batmanbebis

Alla inlägg den 27 december 2014

Av batmanbebis - 27 december 2014 12:10

Igår var jag på krogen.

Drack bara cola eftersom jag inte vet vad mina små blödningar betyder.


Blev slagsmål, ingen jag kände ellerså, men plötsligt hörde jag om en kille som låg och blödde massor.

En annan kille vi kan kalla honom Kalle drog på sin jackan och sa hejdå snabbt till en tjej och gick.

Kalle är rätt "känd" på denna krog, varit där flera gånger och känner många.

Pratade med en bekant till mig som sa att killen som blödde slog första slaget och att Kalle hade golvat killen så han slog i huvudet.

Utanför krogen så kom ju polis och ambulans.

Nån kille fick lämna vittnesmål och jag hörde att ingen nämde Kalles namn.

Det gjorde mig rätt frustrerad, så jag pratade lite med en servitris på krogen jag sa"synd att killen som slog drog härifrån annars kunde han gett sin version.

Då säger servitrisen"det var jag som skickade iväg honom, skit ska skit ha, den andra killen slog först"

Hon slängde sin cigg och gick in igen.


Funderade lite

Hela mig tänkte, han ska fan stå sitt kast, stanna kvar och berätta din version.

Sen tänkte jag...

Om det var min polare, hade jag sagt att han skulle stanna då? Nja, alltså jag hade nog sagt att han skulle gå.

Det här med "han slog först" skulle kanske inte ens hjälpa, han kanske skulle få betala böter eller hamna i häkte.

Hmm!


Jag tog en polis åt sidan iallafall och sa

"så du vet så vet många här vem det är men man vill inte skvallra, och jag ser ju nu när jag pratar med dig att folk lyssnar och kollar så jag inte säger något och jag vill inte hamna i någon skit"


Polisen sa"jo jag misstänkte det, jag känner på mig att folk vet mer än vad dom säger"

Jag gick iallafall därifrån med en fundering


Hur hade ni gjort??


#vänner #skvallra #polisen #anmälan #krogen #val

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards