugn trygghet och lycka.

Idag besökte vi Ö&B och handlade lite julpapper för att slå in pakeeeet!
Köpte sex st blockchoklad

Tanken är att jag ska göra legochoklad.

Precis!

Har fått hem silikonformar skapade som lego och legofigurer.

Baka är inte alls min grej men detta kan nog bli skoj!
Ska göra några gubbar och lägga i en glasburk och ha med mig som present till min moster som jag ska till på julafton.


Ska även testa att göra snickerskakor!

Vi köpte också en julskinka som vi ska göra iordning imorgon, det är ju så gott!


Gick in på SIBA för att köpa presenten som jag spanat in till syrran

Ett pulsarmband, fungerar lite som domhär svindyra aktivitetsarmbanden, men med mindre funktioner.

249 kronor minns jag att detta kostade

Mäter kalorier, stegräknare, vattentålig och mäter sömn, perfa!


Nu kostade den plötsligt 99 kr!!
Den glada dagen blev plötsligt gladare!

Något jag däremot varit dålig med idag är maten, måste ibland tänka på vad jag äter

Åt en wrap från macdonalds, dåligt val, dendär jävla såsen gjorde mig illamående och jag kunde inte äta hela.

Sen hade jag en vidrig smak i munnen så fick akutköpa tuggummi.

Sen delade jag och E på en pizza, då mådde jag illa igen


Sen åt jag chips, illa igen

Det är ju inte så jävla hälsosamt eller SMART att äta så att man mår illa tre gånger på en dag


Sen hade vi fantastiskt sex,....med förspel!
Ska vara ärlig så är vi inte så bra på förspel

Och nej det är inte alltid bara killens fel, utan jag säger oftast bara KÖR..hahah

Men idag var det verkligen mysigt:)

Blev en bra helg detta

Hoppas på att vakna upp lycklig imorgon också, vilken tur isåfall!


#lycka #sex #paket #klipp #tips #chokla #humör #lycka

Ego · Tips
Av batmanbebis - 20 december 2014 02:21

HOLY MOLY, vilken intensiv dag på jobbet idag

Efteråt hade vi AW med några av kollegorna så mysigt och supertrevligt.

Hamnade på karaoke och jag sjöng I see fire, har bara sjungit den engång tidigare och den e verkligen mysig att sjunga!

Klockan rusar verkligen iväg nu och som vanligt på fredagar så längtar jag tills att sooova, utan att ställa klockan!


Min kollega som är gravid var med ikväll, hon blir bara större och större och det är verkligen jobbigt att se.

Min andra kollega sa igår"jahaa så när ska du ha bebis, åren går"

Jag ville bara låsa in mig på toa och gråta


Men sen tänkte jag.

Dom kan ju inte veta

Så varför är man bara inte rak?
Visst det är sällan det kanske finns tillfälle att säga"för att det är svårt för mig o bli med barn"
Eller så ska man helt enkelt inte skämmas och bara stå för vem man är och att man har det svårare än många andra.

Jag vetinte

Jag är inte där än iallafall....att jag vågar säga sanningen

Utan jag typ nickar, mhmm.


Har googlat en heldel nu och allt det här med rosenrot, munkpeppar, bisolvon, bidrottninggele osv är tydligen rätt mycket bullshit.

De flesta verkar ha o göra med att göra slemmet tjockare/tunnare...och jag har läst att det är FÅ som har det som aledning att slemmet är "fel" därför man inte blir gravid.

Men...likförbannat så läser man ju också om folk som blivit gravida efter någon av dessa preparat.

Men ja, kan ju vara en slump.

Jag tror iallafall lite på det, att det är mycket bortkastade pengar.

Nu har jag ju själv både tagit bisolvon, rosenrot och bidrottninggele.


Jag hade ett ÄL test kvar som jag testade igår.

Enligt min app ska jag ha ÄL idag

Jag glömde bort testet och tror att jag kollade efter MER än fem min, och då visade det positivt för ÄL:

Men kan det ha o göra me att det gått för långtid?
För så är det ju, läser man av det försent så är det missvisande.

Fast..........

Man tycker ju att om man hade TVÅ streck efter 5 min så är det väl mer"normalt" att ett streck försvinner efter en stund `? snarare än att ett streck dyker upp efter provtiden?
Hmmm.


Utredningen är ju i princip klar nu iallafall, men vi hann inte få någon tid före jul.

Så i januari är det dags igen, då ska vi få provsvaren.

Men jag ska nog också försöka jaga rätt på nån som verkligen kan kolla mina hormoner för dom är så jävla uppochned så jag tror inte det är normalt.

Under ÄL(eller beräknad ÄL) så är jag trevlig, kärleksfull och fysisk.

Fine i typ tre dagar.

Sen är jag arg, kort stubin, känslig för berörning och typ sur helatiden


Det är extremt jävla påfrestande.

Man känner sig som en bitch, konstant.

Något hormonfel har jag garanterat, kanske kan de som utreder för fertilitet kolla upp sånt?



Oh well


SOVA!


#längtan #motettplus #bebis #utredning #party #ägglossning #test

Av batmanbebis - 15 december 2014 21:18

Också blev ännu en vän gravid.



#orättvist

Av batmanbebis - 15 december 2014 20:11

Kollegan har semester......igen.

Hon tog ut sex veckors semester i somras, sen blev hon sjuk och blev sjukskriven så nu har hon alltså sex veckor att ta ut

Tydligen måste man det, man får spara max fem dagar.

Det är såklart otroligt krävande att jobba med olika vikarier hela tiden

Speciellt när min klass är så otroligt känslig för förändringar.

Dagen idag var okej

Hade språkgrupp på morgonen men dom var noll intresserade så jag bröt och dom fick leka

Går inte att försöka ha en lektion när dom pratar om helgen och skuttar runt.


Kom på en otroligt bra teater iallafall.

Trots att barnen jag har bara är sex år så pratas det enormt mycket om status och att man ska vara snabb och stark.

Så jag tog fram en gris och en dinosaurie.

Grisen var liten och smart

Dinosaurien var inte så smart men väldigt stark.


Vi gick igenom olika situationer, när det är bra att vara stark och när det är bra att vara smart.

Tillexempel skulle vi handla

Dinosaurien sprang igenom affären och var cool och snabb kom ut och hade inte handlat något

Grisen tog det lungt , räknade pengarna och kunde sen laga sin mat själv.


Vi hade många bra diskussioner, men självklart fanns det elever som sa att dinosaurien var bäst...för dom måste ju bara tycka tvärtom.

Men om jag bara nådde ut till en unge, så var det värt!!


Sen efter jobbet gick jag och fick fotvård.

Herregud va mycket man ska pyssla med när det gäller kroppen

Snygga naglar, snygga fötter, håret, huden, tänderna, hela kroppen!

Sjukt skönt och fett värt.

Bokade tid till avslappande massage i januari också, mys!!


#hälsa #fotvård #skola #elevhälsa #smart #teater #pedagog #utseende

Ego
Av batmanbebis - 14 december 2014 13:45

För er dip-fantaster så vill jag tipsa om denna goda nyhet!

(ny för mig iallafall)


 

Jag trodde först att detta var en färdigblandad dip i påse och tänkte JISSES va lite

Läste tydligare och ser att "ger 3.5 dl dipsås tillsätt gräddfil"

Sagt och gjort!
Och denna är en krämig salsa som man blandar med vanlig gräddfil, blir mycket godare än vanlig dip som är i pulverform.

Finns ju inte alls i likamånga sorter som de i pulverform, men det kanske kommer.

Fett god!


#dip #estrella #fredagsmys #gott #nytt #tips #snacks #chips #lördagsgodis #salsa

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards