batmanbebis

Alla inlägg den 24 december 2014

Av batmanbebis - 24 december 2014 11:46

Julen är verkligen en tid där ångest gör sig påmind.

Nu är jag själv inte drabbad denna gång men jag förstår verkligen folk som bara vill sova bort julen.

Överallt handlar det om julklappar, att ge och att få. Tända ljus skapar mysstämning och de flesta  umgås med nära och kära.

Så detta kan ju också innebära att man känner enormt utanförskap.

Man kanske inte har någon att fira med

Julen kan påminna om att man inte har råd att köpa julklappar eller att man inte har någon att fira med

Julen är en tid där många samlas och kanske ställs frågor som man inte orkar med"när ska du skaffa en partner då? " när ska ni ha barn".

För att inte tala om alla barn som är fast i hem med föräldrar som inte mår bra.

Föräldrar som ser detta som en lång ledighet och fyller på barskåpen.


Julen är barnens.

Så sup fan någon annan dag än just denna, framför och med dina barn.

Min jul är fantastisk.

Min släkt är så jävla mysig och på julen får alla vara som dom är, ingen ställer några krav.

Visst blir  man galen på min mosters barn som inte fattar att vi är 20 personer som ska äta och tar då 17 köttbullar var men när stämningen är så fin så mildras även deras beteende


Jag åker alltid bil med min kusin till julfirandet och har så gjort i flera år, där har jag tur

I år har han en flickvän, för första gången, och det visade sig att då blir det inte som förr.


Han brukar alltid fråga när jag tycker att vi ska åka och jag vill såklart åka relativt tidigt för att se om dom behöver hjälp meed julmaten på plats osv.

Men nej nu fick jag sms att DOM åker vid 14 eftersom maten inte är förrän 15.

Maten?
hahaha ja du, nu åker jag ju inte dit bara för att äta, och det skrev jag också.

"maten ja, men kan ju vara trevligt att komma tidigare och umgås med släkten"

Då fick jag inget svar

Självklart han som bestämmer, eller ja, i detta fall så verkar flickvännen bestämma

Så jag får ha dötid här hemma, kan väl vara skönt det också...god tid att välja kläder, borde nog börja nu;)


Ha en riktigt bra dag alla mina läsare, och jag hoppas den blir som ni vill!


#vitjul #flickvän #julen #julmat #hysterisk #försöka #glädje #ensam #ohana

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards