batmanbebis

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2014

Inte ett ord , på fem månader.

Av batmanbebis - 13 oktober 2014 18:08

Det blev nångång i april lite tokigt mellan mig och en vän.

Vi åkte på en resa ihop där hon var ett rätt jävla jobbigt sällskap.

Hon var negativ och hade kort stubin.

Vi bråkade inte direkt, jag blev mest stum när hon fräste ifrån hela tiden.

Kanske kände  hon att vi bråkade?
Kanske tyckte hon jag var otrevlig?


Hursom, vi kom hem och veckorna gick.

Vi har alltid pratat rätt spontant med varandra så jag tänkte väl inte mer på det.

Maj kom och jag skulle ha min fest, hon var bjuden men kom inte.

Hon smsade att hon inte kunde komma, en timme innan festen skulle börja.

Och jag tyckte det var rätt skönt, vi behövde en paus efter resan ihop.



Plötsligt gick veckorna och något kändes fel.

Minns inte vem det var som började prata men vi skrev på facebook.

Hon sa att hon trodde jag var sur, därför hade hon inte pratat med mig.

Då blev jag lite sur och sa, TRODDE? Om man tror någon är sur så frågar man väl?

Då blev hon sur och otrevlig och skrev att jag ska fatta att alla är inte som jag,  dundrar på, vissa är försiktiga.

Då blev jag faktiskt ledsen...vaddå dundrar på?


Jag sa, jaha nu har det gått en månad, hade du låtit det gå flera månader då? Och TRO att jag e sur?


Vi bestämde iaf att vi skulle mötas om två veckor, eftersom jag hade en sak som var hennes, och hon en som var min.

Hon jobbade massor, men kunde om två veckor.


Veckorna gick och hon hörde inte av sig.

Då tycker faktiskt jag att det var hon som skulle höra av sig, jag sa att jag kunde ses VARJE helg.

Så nu har vi inte pratat med varandra sen maj.


Jag blir lite sur och tänker, jag tänker fan inte börja prata med henne.

Och det är mycket så med tidigare vänner, det e alltid jag som får ta klivet.

Och hon sa att jag dundrar på, så jaha, då får väl hon börja prata med mig?


Men sen tänker jag också att skitsamma?
Vi är fan inte snorungar längre, jaha, jag kan väl skriva, hej hej nu är det ett tag sen vi sågs.

Vad är det värsta som kan hända?


Nej men det e principen, blir så jävla less bara.

Men hon är som hon är.

Och jag är som jag är.

Hon kommer förmodligen INTE ändra på sin personlighet.


Ah jag vetinte,känns konstigt iallafall.

Vi var aldrig direkt tighta sådär, men jag gillar inte massa hat och att man har saker ouppredda.


svårt det där


#vänskap #vänner #ovänner #tystnad #våga #fem #månader #steget #helvete #less #tjurig

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards