batmanbebis

Alla inlägg den 14 december 2014

Av batmanbebis - 14 december 2014 13:45

För er dip-fantaster så vill jag tipsa om denna goda nyhet!

(ny för mig iallafall)


 

Jag trodde först att detta var en färdigblandad dip i påse och tänkte JISSES va lite

Läste tydligare och ser att "ger 3.5 dl dipsås tillsätt gräddfil"

Sagt och gjort!
Och denna är en krämig salsa som man blandar med vanlig gräddfil, blir mycket godare än vanlig dip som är i pulverform.

Finns ju inte alls i likamånga sorter som de i pulverform, men det kanske kommer.

Fett god!


#dip #estrella #fredagsmys #gott #nytt #tips #snacks #chips #lördagsgodis #salsa

Av batmanbebis - 14 december 2014 12:14

Så, nu har jag bestämt mig på en alternativ metod för bättre munhälsa.

Det rekomenderas sesamolja, ekologisk kallpressad som du tar ca 15 ml.

Man tar det i munnen och gurglar i ca tio min, eller så länge man pallar.

Detta ska dra upp gifter ur munnen.

Också effektivt för mycket mer saker, dålig andedräkt, svårt att sova osv.

Det är viktigt att man inte spottar ut det i vasken för det täpper till direkt utan att man spottar i papperskorgen.


Ska absolut testa, jag älskar alternativ medicin och vad har man att förlora?
Det ska också vara bra att efter ett tag byta mot exempelvis cocos olja, som jag personligen tror är bättre då den är smakfri.

Man avslutar allt med att borsta med en ny tandborste med vatten.



Kommer lägga upp här när jag börjar!

Har beställt sesamolja och cocosoil på www.bodystore.com


#eko #munhälsa #sesamoil #cocosoil #avgifta #renare #

Av batmanbebis - 14 december 2014 12:00

Jag har tidigare haft en väldigt bra tandläkare som jag nu har fått sluta gå till.

Det tar mig 1.5 timme att ta mig dit och det funkade aldrig med jobbet.

Man får gå på arbetstid, absolut, men att välja att gå till tandläkaren och veta att det blir kaos på jobbet funkade inte för mig.

Efter att ha fått avbokade två tider så googlade jag efter ett ställe närmare mitt jobb.

Hittade ett ställe och fick en tid om sju dagar(!!)


Kom dit och väntrummet var fullt med folk.

14.20 hade jag tid.

14.30 fick jag komma in.

Redan här blir jag rätt sur, jag hatar verkligen när folk inte kan hålla tider.

Samt att jag vet att alla patienter har en avsatt tid, så om man blir sen till min så drabbar det ju hela dagen.

Jag fick komma in och hälsa och frågade om min förra tandläkare skickat mina röntgenbilder , japp dom hade kommit


Dom började med att ta fyra kort på mina tänder, all good.

Sen började dom att prata om andra patienter och GUUUD så stressigt det är nu innan jul, alla verkar ha ont i tänderna och bla bla.

Hon började kommentera mina tänder på "tandläkarspråk" till tandsköterskan.

Japp, du har tolv småhål och ett hål


VA?!?!?!?!?!


Alltså min tandhälsa har räknats som god, hur fan kan den räknas som god om jag har tolv småhål?!

"jaså har inte din förra tandläkare sagt något om detta"?
Eh NEJ

(att hon frågar så måste ju tyda på att hålen redan fanns där vid förra besöket hos min tandläkare)

Men vi gör inget mer nu, vi hinner inte. Jag skulle kunna ta tandsten men det är för mycket så du får boka en tid för det

.


Så när jag gick hos förra tadläkaren så tog hon tandsten och sa inget mer.

Här kan man tydligen bara konstatera och sen inget mer.

Detta innebär att jag nu ska boka en ny tid i februari för att borra mitt hål.

Sen ÄNNU en tid på EN TIMME för att ta bort tandsten.

Så alltså måste ja nu plötslit vara borta från jobbet TRE gånger.


Hon avslutade med att "ta ordentligt med tandkräm på tandborsten och använd flour, och glöm inte småätandet, juice och kakor är också socker vet du"

NÄHÄÄÄÄ?!?! är det socker i kakor?!


Så jag blev jävligt förbannad och kom hem och började googla och forska.


Det visar sig att tandläkare är verkligen i blåsväder för att inte göra ett bra jobb.

Läser om folk som berättar att dom skrapat tandsten som inte funnits bara för att någon sagt om dom att göra det.


Känner mig jävligt upprörd över tolv småhål, det är inget man kan göra något åt utan man ska fortsätta borsta och skölja..Men har man TOLV småhål så känns ju chansen att NÅN  av dom kommer att bli hål.


Under 30 år har jag aldrig haft hål.


Min syster var inte hos tandläkaren på 13 år, hon plockade tandsten i tre minuter.

Nu säger jag inte att jag måste ha samma tandhälsa som henne, men på ett år måste jag ta tandsten i EN TIMME och hon på tretton år 3 min?


Jag räknas som god tandhälsa med enormt mycket tandsten tolv småhål.

Vad är då dålig tandhälsa? Eller medium?


Så jag tänkte att jag ska fan gå tillbaka till dom gamla, det får ta 1.5 timme.



#tandläkare #tandhälsa #idiot #karies #hål #patient #väntan #vafan

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards